1

Onderwerp: En ook mijn 1e dripcake is een feit...

Zag er al velen voorbijkomen, en nu kon ik er ook een maken: de chocolade drip cake.
Deze taart was voor het winnende lot van Spieren voor Spieren, waar ik een taartverloting voor had georganiseerd. Superleuk om hiervoor deze taart ter beschikking te stellen.

Hoop dat jullie hem ook mooi vinden.

Ben erg benieuwd naar hoe de smaak zal zijn. Wordt morgen aangesneden.
Hij is gevuld met 1 laag pure chocoladebavarois, 1 laag Bruinesuiker Meringue Botercreme met geroosterde&gezouten Pecannoten erdoor, en 1 laag slagroom. Taart is afgesmeerd met de Bruinesuiker Meringue Botercreme, en heeft een Pure Chocoladeganache als drip. Een hele mond vol, letterlijk en figuurlijk  :lol:

Normaal ben ik absoluut niet van de botercreme als vulling, maar dit is dus mijn 1e uitzondering. Benieuwd of het voor herhaling vatbaar is. 't Ziet er in ieder geval wel leuk uit zo, toch?

https://myalbum.com/photo/tpnMGCd14prj/720.jpg

2 Laatst bewerkt door lady-vall (13-11-2016 00:12)

Re: En ook mijn 1e dripcake is een feit...

Hij is goed gelukt en ziet er prachtig uit!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Gaaf gedaan in die bruintinten. Heb je de chocolade brokken zelf gemaakt?

4

super mooi en je choco stukken zijn prachtig!! :thumb:  en dan de vulling jeetje dat klinkt wel heel eg lekker en machtig!!! :9  :9  :lol:  :lol:

en wat een leuk idee om het met bruine suiker te doen , zal heerlijk smaken  :)

5

Leuk! En klinkt wel heel lekker   :9

6

Die is echt gaaf geworden!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7 Laatst bewerkt door LaLuub (13-11-2016 18:54)

Dank jullie wel allemaal! De chocoladestukken heb ik inderdaad zelf gemaakt. Had dit idee gezien op het internet en vond het superleuk en feestelijk. En het is zoooo simpel!!

Reep pure chocola in de magnetron gesmolten, uitgesmeerd op een stuk bakpapier, wat golden dust erover gestrooid, met een mesje die dust wat 'doorgeroerd'/verspreid over de chocola. Lekker willekeurig.

Ik had nog van die zachte witte suikerparels, die heb ik in een plastic zakje gedaan, paar druppels gouden kleurgel bij in, even 'kneden', en die gouden suikerparels over de nog natte chocola gestrooid.

Chocola even ietsje laten drogen, toen met een mes alvast de snedes er half in gezet. In de koelkast even goed koud en hard laten worden. En toen kon ik de stukken heel mooi breken op die snijlijn.

Mooi effect toch? En dit kan dus met alle kleuren dust!! (ik zie al zoveel mooie dingen voor me  :shh::9 . Maar omdat ik gouden dust wilde gebruiken, heb ik dus ook de kleur van de botercreme hierop aangepast, voor een mooi samenhangend geheel.

8

Baklataart schreef:

super mooi en je choco stukken zijn prachtig!! :thumb:  en dan de vulling jeetje dat klinkt wel heel eg lekker en machtig!!! :9  :9  :lol:  :lol:

en wat een leuk idee om het met bruine suiker te doen , zal heerlijk smaken  :)

Normaal ben ik van de frisse vullingen, maar dat is deze niet bepaald (daarom ook wel een beetje zenuwachtig voor de reactie  :shh: ). Maar 1 ding weet ik al wel redelijk zeker: dit is inderdaad wel een caloriebommetje :lol:

9

Echt heel mooi en wat lief dat je deze ter beschikking had gesteld voor dit goede doel.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

10

dank je voor het delen hoe je dat gedaan hebt, echt heel erg leuk hoor ga het even opslaan!!!

Dank je wel :thumb:

11

Hij ziet er zeker leuk uit ja! Heel mooi gelukt :)