1 Laatst bewerkt door astap79 (14-06-2016 19:32)

Onderwerp: Bruidstaart 4 laags, wit met roze.

Hier is dan uiteindelijk mijn Bruidstaart van 4 lagen.
Voor iedereen hier die me heeft geholpen met tips etc etc, harstikke bedankt, dat heeft me zeer geholpen :)
De bruidstaart was voor 60 plus personen.
Ik heb hem gestapelt met een midden dowel erin, waar ik nog wel mee moet oefenen, want dit ging niet zo goed.
Ik heb de bakblikken 15, 20, 25, en 30 cm gebruikt..
Poeh hey wat was dat een klus om de 30 cm taart te bekleden, zo'n grote lap fondant het lukte me echt voor geen meter.
Ik had uiteindelijk na een paar keer opnieuw doen de lap eromheen gedaan en ik keek.... veel te dun, je zag de botercreme erdoor en allemaal kleine hobbeltjes..my god!!
Ik heb de hele lap er weer vanaf getrokken en moest dus opnieuw beginnen :(
uiteindelijk wel gelukt, maar ik vroeg mezelf bij deze taart weer af.. waarom doe ik dit haha.
ruitjes motief lukte ook niet goed, en de eerste keer met een crimper was ook maar zo zo.
het leek wel door het ruitjes motief erin te drukken alsof ik mijn fondant los drukte, alsof er lucht onder kwam..heel raar en snap niet waarom dit is, omdat mijn fondant wel strak om de taart heen zat, met de crimper net zo..creëerde ik ruimte tussen fondant en taart.
Het eind resultaat met de bloemen erbij op en de topper ( die de bruid zelf had afgegeven ) was het toch wel een mooi plaatje, en ben er best trots op.. mijn eerste 4 laagse taart! :D

De taart....
2 lagen zijn gevuld met een Frambozen creme ( echt lekker ) en frambozen jam.
de andere 2 lagen zijn gevuld met een vanille creme en aardbeien jam.

http://myalbum.com/photo/8VyV4YMsMBVu/360.jpg

http://myalbum.com/photo/a6CiaUg28qxc/360.jpg

Bedankt voor het kijken,
groetjes Astrid.

2 Laatst bewerkt door Baklataart (14-06-2016 19:36)

Re: Bruidstaart 4 laags, wit met roze.

Wauwwwww, Astrid mijn mond valt open!! echt hij is werkelijk zo ontzettend mooi en alsjeblieft wees super super trots het is een plaatje!!! :thumb:  :thumb:

ik heb helemaal ingezoomd en niks terug gevonden van je eigen dingen hoor werkelijk een taart om heel erg trots te zijn :y  :y

maak je borst maar nat want ik denk dat velen wel zo'n bruids taart van je willen =D  =D

oh ja, een min puntje.............

Veel te weinig foto's :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

3 Laatst bewerkt door astap79 (14-06-2016 19:39)

Hartstikke lief van je Baklataart!!!  :o
Inzoomen, hoe doe je dat dan? :)
gelukkig zag je op het eindresultaart al die dingen niet zo, maar terwijl je bezig bent en je merkt zulke dingen op ..dan baal je wel even.
uiteindelijk met alle bloemen erop is het wel een mooie taart geworden .

heb nog meer foto's maar dan wordt het zoveel haha

4

Wat een schitterende taart, super goed gelukt.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

astap79 schreef:

gelukkig zag je op het eindresultaart al die dingen niet zo, maar terwijl je bezig bent en je merkt zulke dingen op ..dan baal je wel even.

nooit teveel Astrid, zo leuk om naar te kijken maar ik heb nog op je facebook gekeken daar was er een extra =D

6

Baklataart schreef:
astap79 schreef:

nooit teveel Astrid, zo leuk om naar te kijken maar ik heb nog op je facebook gekeken daar was er een extra =D

Heeeee bakla, heb je ook Facebook??????

Help mijn vrouw heeft een hobby

7

Wat een mooierd! 30 cm is inderdaad moeilijk maar je hebt hem er top opzitten hoor! Kan niks ontdekken ;-) herken het wel hoor, dat je denkt Jezus dit wordt he-le-maal niks...maar eenmaal aangekleed is het een plaatje! :thumb:

8

Wauw!! Wat een prachtige bruidstaart!! Ik vind het een plaatje!

9

Gaaf! Echt onwijs mooi. Ik heb al je probleempjes niet meegekregen maar ik zie het er niet van af hoor. Puft... Ik mag vrijdag mijn 2e 4-laagse gaan bezorgen...

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

Wow, Astrid! Wat een prachtige taart! En wat fijn dat je het eindresultaat zelf ook kunt zien, wat.een.beauty! Top gedaan!

11

oooohhhh, het is een plaatje!!! Prachtig hoor! Ik zie niets van drama's of andere dingen terug. Als ik 1 heel klein dingetje zou moeten noemen, dan zou ik zeggen dat MRS een beetje wegvalt achter je (overigens prachtige!) rozen. Werkelijk een prachtige taart!

12

Wauw wat netjes en moooi!! Een plaatje

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

13

vonn schreef:
Baklataart schreef:
astap79 schreef:

Heeeee bakla, heb je ook Facebook??????

nee hoor ik keek op die van jou, ik wil geen facebook als ik dat wel eens bij mijn kinderen zie word er gek van ben te oud denk ik :rolleyes:

14

Prachtig!

groetjes Wilma

15

Heel mooi gedaan!! Niet te zien dat er wat dingetjes fout gingen hoor. Ziet er super strak uit! Zo wil ik het ook wel kunnen :)

16

Iedereen heeeel erg bedankt voor deze leuke berichtjes!!
Ik zag inderdaad dat de Mrs achter de roos verstopt zat, volgende keer beter op letten :)
M'n roze zie ik gelukkig ook wat verbetering in zitten, eerst zat ik er tegenop om deze te maken, maar ik begin het nu steeds leuker te vinden :)

@ home MAade.. wat spannend he zo'n grote taart, heel veel succes gewenst! ben benieuwd naar het resultaat :)

Hoe rollen jullie trouwens zo'n grote lap fondant uit?
Ik heb The Mat, maar ik kan er eigenlijk niet zo goed mee overweg, en ben dus weer overgestapt op mijn Ikea mat, maar zo'n grote lap fondant past daar dus helemaal niet op :)

17

Wauw! Mooie strakke taart  hoor. En al die pareltjes onderop. Is dat een slinger, of heb je ze er 1 voor 1 opgeplakt... Wat een werk

18

Hallo Plientje, bedankt voor jou reakltie :)
Die pareltjes heb ik inderdaad allemaal 1 voor 1 erop geplakt, daar zat inderdaad wat werk aan :)

19

Wat een geweldige taart!!! (maar ben wel blij dat ik hem nu pas zie en niet voor ik mijn bruidstaart voor mijn ouders moest maken want ik vond die van 30 cm niet moelijker als de andere en mijn ruitjes gingen ook goed gelukkig :) ) Het was ook ontzettend naar taarten-weer, erg vochtig, zou dat ermee te maken hebben? Maar het eindresultaat  :thumb:

20

Carola schreef:

Wat een geweldige taart!!! (maar ben wel blij dat ik hem nu pas zie en niet voor ik mijn bruidstaart voor mijn ouders moest maken want ik vond die van 30 cm niet moelijker als de andere en mijn ruitjes gingen ook goed gelukkig :) ) Het was ook ontzettend naar taarten-weer, erg vochtig, zou dat ermee te maken hebben? Maar het eindresultaat  :thumb:

waarop rol jij zo'n grote lap fondant uit als ik vragen mag/ :D

21 Laatst bewerkt door Carola (19-06-2016 22:14)

O ja, sorry, dat had ik er nog in willen zetten, ik heb een doorzichtig tafelzeil gekocht van 1 meter bij 1 meter en ik had gekeken hoeveel fondant ik dan nodig had, dat heb ik ietsje meer gedaan en ik heb een PVC buis gekocht bij de houthandel van 50 cm, even lekker schoongewassen, et voila!  Heb ik hem uitgerold, dat vond ik heel goed gaan met zo'n groot draagvlak, buis was even dik als mijn rolstok,  beetje gemeten dat hij ruim voldoende was, en toen heb ik heb over de pvc buis gerold met zeil en al en over de taart gelegd, gelukkig in één keer goed in het midden maar dat was mazzel.
Ik was er ook heel bang voor hoor, ook het bakken of hij wel gaar zou worden maar ik had aan alle kanten beginners geluk met zo'n grote taart :) want ik heb ook nog slechte polsen.

22

Prachtig gedaan Astrid. Complimenten!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

23

Bedankt Carola!

bedankt Bianca1969 :D