Onderwerp: Ja ja mijn eerste *Drip Cake* gelukt
Hallo bakjufvrouwen,
Ik heb mijn eerste drip cake gemaakt met een ombre effect van onder roze naar crème van boven.
Het was een taart voor het suikerfeest bij mijn schoonfamilie. Ze waren er allemaal van onder de indruk. Dat gaf een fijn gevoelen is altijd goed om te horen, helemaal als je voor het eerst iets maakt/probeert
Wat was dat leuk om te doen en ik hoop dit vaker te mogen maken. Dit is niet zo gezond om voor jezelf te bakken met al dat extra noen, chocolade en koek wat erbij komt voor de decoratie
Ik vind hem leuk gelukt voor de eerste keer. Ik had wel mijn tweede laag bovenop de crumcoat bovenaan mooier mogen maken maar ik wou mijn ombre effect niet verpesten. Op één van de foto's zie je links dat de rand van de taart niet zo mooi is gelukt onder de drip laag. Maar goed dat zag het bezoek en mijn schoonfamilie niet.
De onderste laag is een laag marmer cake, daar bovenop een frambozenjam met frambozen, biscuitlaag met een laagje frambozenjam en een vanille Oreo botercrème met een laagje geraspte kokos, weer biscuitlaag met een laagje frambozenjam en de vanille Oreo botercrème, biscuitlaag en afgesmeerd met 2 laagjes botercrème en een deel roze gemaakt voor het ombre effect.
ik heb een pure chocolade ganache gemaakt. Dit was ook voor het eerst met de ganache en dan proberen op de juiste dikte te wachten tot ik de drip kon maken. Heb en spuitfles gevuld met de ganache en dat ging goed.