Onderwerp: En hoe nu verder.....1e taart gemaakt...
He he, eindelijk mijn 1e biscuitdeeg taart staat af te koelen... en hoe nu verder, enthousiast als ik ben heb ik van alles in huis gehaald....enchanted cream, botercreme, fondant en marsepein, nougatine, donkere en witte chocolade om ganache te maken, liter slagroom, taartzaag. Zelfs aardbeidenjam gemaakt.
Voor de ervaren baksters vast een domme vraag en ja heb heel veel recepten gelezen maar raak in de war
Helaas is de site van de dame waar ik dit voorjaar mijn workshop heb gevolgd en verrukt van thuis kwam uit de lucht en nu weet ik het ff niet meer...
Er staan 10-tallen recepten maar wat gebruik je aan de buitenkant en waarom wat kan over wat gesmeerd of mee bekleed worden.
Oftewel bij slagroomtaart... vulling snap ik, botercreme en jam, buitenkant dan enchanted cream, of ganache. Is ganache alleen voor buitenkant of ook als vulling en kun je botercreme mengen met enchanted cream?
Misschien allemaal bekende weg en kwestie van recepten lezen maar kortom het is teveel info voor deze beginneling.... groetjes Janette