1 Laatst bewerkt door Nokkie (02-04-2016 14:11)

Onderwerp: Kan ik koffie weglaten? Graag spoedje.

Hallo,

graag zou ik willen weten of je bij het recept van Margaret Braun van Devils Food cake de koffie weg kunt laten. En of je dan bijvoorbeeld meer vocht toe moet voegen.

Voor het recept zie berichtje van Suikertaartjes-Suuz op http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … id=107287.

En weet iemand toevallig hoeveel beslag je hiermee maakt?  ca.3,8 liter?

2

Re: Kan ik koffie weglaten? Graag spoedje.

Het is best veel 300 ml koffie denk dat je het door ander vocht kan vervangen maar het zal wel de smaak veranderen met die hoeveelheid.

Verder heb ik er niet veel idee van dus misschien nog iemand anders :)

Succes in elk geval :thumb:

3 Laatst bewerkt door SannieW (02-04-2016 14:50)

Ja, het kan ook zonder koffie, maar dan moet je het wel vervangen door (warm) water.

Waarom wil je het vervangen, lust je geen koffie? Ik lust namelijk ook geen koffie, maar in devils food cake proef je het helemaal niet terug, het versterkt juist de chocolade smaak in je taart. Ik heb ook wel eens een recept gezien waar ze i.p.v. koffie sinaasappelsap toevoegde.

4

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee.

Ik ben inderdaad geen grote fan van koffie. Ik heb een keer Pavlova gemaakt met een beetje instant espresso poeder er door, dat vond ik wel lekker. De koffiesmaak was heel subtiel. Maar ik heb zonet Devils  Food cake cupcakes gemaakt met Nespresso er door, maar die vond ik niet zo lekker. Ik weet niet of dat komt doordat ik pure chocolade heb gebruikt. Ik vind melkchocolade veel lekkerder. Of dat het door de koffie komt.

Als je de koffie nu vervangt door chocolademelk, of half koffie en half ander vocht. Het gaat inderdaad om een subtiele smaak van koffie. Het is geen mokkacake :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl