Onderwerp: Marsepein kneden in keukenmachine?
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik moet eerste even het een en ander uitleggen:
Ik heb een vorm van reuma, die een tijdje is weggeweest.
Ik heb een dochtertje van nu 13 maanden. Tijdens de zwangerschap en het eerste jaar erna heb ik geen klachten gehad en ben ik heel actief en enthousiast gaan taarten maken.
Ik kolf nog steeds melk af, en hoopte daarmee de reuma te kunnen indammen. ( is dus ruim een jaar gelukt!)
Nu is opeens (wel te verklaren maar toch onverwacht) de reuma terug.
Ik heb vooral last van de benen en voeten en de armen en handen.
Wat dus betekend dat ik heel moeizaam het marsepein kan kneden. Sowieso is het een opgaaf, want ik heb altijd wel last gehouden, maar nu is het bijna niet meer te doen.
Ik ben al overgestapt van 1:4 marsepein naar 1:3, wat een heel stuk makkelijker kneedt, maar ja, het is niet leuk meer om nu een taart te maken.
Is er een keukenmachine waar ik ook marsepein in kan kneden? Het gaat vooral om de lap over de taart en om de kleurstof door het marsepein te mengen. De kleinere stukken lukt nog wel, want dat kost veel minder kracht.
Het biscuit deeg maak ik altijd gewoon met de hand mixer, maar dat zou natuurlijk ook in de machine mogen, maar als dat dus niet gaat is dat geen probleem!!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik vind het echt zo ontzettend leuk en ontspannend om te doen, en ik zou het echt verschrikkelijk vinden als er weer iets is wat ik moet opgeven....
Zoete groeten,
Judith