1

Onderwerp: macarons....kleur?

Ook ik heb mij gewaagd aan het maken van macarons.
en eerlijk is eerlijk , de eerste 3 pogingen van het dure goedje bijna linea recta in de prullenbak gekieperd...Eigenwijs als ik ben vandaag nnogmaals geprobeerd en ja hoor, vorm top, voetje check!
Maar... er is toch een probleem, de roze koekjes blijven mooi roze, echter de paarse blijven niet paars maar worden bruin/grijs. Beide kleuren op dezelfde ttemperatuur gebakken.  Sinds vorige week een nieuw oven met 4D hete lucht,  wordt goed warm dus temperatuur naar 130 gezet in de plaats van 150 zoals in het recept. Ook korter gebakken en toch geen mooie kleur. Wie o wie heeft de gouden tip?

2

Re: macarons....kleur?

Toevallig niet de gril aan ofzo?

3

Geen tips, alleen dat bij mij de kleur nooit zo mooi uit de oven komt als dat ie erin gaat.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

Nee zeker niet de grill. 130C hete lucht. Net onder het midden in de oven geschoven. Heb wilt kleurgel gebruikt

5

Ineens daagt me iets dat paarse kleurstof niet gebakken kan worden?!
Tijdje terug vroeg iemand of je ook een paarse redvelvet cake kon maken, waarop het antwoord nee kwam. Om dat paars kleur zou verliezen bij bakken?!

6

Willeke87 schreef:

Ineens daagt me iets dat paarse kleurstof niet gebakken kan worden?!
Tijdje terug vroeg iemand of je ook een paarse redvelvet cake kon maken, waarop het antwoord nee kwam. Om dat paars kleur zou verliezen bij bakken?!

Hmm..dat ga ik eens opzoeken...vraag ik me toch af hoe dan die mooie paarse macarons worden gemaakt.

7

Ik heb een tijdje geleden een regenboog biscuit gebakken en paars werd echt paars  :Y . Ik was bang dat het lila zou worden omdat het beslag er niet zo mooi paars in ging als dat het eruit kwam..
Maar ik lees even mee want ik heb over een paar weken macarons die ze in regenboog kleuren willen hebben. Ben zenuwachtige over de macarons dan over de kleur  :S  ;) . Heb ze nl nog nooit gebakken maar las laatst dat FunCakes macaron mix heeft (wist ik niet  ;) )

8

Heb eens rond gezocht maar kan niets binden over dat paarse kleurstof niet te bakken is. Zijn er mensen die tips hebben welke kleurstof je het best voor macarons kunt gebruiken? Ben trouwens ook erg benieuwd naar hoe je witte macarons zo mooi wit krijgt.  Ze bruinen stiekem toch in de oven.

9 Laatst bewerkt door LaLuub (17-08-2016 21:56)

https://www.youtube.com/watch?v=cLnfKUybp4M

Hier gebruiken ze 3 kleuren om tot de paarse macarons te komen:

2 drops of Wilton's Dark Purple food coloring
1 drop of Wilton Red food coloring
1 drop of Wilton's Blue food coloring

Misschien is dát de oplossing? (Ik heb ooit eens gelezen dat als je fondant kleurt met verschillende kleuren, dat de kleur dan dieper en kleurvaster is dan met alleen maar 1 kleur gekleurd. Dus wie weet werkt dat met macarons ook wel zo...?)

10

Ik heb een keer geprobeerd om een paarse biscuit te maken met  wilton kleurstof in een potje. ik heb destijds een setje gekocht met 8 kleurtjes erin. het potje wat daarin zit is geen paars maar violet. mijn biscuit werd ook grijs haha en later kwam ik erachter dat het dus geen echt paars was maar violet. ik heb toen het paarse potje gekocht en sindsdien gaat het goed!

11

correctie... ik heb paarse kleurstof van rainbow dust progel :)

12

lilli schreef:

correctie... ik heb paarse kleurstof van rainbow dust progel :)

Die heb ik ook voor de regenboog biscuit gebruikt. Zoals ik hierboven ook al zei...het wordt idd echt mooi paars  :y