Onderwerp: Ja ja mijn eerste *Drip Cake* gelukt

Hallo bakjufvrouwen,

Ik heb mijn eerste drip cake gemaakt met een ombre effect van onder roze naar crème van boven.
Het was een taart voor het suikerfeest bij mijn schoonfamilie. Ze waren er allemaal van onder de indruk. Dat gaf een fijn gevoelen is altijd goed om te horen, helemaal als je voor het eerst iets maakt/probeert :thumb:  :D
Wat was dat leuk om te doen en ik hoop dit vaker te mogen maken. Dit is niet zo gezond om voor jezelf te bakken met al dat extra noen,  chocolade en koek wat erbij komt voor de decoratie  =D

Ik vind hem leuk gelukt voor de eerste keer. Ik had wel mijn tweede laag bovenop de crumcoat bovenaan mooier mogen maken maar ik wou mijn ombre effect niet verpesten. Op één van de foto's zie je links dat de rand van de taart niet zo mooi is gelukt onder de drip laag. Maar goed dat zag het bezoek en mijn schoonfamilie niet.

De onderste laag is een laag marmer cake, daar bovenop een frambozenjam met frambozen, biscuitlaag met een laagje frambozenjam en een vanille Oreo botercrème met een laagje geraspte kokos, weer biscuitlaag met een laagje frambozenjam en de vanille Oreo botercrème, biscuitlaag en afgesmeerd met 2 laagjes botercrème en een deel roze gemaakt voor het ombre effect.
ik heb een pure chocolade ganache gemaakt. Dit was ook voor het eerst met de ganache en dan proberen op de juiste dikte te wachten tot ik de drip kon maken. Heb en spuitfles gevuld met de ganache en dat ging goed.

http://myalbum.com/photo/qPKkPwi6rQpg/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/mbr9lBBXIV66_2zirur/1k0.jpg

Re: Ja ja mijn eerste *Drip Cake* gelukt

wow heel gaaf!  :y

3

Super gaaf! Die staat ook nog op mijn verlanglijstje om te maken ☺

4

Heel gaaf!

5

Wauw, echt super goed gelukt :thumb:

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

super gaaf gemaakt!! ik denk dat ik er toch ook maar eens eentje moet maken...vind ze zo leuk maar moet me er eerst eens in verdiepen want zover in mijn kunsten ben ik nog niet.

7

Hij ziet er prachtig en overheerlijk uit, mooi glanzende chocolade en heel mooi gedropen. Ik vind je decoraties bovenop ook heel leuk bedacht, geeft een heerlijk uitziende taart zo. Welke creme heb je uiteindelijk gebruikt?

Tieneke

Dank jullie wel voor de leuke reacties  :Y

Tante Tien: ik heb toch maar veilig een vanille botercrème van Funcakes gebruikt. Ook de buitenste laag ermee gedaan alleen voor de vulling een pak Oreo koekjes vermengd. Het ging wel mooi eigenlijk. Was stevig genoeg en ik vind deze mix altijd wel lekker. Was ook op het laatste moment bedacht dat ik de taart ging maken.
volgende keer wil ik de Hollandse crème eens proberen  :p

9

Ohhh wauw! Ziet er heerlijk uit

10

Ziet er mooi maar bovenal super lekker uit!
Erg leuk gedaan.

11 Laatst bewerkt door Bianca1969 (08-07-2016 18:55)

Hij is gewoon G E W E L D I G!!!
Ik heb 'm opgeslagen, vind 'm zo mooi. Hoop dat dat mag, als inspiratie?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

12

Geweldig, wat een creativiteit zit erin!! Heelveel leuke details

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Dank jullie wel voor de geweldig leuke reacties. Wat een complimenten. *D

@bianca1969, ja hoor dat mag (als inspiratie, liever niet openbaar plaatsen o.i.d) .  :)  ik zie dat als een compliment.

14

wauwww, echt zo mooi en zo ontzettend leuk en vrolijk!! :thumb:

knap gedaan hoor, doe je de taart in de vriezer voordat je de ganache erover heen doet?

15 Laatst bewerkt door LaLuub (09-07-2016 15:38)

Mooie drip taart! Heel leuk gestyled zo, mooi bijpassende deco, alles voegt wat extra toe. Heel knap bedacht & uitgevoerd zo!  :thumb:

Wat een prachtige taart! Gaat de tandenfee niet zo leuk vinden (whoeha) ;-)

17

Ongezond zeg :P Maar ziet er heeeel lekker uit! En wat is hij mooi gelukt zeg.

18

Hij is geweldig! Gaaf!!

Dank jullie wel! Zo fijn die mooie complimenten  :Y  Nadeel is wel dat je nu allemaal pakken koek, chocolade en snoep open hebt liggen.  :x   :lol:

@baklataart: nee ik heb een tweede oelkast in de schuur en die staat wel een stuk koeler dan normaal. (Staan flessen in)
Als je hem te koud hebt komen je drip niet mooi "chunky" over je taart heb ik het gevoel. Was nu al te koud om het mooi te kunnen verdelen en te spelen met de drips. Ook je tweede laag als je een ombre effect wilt creëren is het verstandig hemmniet in de vriezer te doen anders kun je al heel snel niet meer je bc over je taart strak trekken  ;-)
was echt werken, was zo spannend allemaal! Haha

20

Denesjuh'sDecoraties schreef:

@bianca1969, ja hoor dat mag (als inspiratie, liever niet openbaar plaatsen o.i.d) .  :)  ik zie dat als een compliment.

Uiteraard alleen ter inspiratie. Zal nooit zomaar een taart openbaar plaatsen die niet van mezelf is. Tenzij met toestemming en bronvermelding.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

even een vraagje kun je dat ook over een fondant beklede taart doen? of gaat dat alleen op botercreme?

22

marielrooijakkers schreef:

even een vraagje kun je dat ook over een fondant beklede taart doen? of gaat dat alleen op botercreme?

ik heb er even wat filmpjes over gekeken, erg leuk trouwens, :D  en het kan ook op fondant hoor :y  :y