1

Onderwerp: Gepasteuriseerd ei

Hallo,

Ik vroeg me af waar ik gepasteuriseerd ei kan kopen, ik heb geen toegang tot de Hanons, Sligro en Makro want ik heb geen eigen bedrijf enz. Ik zou niet weten waar ik het moet halen, hebben jullie ideeën? Ik woon in het Noorden van Nederland.

Alvast bedankt

Groetjes,
Liesbeth

Re: Gepasteuriseerd ei

Waarom wil je gepasteuriseerd ei gebruiken?

Als je zondigt zondig dan lekker

3

De AH had pas wel flessen gepasteuriseerd eiwit in de koeling, hele eieren zou ik niet weten

4

lang delftje schreef:

Waarom wil je gepasteuriseerd ei gebruiken?

Voor een creme

Ik neem aan dat je het ei verwarmt en dan is het niet nodig om gepasteuriseerd ei te gebruiken.
Het gevaar bij ei: gepasteuriseerd of niet ontstaat alleen bij het verkeerd afkoelen en onhygiënisch werken.

6

lang delftje schreef:

Ik neem aan dat je het ei verwarmt en dan is het niet nodig om gepasteuriseerd ei te gebruiken.
Het gevaar bij ei: gepasteuriseerd of niet ontstaat alleen bij het verkeerd afkoelen en onhygiënisch werken.

Heel erg bedankt!! Ik snap alleen niet wat je met de laatste zin bedoeld, sorry :(

7

Hebben jullie een Jumbo? Die heeft gepast. eiwit en eigeel in koeling staan. Mochten ze dat niet standaard in het assortiment hebben, wat ik eigenlijk wel verwacht, dan kan je het waarschijnlijk toch daar bestellen.

8

Als je het ei niet verwarmt (boven de ±72 graden), dan moet je wel gepasteuriseerd ei gebruiken natuurlijk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Pooh schreef:

Als je het ei niet verwarmt (boven de ±72 graden), dan moet je wel gepasteuriseerd ei gebruiken natuurlijk.

Ei bindt bij 85 gr dus gepasteuriseerd ei is niet nodig.

10

En een koe eet gras, maar wat heeft dat met salmonella te maken?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Eieren worden gepasteuriseerd om het risico op salmonella te minimaliseren.
Maar als je ei voor creme wil gebruiken gebruik je dat in banketbakkers room en dat wordt gekookt dus is het onzin om gepasteuriseerd ei te gebruiken.
( een kip eet ook gras en wormen maar wat heeft dat met het ei te maken)

12

Ik heb laatst een citroen yoghurttaart gemaakt en daar moest je ook een crème maken met rauw ei, dus dan is gepasteuriseerd ei wel handig. Ei werd niet verhit.