1

Onderwerp: flower paste recept 2

155gr poedersuiker
1 eiwit
2 bolle theelepels tylo poeder (van 5ml)
1 theelepel wit vet (frituurvet)

Mix de eiwit en poedersuiker tot icing waarbij de punt ietsjes ombuigt. Niet te stijf dus.
Doe de tylo poeder en het vet erbij en meng for ongeveer 45 seconde

smeer een beetje vet op je werkblad en kneed de paste totdat het soepel is.
Doe het in een plastic zak en bewaar het in een luchtdichte trommel.

Deze paste kan in grote quantities gemaakt worden. snij dan de paste in kleinere stukken en verpak het goed en doe het in de diepvries

2

Re: flower paste recept 2

Dear Franky,

Het recept lijkt mij duidelijk zo :)
Ik ben nog steeds onder de indruk van jouw mooie sugarflowers, die ik bij jou gezien heb.
Ik ga met dit recept zeker eens experimenteren.
Groetjes ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: flower paste recept 2

Voor Francisca: quantities=hoeveelheden ;)

Wat een supermakkelijk recept!! En, joepie de poepie... Ik heb alle ingrediënten in huis. :D

Zou je voor dat frituurvet misschien ook glycerine kunnen gebruiken net als bij rolfondant?

Hoe lang kan je het in de vriezer bewaren, weet je dat ook?

Groetjes Evelien

4 Laatst bewerkt door Franky (09-03-2006 19:12)

Re: flower paste recept 2

Hoi Evelien


Nee volgens mij kun je glycerine niet i.p.v vet gebruiken.
Je kunt het minstens een jaar in de vriezer bewaren, als het niet langer is, want je kunt het ook een aantal maanden goed luchtdicht verpakt buiten de vriezer bewaren.

O,o en ik heb nog wel zo hard na moeten denken!!  (quantities = hoeveelheden)
:-)

groetjes Francisca

5

Re: flower paste recept 2

He wat gaaf
nog een recept voor flowerpaste.

Ik ga alles uit proberen hoor
en wat kun je er mooie bloemen mee maken!!!!

ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen

cateren is ook gebakjes maken :)

6

Re: flower paste recept 2

Hoi Francisca, (net zo'n nachtbraker als ik zie ik, ik zag dat je nu ook bent ingelogd)

Ik las over je mooie bloemen zijn daar ook foto's van te zien?
Ik kon op de schowof niets van je vinden en ik ben natuurlijk nieuwsgierig ;)

Groetjes wendy

7

Re: flower paste recept 2

Hallo Wendy

De foto's komener aan hoor!! Mijn zoon en ik zijn hard aan het werk om ze een plekje te geven ;-)
Francisca

8

Re: flower paste recept 2

Franky,
heb je misschien ook links naar website's hierover of titels van boeken?

Ik geloof dat ik al helemaal verslaafd ben aan die bloemen :)

Groetjes,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

9

Re: flower paste recept 2

Hoi Ikkie,

Ik heb les gehad van Frances Mac Naughton die had meestal de uitleg gewoon op papier erbij. Zij heeft wel een boekje uitgeven samen met Lin Cook. Het  heet softly Softly.
Frances hoopt in mei naar Rotterdam te komen en laat dan haar nieuwste boek zien Flower fairies maar daar behandeld ze ook in hoe je bepaalde bloemen kunt maken. Haar website is: www.franklysweet.co.uk
Andere personen die boeken hebben geschreven zijn Alan Dunn, Tombi Peck en Toni Warren. Zij hebben een aantal boeken samen geschreven.

Wil je een aantal boeken zien dan kom je maar aan!! :-)
Ik woon in de flevo polder
Groetjes Francisca

10

Re: flower paste recept 2

Ik ben ook al wat beschrijvingen op sites tegen gekomen, maar weet nu niet zo snel meer waar... Maar waarschijnlijk staan de links wel op infotaartje.nl Je moet echt een beetje rondsurfen op die engelse/amerikaanse sites, dan vind je wel wat.

Maar persoonlijk vind ik dat boeken altijd het leukste zijn!

Groetjes Evelien

11

Re: flower paste recept 2

Hoi Frankie,

ik ga ervanuit dat je ook hier weer eiwit-poeder bedoel.

Bij mij lukt het maken van royalincing met eiwit-poeder niet zo goed (ik koop altijd de kant en klare mix voor royal icing). Kan ik daar ook niet iets van gebruiken in dit recept?

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

12

Re: flower paste recept 2

Hallo Mandy,

Ik weet niet wat er precies in de kant en klare mix zit.
Gewoon proberen! Alleen gebruik dan de helft of kwart van het recept.  Want je hebt echt niet veel nodig. Of je moet grote boeketten bloemen gaan maken. ;)
groetjes francisca

13

Re: flower paste recept 2

wat is tylo en waar kan ik dat kopen

groetjes hanane

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

14

Re: flower paste recept 2

tylo is een soort bindmiddel je kan er mee "lijmen áls je het aan maakt met water en als je het door de fondant of marsepein kneed wordt deze steviger>Je kan het kopen bij het suikeratelier,planet cake.

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

15

Re: flower paste recept 2

hai, is tylo poeder hetzelfde als tylose?

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

16

Re: flower paste recept 2

Voor zover ik weet wel! ;)
groetjes francisca

17

Re: flower paste recept 2

Ik snap het niet helemaal, moet er geen water bij? of iets anders nattigs?

Groetjes Iris

18

Re: flower paste recept 2

Eiwit is nat!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

19

Re: flower paste recept 2

Hoi Lonneke,

Klopt, maar ik zat te denken aan eiwitpoeder, ik was niet helemaal duidelijk in mijn vraag. Hoe moet het met eiwit poeder?

Groetjes Iris

20

Re: flower paste recept 2

5 gram eiwit met 30 gram water staat voor

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

21

Re: flower paste recept 2

Dank je Lonneke. Nu is het duidelijk, ik heb nog nooit icing gemaakt, vandaar. T.z.t gaat ik het een keer proberen.

en bedankt voor je mengtip.

Groetjes Iris

22

Re: flower paste recept 2

ik heb dit recept uitgeprobeerd en wellicht doe ik iets verkeerd. :rolleyes: Boehoehoe!!! Ik krijg een kleverige brij, die absoluut niet kneedbaar is. Heb er al heel wat poedersuiker bijgegooid, maar dat heeft tot nu toe niet mogen baten. Zou ik er nog bijdoen? Of verandert de structuur dan teveel? Of moet ik het gewoon even laten rusten voor ik het begin te kneden?

Groeten,
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

23

Re: flower paste recept 2

Ik heb het laatst ook gemaakt. Ik heb er inderdaad meer poedersuiker doorgedaan, net zoveel tot het niet meer zo erg plakkerig was. Daarna heb ik het twaalf uur laten liggen. Toen werkte het perfect!

24

Re: flower paste recept 2

Ik heb dit recept ook gebruikt. Mijn ervaring is wel dat er VEEEEEL meer poedersuiker in moet dan hier staat. Ik had het plan om 4 maal dit recept te maken. Dan zou er 610 gram poedersuiker doorgaan. Maar na toevoegen van het eiwit was het een slappe icing, het kwam niet in de buurt van iets kneedbaars :S Daarom maar extra suiker erbij, ik heb net zolang toegevoegd tot het kneedbaar werd. Het eindresultaat was 1750 gram paste, ik had dus ongeveer een extra kilo poedersuiker nodig :D :D Ik heb het na 2 dagen en na 8 dagen gebruikt. Ik dacht dat het niets zou worden vanwege de grote hoeveelheid extra suiker maar het werkte perfect.

Franky, kan het zijn dat er een tikfout in de hoeveelheid poedersuiker zit? Voor het maken van bijvoorbeeld stevige icing geeft het recept meer poedersuiker per eiwit...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

25

Re: flower paste recept 2

ik heb het laatst ook gemaakt. Ik kwam uit op net geen hele bus poedersuiker (250g).

Het recept van nicholas lodge heeft dezelfde ingredienten als deze alleen staat er voor 4 eiwitten 2lb poedersuiker. dat is bijna een kilo. Dan heb je inderdaad een stuk meer suiker per eiwit.