26

Re: wat vragen over foodprinter

wil ook geen discussie aangaan!

ik heb gewoon geschreven wat ik weet en iedereen moet natuurlijk gewoon doen wat ie zelf prettig vind! :)

ik ben wel altijd zo dat ik een aanbieding afwacht dus ik heb (zoals nu de aanbieding loopt)  149,00u betaald

maar idd als je hem buiten de aanbieding koopt ben je ietsmeer kwijt

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

27 Laatst bewerkt door Marrie`s Taarten (16-04-2013 10:27)

Re: wat vragen over foodprinter

Ik heb canon een mailtje gestuurt of hun nieuwe printers ook eventueel sporen kunnen bevatten van inkt omdat ze het bij getest zouden hebben

Dus kan ik met ene gerust hart een printer halen bij de mediamarkt :-)

Uw vraag of onze printers afzonderlijk getest worden kunnen wij duidelijk beantwoorden met nee. Wanneer u dus zou besluiten een MG 5150 printer aan te schaffen kunnen wij u verzekeren dat er geen inktresten van niet eetbare inkt aanwezig zijn in het apparaat.

Laatst bewerkt door janneke@britt (20-06-2012 08:21)

E-mail

Melden Citeer

Dit net gevonden op dit forum. dus ik heb die vraag niet zelf gesteld maar tegen gekomen op dit forum.

28

Re: wat vragen over foodprinter

Marrie`s Taarten schreef:

Ik heb canon een mailtje gestuurt of hun nieuwe printers ook eventueel sporen kunnen bevatten van inkt omdat ze het bij getest zouden hebben

Dus kan ik met ene gerust hart een printer halen bij de mediamarkt :-)

Uw vraag of onze printers afzonderlijk getest worden kunnen wij duidelijk beantwoorden met nee. Wanneer u dus zou besluiten een MG 5150 printer aan te schaffen kunnen wij u verzekeren dat er geen inktresten van niet eetbare inkt aanwezig zijn in het apparaat.

Laatst bewerkt door janneke@britt (20-06-2012 08:21)

E-mail

Melden Citeer

Dit net gevonden op dit forum. dus ik heb die vraag niet zelf gesteld maar tegen gekomen op dit forum.


:thumb:

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

29 Laatst bewerkt door Marrie`s Taarten (16-04-2013 10:51)

Re: wat vragen over foodprinter

Nu hoeft niemand meer ongerust te zijn dat er niet eetbare inkt overblijft in welke printer dan ook. :thumb:  :)

Fijne dag voor iedereen. :Y

p.s dus niet een al gebruikte printer gebruiken want daar zit teveel niet eetbare inkt in.

Re: wat vragen over foodprinter

spidygirl schreef:

Wat mij ook tegenhoudt is dat ik niet zo handig ben met rondjes en zo ergens om heen maken...Of is dit zooooo simpel dat ik te moeilijk denk??

bedoel je de plaatjes bewerken in een programma?

Dat is prcies wat ik bedoel! :thumb:  :o

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

31

Re: wat vragen over foodprinter

Esthers Feestelijke Taart schreef:
spidygirl schreef:

Wat mij ook tegenhoudt is dat ik niet zo handig ben met rondjes en zo ergens om heen maken...Of is dit zooooo simpel dat ik te moeilijk denk??

bedoel je de plaatjes bewerken in een programma?

Dat is prcies wat ik bedoel! :thumb:  :o

tja ....dat ken ik helaas ook niet ....maar gelukkig heb ik iemand die het graag voor me doet en af en toe stop ik die weer wat lekkers toe in ruil voor mijn bewerkte plaatjes...
als ik ooit eens tijd over heb dan wil ik het zelf eens gaan leren

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

32

Re: wat vragen over foodprinter

allemaal bedankt voor de tips .ik heb de aanbieding bij bouwhuis gekocht.heb hem inmidels ontvangen en gelijk uitgeprobeerd.in 1 keer gelijk een goede print
gr Miranda

33

Re: wat vragen over foodprinter

miep75 schreef:

allemaal bedankt voor de tips .ik heb de aanbieding bij bouwhuis gekocht.heb hem inmidels ontvangen en gelijk uitgeprobeerd.in 1 keer gelijk een goede print
gr Miranda


Haha ik ook, ook gelijk gebruikt in mijn taart, ik zeg verslavend  :+  :lol:

34 Laatst bewerkt door Marrie`s Taarten (21-04-2013 18:17)

Re: wat vragen over foodprinter

Ik heb mijn foodprinter dit weekend uit geprobeerd en hij werkt prima maar ik ben op zoek naar een goed foto programma waar ik afbeeldingen en foto`s kan bewerken zodat het een rondje word voor bv op een cupcake.
bvd Gr Marja :thumb:

35

Re: wat vragen over foodprinter

marrie  mijn kinders hebben me geleerd in word te werken  werk ideaal kan je precies de doorsnee ook bepalen.handig zulke tieners in huis succes
gr miranda

Re: wat vragen over foodprinter

Oke ik ga eens kijken en anders heb ik gelukkig een zoon van 24 die heel erg handig is daarmee dus als ik het niet snap kan hij mij helpen :Y

37

Re: wat vragen over foodprinter

ik doe altijd het volgende.
Sla het plaatje op op je pc.
ga naar www. glitterfoto .nl (zonder spaties)
Daar kun je bovenin je plaatje uploaden, werkt heel simple.
Je ziet dan je plaatje als voorbeeld en bij crop kun je kiezen om hem kleiner of groter bij te snijden, als je bv maar een deel van het plaatje nodig hebt.
Bij uitsnedes kun je ook rondjes en andere vormen uitsnijden.
Je foto kun je vergroten of verkleinen, totdat hij past binnen jouw rondje.
Dan toepassen en opslaan en vervolgens openen in word.

Gewoon even een keertje mee stoeien, werkt echt super.
Je kunt er ook teksten toevoegen of glitterplaatjes van bv hartjes, vlinders enz enz.

Het proberen iig waard, ik werk er heel veel mee, zeker als ik een tekst wil toevoegen of ook rondjes wil maken voor op cc.

Succes

I may not be perfect, but i'm always me

Re: wat vragen over foodprinter

nagelsan schreef:

ik doe altijd het volgende.
Sla het plaatje op op je pc.
ga naar www. glitterfoto .nl (zonder spaties)
Daar kun je bovenin je plaatje uploaden, werkt heel simple.
Je ziet dan je plaatje als voorbeeld en bij crop kun je kiezen om hem kleiner of groter bij te snijden, als je bv maar een deel van het plaatje nodig hebt.
Bij uitsnedes kun je ook rondjes en andere vormen uitsnijden.
Je foto kun je vergroten of verkleinen, totdat hij past binnen jouw rondje.
Dan toepassen en opslaan en vervolgens openen in word.

Gewoon even een keertje mee stoeien, werkt echt super.
Je kunt er ook teksten toevoegen of glitterplaatjes van bv hartjes, vlinders enz enz.

Het proberen iig waard, ik werk er heel veel mee, zeker als ik een tekst wil toevoegen of ook rondjes wil maken voor op cc.

Succes

Heeej! Dáár heb ik wat aan!
Bedankt!!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Re: wat vragen over foodprinter

Ik ga nu gelijk even kijken thanks voor de tips. :thumb:

Re: wat vragen over foodprinter

Ik heb even zitten klooien haha maar ik maak bv een ronde uitsnede maar bij uitprinten haalt hij de boven en onder kant eraf zodat het meer een ovaal word ( snap je het nog? ) en hoe los ik dit op. :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :|  :(  :think:

41

Re: wat vragen over foodprinter

@nagelsan,
Wat een top site!! bedankt voor het delen

Re: wat vragen over foodprinter

spidygirl schreef:

de printers van "normale" winkels zijn waarschijnlijk in de fabriek getest met gewone inkt en die van bouwhuis dus niet....
als ie ooit getest is met gewone inkt...mag je hem niet meer als food printer gebruiken

ik heb hier eens een mailtje aan gespendeerd en ze vertelden mij dat er niet getest werd

dus het zou inprincipe mogelijk moeten zijn :)

Re: wat vragen over foodprinter

Hallo dames (en heren?..... :think: )

Ook ik heb interesse om eventueel een foodprinter aan te schaffen en kreeg via de digi nieuwsbrief de aanbieding van Bouwhuis binnen.

Toen ik via Google zocht vond ik dezelfde Canon MG5350 voor 139,- bij Cake Art.nl voor het basispakket en 175,- starterspakket.

Hier zijn mijn vragen en hopelijk kunnen jullie daar jullie mening/visie op geven:

1. Wat is Decoglans precies? Heb je dat nodig nadat je geprint hebt?
2. Rekensommetje over reguliere printer bij Media Markt om vervolgens daar foodcartridges in te plaatsen klinkt ook aantrekkelijk: Hoe weet ik nou in welk type printer, welk type food cartridges passen? Wie kan me hierin adviseren?
3. Is het inderdaad een soort "plug and play" idee of moet ik eerst ervaring opdoen in de uitvoering hiervan? Gemiddeld 1,- per sheet is vrij prijzige aangelegenheid om te oefenen......
4. Indien de printer een tijdje stilgestaan heeft, kun je dan ook eerst een testprint op papier maken (met foodcartridges)? Of laat papier onhygiënische resten achter voor de eetbare sheets?


Mijn tips voor foto's in een vorm plaatsen via Word (2013) hieronder:

1. Open een nieuw Word bestand
2. Kies "invoegen" van een vorm en trek die vorm in de gewenste grootte en positie.
3. Klik met rechter muisknop in deze gemaakte vorm en kies voor "vulling".
4. Kies hier vervolgens voor "afbeelding" (pictogram bij mij )
5. Kies locatie van waar je de afbeelding vandaan wilt halen
6. Klaar ben je.

Tip: Kijk wel met bijvoorbeeld "afdrukvoorbeeld" of je gewenste afbeelding in de gewenste vorm volledig binnen de afdrukmarges vallen.....
Tip 2: Je kunt ook eerst je Word bestand naar PDF printen voordat je een print opdracht geeft. (Pas dan wel op indien je meerdere lagen over elkaar zou willen laten vallen! Dit kan in het geval van een PDF anders uitpakken dan je gewenst had, dus ook hier geldt: goed kijken op "afdrukvoorbeeld" op je beeldscherm.  ;)

Hopelijk heb ik jullie ook verder kunnen helpen met wat tips en ben erg benieuwd wat jullie adviezen, tips en visies zijn omtrent Food printers (en de type nummers)

Dank jullie wel!

Groetjes,

Linda

Re: wat vragen over foodprinter

IK heb nu toch ook een vraagje en hoop dat iemand mij ook kan helpen.
Ik heb al drie foodprinters gehad en heb steeds weer problemen met die dingen terwijl ik toch echt elke twee weken de foodprinter gebruik i.v.m. het uitdrogen van de koppen.
Nu krijg ik steeds op een printje blauw i.p.v. groen en heb al van alles geprobeerd.
Koppen schoon gemaakt gereinigd en alles wat je maar kan om het te verbeteren.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want heb ook altijd de inkt van bouwhuis dus dat kan het niet zijn.
De printer is ook bijna nieuw dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik wou dat ik ook eens één keertje normaal een mooi printje kon uitprinten maar het is me niet gegund denk ik.

45

Re: wat vragen over foodprinter

dollelollypop schreef:

IK heb nu toch ook een vraagje en hoop dat iemand mij ook kan helpen.
Ik heb al drie foodprinters gehad en heb steeds weer problemen met die dingen terwijl ik toch echt elke twee weken de foodprinter gebruik i.v.m. het uitdrogen van de koppen.
Nu krijg ik steeds op een printje blauw i.p.v. groen en heb al van alles geprobeerd.
Koppen schoon gemaakt gereinigd en alles wat je maar kan om het te verbeteren.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want heb ook altijd de inkt van bouwhuis dus dat kan het niet zijn.
De printer is ook bijna nieuw dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik wou dat ik ook eens één keertje normaal een mooi printje kon uitprinten maar het is me niet gegund denk ik.

Hier sluit ik me wederom bij aan, deze vraag al vaker gesteld maar nog nooit een bevredigend antwoord gehad. Niet van bouwhuis niet van cake art niet van hier. Ik heb nu drie printkoppen die verstopt zitten, dus idd drie printers staan waar ik niks mee kan. Alle tips en trucs werken niet. En geloof me ik heb alles geprobeerd.
Ik ben dus ook benieuwd wat de gouden tip truc is.Want drie tot 7 printjes per printer en dan verstopte koppen vind ik een beetje duur  :(

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

46 Laatst bewerkt door dollelollypop (20-08-2013 08:09)

Re: wat vragen over foodprinter

Soesie schreef:
dollelollypop schreef:

IK heb nu toch ook een vraagje en hoop dat iemand mij ook kan helpen.
Ik heb al drie foodprinters gehad en heb steeds weer problemen met die dingen terwijl ik toch echt elke twee weken de foodprinter gebruik i.v.m. het uitdrogen van de koppen.
Nu krijg ik steeds op een printje blauw i.p.v. groen en heb al van alles geprobeerd.
Koppen schoon gemaakt gereinigd en alles wat je maar kan om het te verbeteren.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want heb ook altijd de inkt van bouwhuis dus dat kan het niet zijn.
De printer is ook bijna nieuw dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik wou dat ik ook eens één keertje normaal een mooi printje kon uitprinten maar het is me niet gegund denk ik.

Hier sluit ik me wederom bij aan, deze vraag al vaker gesteld maar nog nooit een bevredigend antwoord gehad. Niet van bouwhuis niet van cake art niet van hier. Ik heb nu drie printkoppen die verstopt zitten, dus idd drie printers staan waar ik niks mee kan. Alle tips en trucs werken niet. En geloof me ik heb alles geprobeerd.
Ik ben dus ook benieuwd wat de gouden tip truc is.Want drie tot 7 printjes per printer en dan verstopte koppen vind ik een beetje duur  :(


Ik ben net gebeld door bouwhuis en die heeft mij verteld de printkop eruit te halen en goed onder de hete kraan houden net zo lang tot er geen inkt meer uit komt.
Ook op de kussentjes van de printkop en goed er tussen maar ook dat had ik al geprobeerd.
Hij vertelde mij dat als hij het dan nog niet deed het nog eens een keer te doen en als hij het dan nog niet deed de printkop versleten is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn printer van iemand anders heb gekocht maar die vertelde mij dat ze er maar twee keer mee geprint had dus dat zou het ook niet kunnen zijn.
Of die persoon moet flink tegen me hebben staan jokken en is hij gewoon veel vaker gebruikt  :s .

Misschien heb ik je hiermee een klein beetje geholpen.