Onderwerp: Bakspray ramp
Een tijdje geleden in de webshop bakspray gekocht omdat het me ideaal leek.
Voorheen smeerde ik m'n bakvormen in met boter en beklede de zijkant met bakpapier. In eerste instantie om hogere taarten te kunnen bakken maar ook zeker zodat taarten makkelijk loslaten. Bakspray leek me veel tijd te besparen.. Dat klopt. Maar ze komen er helemaal niet mooi uit. Na het lezen van het forum heb ik al verschillende dingen proberen.
Eerst de hele bakvorm insprayen flinke laag (niet uitsmeren): Dat zorgde voor onverklaarbare deuken in de bodem en de rand waar lucht onder zat waardoor deze los liet.
Vervolgens bakvorm wat minder insprayen en dit uitsmeren met een kwastje: Dit zorgt er voor dat het biscuit niet goed los laat en er wat delen van de bodem bleven vastplakken
De laatste optie gewoon insprayen en alleen de bodem een beetje uitsmeren: Nu blijft het biscuit helemaal plakken.
Zie hier het laatste resultaat. Lucht onder de rand en totaal geen strak kapsel.
Iemand enig idee? Het leek me zo makkelijk die bakspray maar nu durf ik het niet meer te gebruiken. Bij m'n allerlaatste biscuit bleef namelijk de hele zijkant plakken en kon ik overnieuw beginnen.