1

Onderwerp: Nijntje taart

Vandaag voor het eerst een taart gemaakt.
Wat vinden jullie ervan?
Ik vond het heel moeilijk om hem heel mooi strak te krijgen
Hoe doen jullie dat?

Groetjes lavita

https://s24.postimg.org/ssytozych/20170104_143443.jpg

2

Re: Nijntje taart

Nog een vraagje
Het is een taart met jam en botercreme hij staat nu in de koeling, morgen gaan we hem aan snijden hoelang van te voren moet ik hem uit de koeling halen?
ik heb weleens gelezen dat botercreme hard word in de koeling?
Groetjes

3

Nog een vraagje
Het is een taart met jam en botercreme hij staat nu in de koeling, morgen gaan we hem aan snijden hoelang van te voren moet ik hem uit de koeling halen?
ik heb weleens gelezen dat botercreme hard word in de koeling?
Groetjes

4

wat een lief taartje, heb je botercreme 1:1 of de mix gebruikt?

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

Ik heb de glutenvrije mix gebruikt

6

Kant en klare mix hoefde alleen boter en water toe te voegen wat is 1.1 sorry hoor haha maar begin net

7

Wat een lief taartje en je hebt het mooi gemaakt ook je nijntje is goed gelukt!! :thumb:

voor het strak maken is echt een kwestie van oefenen oefenen en oefenen :lol:  :lol:

zelf kijk is veel filmpjes op you tube.

als je de taart er een uurtje van te voren uithaalt is hij niet meer ijskoud en lekkerder.

1 op 1 botercrème  gebruik je meestal om af te smeren , dus bv 100 gram boter met 100gr poedersuiker, dit is niet echt lekker als vulling vind ik zelf maar erg fijn om af te smeren.

Heeeel knap voor een eerste taartje ;)
Om de taart mooi strak te krijgen is het belangrijk dat je hem heel strak afsmeert en dan goed laat koelen voordat je begint met bekleden. En natuurlijk een smoother gebruiken!

Maar echt super! Ziet er mooi uit.

9

Dankjewel voor jullie leuke reacties.
Heb nog wel een vraagje haha
Als ik die botercreme met 100 gr boter en 100 gr poedersuiker gebruik voor afsmeren , wat voor botercreme kan ik dan het beste gebruiken voor de vulling?
Met goed  koelen bedoel je dan als je hem afgemeerd hebt in de koeling zetten en daarna pas bekleden?
Heb idd geen smoother gebruikt, ga ik deze tog maar aanschaffen

10

Als ik die botercreme met 100 gr boter en 100 gr poedersuiker gebruik voor afsmeren , wat voor botercreme kan ik dan het beste gebruiken voor de vulling?
Met goed  koelen bedoel je dan als je hem afgemeerd hebt in de koeling zetten en daarna pas bekleden?

11

12 Laatst bewerkt door Elize van B. (06-01-2017 07:09)

lavita schreef:

Voor de vulling kun je gewoon de mix gebruiken hoor. Van bijv. Funcakes.

Wat ook lekker is als vulling: banketbakkersroom. Daar is ook een mix voor, maar je kunt het ook zelf maken met 250 ml melk, 2 eierdooiers, 42 gr suiker, 1 zakje vanillesuiker, 33 gr bloem.
Je mixt dan eerst de suiker + vanillesuiker met de eierdooiers luchtig, dan doe je er beetje bij beetje de bloem doorheen, en dan de melk. Dit breng je roerend aan de koek, laat je nog even zacht doorkoken en daarna laat je het afkoelen.
De hoeveelheid vd ingrediënten hangt natuurlijk wel af van hoe groot je taart is.

Ik bedoelde inderdaad eerst strak afsmeren en dan in de koeling zetten tot de botercrème goed hard is. Dan evt nog met een warm mes er langs om het nog wat strakker te krijgen en daarna bekleden.

Ik had eerst ook geen smoother, maar er was bij mij echt wel verschil te zien. Kost eigenlijk niet echt extra moeite, maar ziet er gelijk strakker uit. Dus als je door wilt gaan met taarten maken, dan zou ik hem zeker aanschaffen ;)
Het is trouwens handig om dan na het uitrollen, voordat je de lap over de taart legt, er alvast overheen te gaan met de smoother. Dan is de lap al mooi glad. Wanneer je hem over de taart heen hebt, natuurlijk weer smoothen.

Succes!! :)

13

Dankjewel ga ik de banketbakkersroon ook een keer proberen en heb tog de smoother maar besteld

14

Je eerste taart? Nou, dat ziet er echt heel goed uit, hoor.  :thumb:
Ikzelf gebruik altijd 1:2:3 botercrème (of eigenlijk 1:2:2,5) van eiwit, fijne suiker en ongezoute roomboter. Wat meer werk, maar prima voor afsmeren én ook lekker als vulling.
Door afsmeren met de mix kán je fondant overigens gaan smelten. Bij mij ging dat heel lang goed tot 1x dat het wel ging smelten. Daarna over op 1:2:2,5 bc en nooit meer problemen gehad. Het is eigenlijk gewoon een beetje uitproberen welke botercrème je het prettigste vindt. Een goede reden dus om meer van deze leuke taarten te maken! ;) Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"