126

Re: Ik heb hem..... de inventum cake pop maker

yakefrank schreef:

Hoeveel mix heb je per balletje nodig? Tot de rand?

Ik heb de mijne tot net onder de rand gevuld..  :think:  net ietsjes meer dan 2/3 zeg maar..

"yvonne 72" schreef:

Even een stomme vraag,maar zou je er ook stroopwafelmix of gewone wafelmix in kunnen doen?

Gewone wafelmix zou ik niet durven zeggen, maar de stroopwafelcake mix van funcakes wel  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

127

Bommeltje schreef:
yakefrank schreef:

Hoeveel mix heb je per balletje nodig? Tot de rand?

Ik heb de mijne tot net onder de rand gevuld..  :think:  net ietsjes meer dan 2/3 zeg maar..

"yvonne 72" schreef:

Even een stomme vraag,maar zou je er ook stroopwafelmix of gewone wafelmix in kunnen doen?

Gewone wafelmix zou ik niet durven zeggen, maar de stroopwafelcake mix van funcakes wel  :Y

Thanx!!
Zou het ook gaan met een zelfgemaakt recept voor stroopwafelcake of zou ik dan toch beter die van de funcakes pakken?
Ik heb hier nl een recept voor een stroopwafelcake van het forum,vandaar.
Alvast alweer thanx!! ;)  :D

groetjes yvon

128

Geen idee, ik had die van funcakes..
Ik zou zeggen uitproberen!  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

129

Mix voor cupcakes van soezie gebruikt,15ml limoncello gebruikt in plaats van water.Ze waren erg lekker :9

130

Ik ben nu voor het eerst bezig met de cakepop maker..
maar het lukt me niet echt....de onderkant is bijna zwart
en de bovenkant is dan nog hartstikke licht.....
Wie weet hoe dit kan?????

131

Lizzy32 schreef:

Ik ben nu voor het eerst bezig met de cakepop maker..
maar het lukt me niet echt....de onderkant is bijna zwart
en de bovenkant is dan nog hartstikke licht.....
Wie weet hoe dit kan?????

In de beschrijving staat het volgende: De onderste helft van de gebakken popcakes zullen donkerder zijn in vergelijking met de bovenste helft. Dit komt, omdat het deeg moet rijzen. De onderste helft heeft direct contact met de bakplaat en de bovenste helft veel minder.

En ik neem aan dat je ze toch gaat versieren en dan zie je er niks meer van. Als ze bijna zwart zijn heb je ze dus te lang gebakken.
Wat voor een recept heb je gebruikt?
Ik gebruik er zelf de cupcakemix van funcakes voor en laat ze dan 3 minuten bakken en draai ze om en dan nog 1 minuutje.

132

ik heb hem ook , gisteren besteld bij media markt en vandaag al binnen en ze zijn heerlijk heb  de machine uit geprobeerd met m,n eigen recept en werkt super .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

133

Ik gebruik hem ook al een tijdje en het is een geweldig apparaat hij wordt alleen een beetje te heet af en toe.

134

Ik heb hem ook, geweldig!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

135

Jaaaaaa...., ik heb m ook!!! Nou ja, gekocht voor (mn werk op) de NSO.
Soms bakken we cakejes, maar we hebben alleen een combimagnetron en daar kan niet zoveel in. Als we voor alle kids een cakeje willen, moeten we 4x bakken. Dit gaat een stuk sneller, is gezonder (omdat het kleiner is) en kan ook leuk versierd worden.
Ik heb m nu thuis om te testen  :)

136

Ja ja ike heb hem ook. Eerst ging het niet goed en zeker niet met dat recept in het boekje maar na het recept op pagina 1 geprobeerd te hebben gaat het nu echt helemaal super.
Ike helemaal happy :Y

137 Laatst bewerkt door FannyV (23-05-2012 12:31)

Gisteren de stap genomen en hem ook gelijk besteld en niet te geloven ik heb hem al staan en heb net de eerst gebakken)))))
Ik was gisteren naar een Aveve geweest (voor mij al een openbaring)))) en daar hebben ze blijkbaar ook de bakserie staan, ik heb toen cake pops deeg gekocht (is eigenlijk om zelf de pop te maken maar heb dus enkel het deeg nu genomen De CB gebruik ik dan ergens voor))))
Ik heb toch niet veel staan ben maar een beginneling dus je moet met iets starten he haha
Ik ben nu net derde aan het bakken en inderdaad het is heel warm, ik doe ze  2keer 3 min; met draaien er dan bij. Ze zien er goed uit ))))) Ik heb de eerste serie nu wel op een taartrooster moeten leggen want heb geen plaats in dat wat ebij zat, ik hoop dat ze toch voldoende koud zijn om nu geen roostertekenen te gaan hebben(((((

Fanny

138

De test is zo goed bevallen dat ik m ook voor mezelf heb gekocht. Ik heb er al heel wat balletjes mee gebakken. Gisteren ook voor het eerst met een supermarktbakmix. Ging ook toppie (maar veel minder lekker, wist ik nu maar waar ik mijn laatste funcakesmix heb opgeruimd  :o )
Morgen een picknick, ik denk dat ik ze daar ook maar voor ga bakken  :)
En de soesjes wil ik ook nog eens uitproberen.

NB. Ik leg mijn balletjes uit het apparaat in het afkoelbakje en zodra de volgende balletjes klaar zijn, haal ik de eerdere van het afkoelbakje en doe ze in een schaal. Werkt prima voor mij.

139

Dit weekend ook een cake pop maker aangeschaft en al 2 x cakepopjes gemaakt.. een ware verslaving in wording inderdaad als ik alle berichten mag geloven.
Nu maar elke keer een "reden" bedenken om cake popjes te maken haha, zoonlief van 3 jaar vind ze ook erg lekker!!

Ik maak ze van de gewone cakemixen waar je melk, ei en boter moet toevoegen en geen problemen met aanbakken etc.
Ook al brownieballetjes gemaakt

wat een heerlijk tijdvermaak!! :-)

140

Ook ik heb een babycake cakemaker en ben erg enthousiast. Wat mij alleen nog niet wil lukken is het krijgen van de bolletjes op de stokjes. De balletjes zakken naar beneden en lijken te zwaar. Wie o wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

141

Heb je de stokjes in de chocolade gestoken en toen erop geduwd?
Ook kan je de balletjes even in de koelkast of vriezer doen voor je ze aan een stokje duwt.

142

Mirie schreef:

Heb je de stokjes in de chocolade gestoken en toen erop geduwd?
Ook kan je de balletjes even in de koelkast of vriezer doen voor je ze aan een stokje duwt.

Bedankt voor je reactie. Ik ga het van de week meteen proberen. Moet ik de stokjes in de chocola dopen e de bolletjes er dan meteen op drukken? Daarna in de koelkast of vriezer? Fijn dat je mijn vraag wilde beantwoorden!

143

Yvette schreef:

Bedankt voor je reactie. Ik ga het van de week meteen proberen. Moet ik de stokjes in de chocola dopen e de bolletjes er dan meteen op drukken? Daarna in de koelkast of vriezer? Fijn dat je mijn vraag wilde beantwoorden!

Klopt, dan stolt de chocolade in en aan de bolletjes en zit het gelijk vast. Succes!

144

Vandaag een cake pop maker ( of is het popcake maker) gekocht. Die van inventum, want daar had ik meer vertrouwen in dan in die van princess, die overigens wel 10 euro goedkoper was, maar daar zat weer niets extra's bij dus denk ik dat het lood om oud ijzer is.

Maar toen ik thuis kwam natuurlijk gelijk gaan proberen, en ik had hier op het forum best wel dingen gelezen waarvan ik dacht: het zal mij benieuwen of het lukt. Eerst een portie met cc mix gemaakt en toen nog een portie met een recept wat ik hier gevonden had en wat ik nu weer kwijt ben dus straks weer even opzoeken.

Ze lukten er goed, mooi rond en inderdaad aan de bovenkant nog wat wit, maar even draaien en nog een minuutje bakken doet wonderen. De smaak van beide is erg goed. De cc mix pops zijn iets luchtiger heb ik het idee.

Maar ik ben erg blij met het apparaat en zou het liefst alweer aan bakken p, maar momenteel zijn we maar samen dus dat lijkt me niet zo'n goed idee. Misschien VAD de week en dan moeten ze ze op m'n werk verplicht eten. ;-)

145

Vandaag een cake pop maker ( of is het popcake maker) gekocht. Die van inventum, want daar had ik meer vertrouwen in dan in die van princess, die overigens wel 10 euro goedkoper was, maar daar zat weer niets extra's bij dus denk ik dat het lood om oud ijzer is.

Maar toen ik thuis kwam natuurlijk gelijk gaan proberen, en ik had hier op het forum best wel dingen gelezen waarvan ik dacht: het zal mij benieuwen of het lukt. Eerst een portie met cc mix gemaakt en toen nog een portie met een recept wat ik hier gevonden had en wat ik nu weer kwijt ben dus straks weer even opzoeken.

Ze lukten er goed, mooi rond en inderdaad aan de bovenkant nog wat wit, maar even draaien en nog een minuutje bakken doet wonderen. De smaak van beide is erg goed. De cc mix pops zijn iets luchtiger heb ik het idee.

Maar ik ben erg blij met het apparaat en zou het liefst alweer gaan bakken, maar momenteel zijn we maar samen dus dat lijkt me niet zo'n goed idee. Misschien van de week en dan moeten ze ze op m'n werk verplicht eten. ;-)

146 Laatst bewerkt door IkAstrid (09-11-2012 15:47)

Nou vandaag dus weer wat gebakken, maar of ze er op m'n werk nou blij van worden als ze ze verplicht moeten eten? Ik heb een portie gemaakt met de speculaas cc mix en die vind ik persoonlijk goed gelukt en lekker. Dan heb ik een portie gemaakt met gewone cc mix en daar een beetje paarse kleurstof bij gedaan...... De binnenkant is mooi paars, maar de buitenkant is goor groen. Haha. De smaak is overigens prima en met cc mix krijg je mooie ronde luchtige ballen. Dan heb ik nog een portie gemaakt met chocolade biscuit mix. Dat is geen aanrader. De onderkant wordt mooi rond, maar de bovenkant rijst niet. Omgedraaid maar ook dat hiel niet en dan zijn ze nog eens ontzettend droog, ze blijven in je keel hangen. ( en nu zeg ik het netjes).

Maar goed aldoende leert men en we gaan vrolijk verder met bakken.  :thumb: