1

Onderwerp: Ik kan wel huilen,

Hi all,

Met veel plezier maak ik regelmatig taarten voor anderen. Gewoon kleinschalig maar vind het zo leuk en eigenlijk bijna altijd happy klanten. Alleen nu loop ik vast.
1 week geleden n taart gemaakt en na 3 dagen krijg ik een berichtje dat de helft van het bezoek ziek was. Vreemd, hier niemand ziek, ook heb ik echt hoge standaard van hygiene dus heb al gemeld het te gaan onderzoeken en maandag contact met haar op te nemen aangezien ik afgelopen week training had op mijn nieuwe baan.
Ik zelf ben heel streng met alles ontsmetten, goed verhitten enz. Houd zelf alles bij in een logboek.

Wij zelf hebben na de taart afgeleverd te hebben van de resten gegeten. En zijn allemaal niet ziek (ons gezin van 5 + nog 3 kids die op bezoek waren)
Maar nu blijft ze met hoog en laag volhouden dat het door de taart komt, en me gaat aanklagen. Ze had de rechtsbijstand al ingeschakeld, en er was emotionele schade bij haar zoontje van 3 omdat opa en hij ziek was (klonk meer als een griepje). Anders zou ze me op fscebook helemaal zwart maken. Ze zou het alleen niet doorzetten als ik ff de 80 euro van de taart terug stort.

Ik zit er gewoon helemaal doorheen, wie heeft dit eerder meegemaakt en heeft enig idee wat ik hiermee moet? Io werk zo hard voor een goede reputatie ben zo bang wat dit kan doen!

Xxx

2 Laatst bewerkt door Esther68 (12-11-2017 00:08)

Re: Ik kan wel huilen,

Jeetje...ben er helemaal stil van.. Begrijp ook goed dat je er helemaal doorheen zit. Ik vind het een lastige situatie, eerlijk gezegd. Van mezelf ben ik nogal wantrouwig aangelegd. Niet echt wantrouwig maar meer dat ik het vaak van de negatieve kant bekijk. Dit heeft voor- en nadelen. In dit geval heb ik het gevoel dat het niet klopt. Misschien zijn er mensen ziek geworden maar ze hebben niet alleen jouw taart gegeten toch?  Verder valt het me op dat ze overal van wil afzien als je maar geld terugstort. Dan is de gezondheid en de 'emotionele schade' ineens minder belangrijk? Heeft ze een stukje bewaard zodat dit evt onderzocht kan worden? Ik moet zeggen dat ik aan de ene kant denk..dan maar €80 verlies. Maar aan de andere kant....wie zegt dat ze dan niet alsnog dingen op FB gaat zetten? Ook denk ik dat, en dan kijk ik naar mezelf, wanneer je altijd tevreden klanten hebt diezelfde klanten niet snel zult verliezen. Ik heb wel FB maar heb een hekel aan mensen die erg negatieve berichten erop zetten om de ander makkelijk, want dat is het met die social media, zwart te maken. Ben iig geen schaap die achter de meute aan rent zeg maar  ;-)
Ik denk dat ik niet zou betalen. Heb dit met taarten nog niet meegemaakt maar wel met een meisje die zegt dat de ander (een oudere vrouw) haar (meisje) ongeluk veroorzaakt heeft, wat niet waar is. Ik ben getuige van het ongeluk en dat meisje heeft die vrouw al telefonisch bedreigt. Dit is ook een geldkwestie. Het meisje wil nl haar schade, die ze deels al had, vergoedt krijgen.
Ik ben benieuwd hoe jouw situatie afloopt....leef met je mee iig

3

Re: Ik kan wel huilen,

Precies het gevoel die ik heb Esther. Ik vond het ook heel dreigend overkomen, zeker omdat ik al heb aangegeven dat ik het ging uitzoeken.

En dan meteen zo. Heb zo slecht geslapen vanacht weet me gewoon geen raad. Zeker omdat we zelf ook de creme en de cake hebben gegeten.

Het in nu eenmaal griepseizoen. Een kleintje hoeft maar tr hoesten in de buurt van het eten, je kust iedereen op een verjaardag, het kan zelfs iets anders te eten zijn geweest. Vind het echt moeilijk want wil het graag goed oplossen.

Xx

4

Re: Ik kan wel huilen,

Wat een vreselijk verhaal zeg.
Denk zelf , je eet niet alleen taart op een verjaardag toch?
Maar mensen kunnen je maken en breken op Facebook, heb het zelf niet maar hoor het vaak genoeg.
Ik vind het heel naar voor je en zou niet weten wat je er met aan moet.
Wel denk ik dat de recht bijstand er weinig met zal doen, je bent  geen bedrijf,dus wat willen ze dan.
Maar ik heb er ook geen verstand van.
Sterkte met alles hoor, echt naar voor je.

5

Re: Ik kan wel huilen,

Getver wat een nare situatie. Mensen die gelijk gaan dreigen klinken nou niet echt serieus. Maar dat neemt niet weg dat ze wel veel schade kan veroorzaken. Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat wijsheid is, wel dat ik pas - zonder dreigen, dat dan weer wel - ook tegen mijn eigen gevoel in toch een deel cursusgeld heb terug gestort, om eventuele schade via social media te voorkomen. Terwijl ik 100% zeker in mijn recht stond. Soms moet je van die keuzes maken.

Je kunt natuurlijk aangeven dat je zelf óók je rechtsbijstand inschakelt, maar of dat meer schade toebrengt dan oplost, dat durf ik niet te zeggen. Het feit dat 80 euro ineens alles goed maakt, dat is natuurlijk wel raar. En hoe groot is nou helemaal de kans dat het van jouw taart is? Een voedselvergiftiging komt niet pas na 3 dagen opzetten....

Sterkte er mee in ieder geval!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: Ik kan wel huilen,

Wat een vervelende situatie! Kan me goed voorstellen dat je dit heel vervelend vindt. Maar emotionele schade van een dagje ziek zijn?! En kan zij aantonen dat ze de taart hygiënisch bewaard heeft, weet jij veel wat ze er daarna nog mee heeft gedaan. Als iemand met buikgriep zijn handen niet goed heeft gewassen en aan de taart heeft gezeten, kun jij er weinig aan doen. Het komt op mij over alsof ze gewoon probeert haar geld terug te krijgen. Laat haar rechtsbijstandsverzekering maar contact opnemen en met bewijs komen dat de taart niet goed was en het gevolg was dat ze ziek zijn geworden daarvan zou ik zeggen. ..

7

Re: Ik kan wel huilen,

Vervelende situatie! Jullie zijn niet ziek geworden, wat toch wel een duidelijk teken is dat het niet aan de taart lag. Dat kun je echt wegstrepen. Waarschijnlijk zijn er die dag bij hun nog heel wat hapjes uitgedeeld en heeft het daar aan gelegen. Maar dat zal ze nooit toegeven natuurlijk.
Misschien gaat ze er mee akkoord dat je vertelt dat de kans dat het de taart was niet aanwezig is, maar dat je toch 50% wil vergoeden vanwege haar ongemak. Zo leg je de 'schuld' een beetje in het midden.

Ik hoop dat het opgelost kan worden.

Met die rechtsbijstand kan ze niet zoveel uitrichten trouwens, er is geen enkel bewijs. Facebook daarentegen.... dat zou verboden moeten worden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Re: Ik kan wel huilen,

Bakkerie schreef:

Wat een vervelende situatie! Kan me goed voorstellen dat je dit heel vervelend vindt. Maar emotionele schade van een dagje ziek zijn?! En kan zij aantonen dat ze de taart hygiënisch bewaard heeft, weet jij veel wat ze er daarna nog mee heeft gedaan. Als iemand met buikgriep zijn handen niet goed heeft gewassen en aan de taart heeft gezeten, kun jij er weinig aan doen. Het komt op mij over alsof ze gewoon probeert haar geld terug te krijgen. Laat haar rechtsbijstandsverzekering maar contact opnemen en met bewijs komen dat de taart niet goed was en het gevolg was dat ze ziek zijn geworden daarvan zou ik zeggen. ..

Ja inderdaad. Ze is meteen begonnen me zwart te maken op fb, ondanks ik heb aangegeven het uit te zoeken en er samen naar te kijken. Voelt zo raar. Vandaag nogmaals rechtsbijstand bellen voor ik reageer, even alle feiten op rij voor ik iets verkeerd zeg.

9

Re: Ik kan wel huilen,

Pooh schreef:

Vervelende situatie! Jullie zijn niet ziek geworden, wat toch wel een duidelijk teken is dat het niet aan de taart lag. Dat kun je echt wegstrepen. Waarschijnlijk zijn er die dag bij hun nog heel wat hapjes uitgedeeld en heeft het daar aan gelegen. Maar dat zal ze nooit toegeven natuurlijk.
Misschien gaat ze er mee akkoord dat je vertelt dat de kans dat het de taart was niet aanwezig is, maar dat je toch 50% wil vergoeden vanwege haar ongemak. Zo leg je de 'schuld' een beetje in het midden.

Ik hoop dat het opgelost kan worden.

Met die rechtsbijstand kan ze niet zoveel uitrichten trouwens, er is geen enkel bewijs. Facebook daarentegen.... dat zou verboden moeten worden.

Ja helaas is ze meteen begonnen met mij zwart te maken op fb, voelt gewoon als smaad (of laster, weet niet goed welke het is) aan, terwijl ik al heb aangegeven alles na te kijken. Zo vervelend, denk dat ik het in haar ogen toch niet goed ga doen.

10 Laatst bewerkt door Esther68 (14-11-2017 08:27)

Re: Ik kan wel huilen,

Hier was ik al bang voor gezien haar manier van reageren. Denk dat als je gelijk geld terug had gegeven ze dit ook gedaan had. Maar dat het maakt het verdriet/onmacht van jou natuurlijk niet minder...
Ik hoop dat er verl mensen hetzelfde denken als ik.....ben nl niet gevoelig voor dit soort lastercampagnes...hoop voor jou dat dit snel overwaait

11

Re: Ik kan wel huilen,

Na 3 dagen ziek of eerder en na drie dagen pas gemeld.
Voedselvergiftiging openbaart zich of direct maar dan is het zo bedorven dat je overgeeft of na +/- 8 uur tot 24 uur.

Als je zeker weet dat het niet aan jouw ligt en ze maken je zwart op facebook direct aangifte doen van smaad.

Wij hebben dit ook weleens meegemaakt met een bruids taart maar was uiteindelijk bedoelt om geld terug en schade vergoeding te krijgen.
Na dreigen met een advocaat is dit gelukkig met een sisser afgelopen.

Ook niet de helft teruggeven want dit kan als schuldbekentenis uitgelegd worden.

Als je zondigt zondig dan lekker

12

Re: Ik kan wel huilen,

Wat een ellende. Hoe is het nu met je?
Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit/zat.
Het is niet niks.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591