Onderwerp: Bruidstaart 4 laags, wit met roze.
Hier is dan uiteindelijk mijn Bruidstaart van 4 lagen.
Voor iedereen hier die me heeft geholpen met tips etc etc, harstikke bedankt, dat heeft me zeer geholpen
De bruidstaart was voor 60 plus personen.
Ik heb hem gestapelt met een midden dowel erin, waar ik nog wel mee moet oefenen, want dit ging niet zo goed.
Ik heb de bakblikken 15, 20, 25, en 30 cm gebruikt..
Poeh hey wat was dat een klus om de 30 cm taart te bekleden, zo'n grote lap fondant het lukte me echt voor geen meter.
Ik had uiteindelijk na een paar keer opnieuw doen de lap eromheen gedaan en ik keek.... veel te dun, je zag de botercreme erdoor en allemaal kleine hobbeltjes..my god!!
Ik heb de hele lap er weer vanaf getrokken en moest dus opnieuw beginnen
uiteindelijk wel gelukt, maar ik vroeg mezelf bij deze taart weer af.. waarom doe ik dit haha.
ruitjes motief lukte ook niet goed, en de eerste keer met een crimper was ook maar zo zo.
het leek wel door het ruitjes motief erin te drukken alsof ik mijn fondant los drukte, alsof er lucht onder kwam..heel raar en snap niet waarom dit is, omdat mijn fondant wel strak om de taart heen zat, met de crimper net zo..creëerde ik ruimte tussen fondant en taart.
Het eind resultaat met de bloemen erbij op en de topper ( die de bruid zelf had afgegeven ) was het toch wel een mooi plaatje, en ben er best trots op.. mijn eerste 4 laagse taart!
De taart....
2 lagen zijn gevuld met een Frambozen creme ( echt lekker ) en frambozen jam.
de andere 2 lagen zijn gevuld met een vanille creme en aardbeien jam.
Bedankt voor het kijken,
groetjes Astrid.