1

Onderwerp: Welke Kenwood?

Hoi allemaal,

Wegens het bijna overlijden van mijn handmixer gaan we nu toch maar voor de planeetmixer. Heb via de zoek al verschillende artikelen bekeken, maar iedereen heeft het over zijn Kennie, maar zegt er over het algemeen niet bij welke kennie ze hebben.
Dus hierbij: welke kennie hebben jullie en wat zijn de ervaringen?
Ik twijfel tussen een Kenwood Pattisier, Een kenwood mx266, Kenwood Chef/Major of een Kitchenaid. Extra hulpstukken bij de mx266 zijn leuk (mits ze ook werken) Vooral mijn vriend ziet daar potentie in met koken, mij gaat het vooral om de mixkwaliteiten.
Dit lees ik over de apparaten:

Pattisier: Ik lees dat hij fijn is, niet veel lawaai maakt, maar als minpunt dat hij de bodem niet goed meeneemt...

Mx266: Lawaaierig, wel fijne machine. Heb ook ergens gelezen over toch te warm worden en kapotte tandwielen van plastic

Major: niet erg mooi om te zijn vind ik, wel heel degelijke machine. Veel geluid. Heeft wat meer vermogen

Kitchenaid: superdegelijk, niet veel geluid, maar DUUR. Extra accesoires ook erg prijzig.

Graag hoor ik wat jullie hebben, hoe lang hij al dienst doet en of jullie tevreden zijn. Mijn twijfelpunten zijn nu nog prijs/kwaliteit en degelijkheid. Kitchenaid weet ik zeker dat ik die voor mijn leven lang heb, maar hoe is dat met Kenwood? Die prijs is veel beter nl.

Bedankt voor de antwoorden alvast. Ik hoop dat ik met jullie hulp de knoop kan doorhakken  :)

Groetjes Karin

2

Re: Welke Kenwood?

Pattisier :Y

Geen storend lawaai en doet wat ie moet doen
Ik heb geen probleem dat ie bodem niet zou pakken. Gebeurt enkele x met de botercreme maar 1x de spatel erdoor en het is opgelost

Hoi,

Ik heb een Kenwood KMC560.
Daar ben ik zeer tevreden mee!
Ik ben vanwege de hoge aanschafprijs niet voor de Kitchenaid gegaan.
De Major zou voor mij veel te groot zijn.
En deze mixer scheelde €30.- met de Pattisier dus voor dat bedrag extra had ik er een blender bij en mogelijkheid tot aanschaf van extra's.

+Krachtig
+Inclusief blender
+Veel extra's te koop
+Traploze bediening
+Betaalbaar

-Bij kleine hoeveelheden neemt hij de bodem niet goed mee.
-Geen handvaten aan de kom (dat wordt de 1e extra die ik ga
aanschaffen, een kom met handvaten)

Succes met je keuze!

Jammie, jammie!

4

Hey Saskia,

Mag ik vragen waar je je machine hebt gekocht. Voor die 30 euro verschil lijkt me dit een goede deal, kan hem alleen op internet niet onder de 310 euro vinden....  :/

Groetjes Karin

5

Heb vandaag de Patissier binnen gekregen!
Ben er helemaal blij mee, voor nu is het de beste oplossing en hij kan alles wat ik wil. Nu heel hard sparen zodat ik ooit nog mijn KitchenAid in de armen kan sluiten hahahah (met een jaar of 2)

Bedankt iedereen voor alle tips op dit forum.

Groetjes Karin

6

kaatjuh schreef:

Heb vandaag de Patissier binnen gekregen!
Ben er helemaal blij mee, voor nu is het de beste oplossing en hij kan alles wat ik wil. Nu heel hard sparen zodat ik ooit nog mijn KitchenAid in de armen kan sluiten hahahah (met een jaar of 2)

Bedankt iedereen voor alle tips op dit forum.

Groetjes Karin

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Hier ook nog altijd net zo blij mee, dus goede keuze!

7

Ik heb hem ook en vind hem helemaal super!
Deze week een vierkante taart van 30cm gemaakt, grote hoeveelheid aan mix en eieren enzo maar het deeg paste precies in de kom... :Y
Veel plezier ermee...