Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

bakmijntaart schreef:
dollelollypop schreef:
bakmijntaart schreef:

Voor onze facebookvolgers, de volgende vraag:

Hoelang doe je de fles in de koelkast of vriezer, voordat je de fles eromheen weg kan halen?

Hij is geweldig, je taart! :thumb:


Dankjewel en ik heb de fles gemaakt en toen in de koelkast gelegd tot de blonde brownie klaar was en afgekoeld dus ik denk dat ik hem er zo'n 2 uur in gehad heb.
Ik had wel mijn chocolade getemperd zodat het sneller hard wordt.

Top! Heb je hem na het vullen met de blonde brownie nog gekoeld?


Inderdaad iuk heb de blonde brownie af laten koelen tot lauw en daarna in de keukenmachine gedaan toen in de fles en inderdaad verder laten koelen in de koelkast :)

27

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

heeft iemand het al met melk chocolade geprobeerd?

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

bakmijntaart schreef:
dollelollypop schreef:
bakmijntaart schreef:

Voor onze facebookvolgers, de volgende vraag:

Hoelang doe je de fles in de koelkast of vriezer, voordat je de fles eromheen weg kan halen?

Hij is geweldig, je taart! :thumb:


Dankjewel en ik heb de fles gemaakt en toen in de koelkast gelegd tot de blonde brownie klaar was en afgekoeld dus ik denk dat ik hem er zo'n 2 uur in gehad heb.
Ik had wel mijn chocolade getemperd zodat het sneller hard wordt.

Top! Heb je hem na het vullen met de blonde brownie nog gekoeld?

Ja ik heb hem een nachtje in de koeling gedaan zodat het een mooi geheel wordt. :)

29 Laatst bewerkt door dollelollypop (08-12-2015 12:37)

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

susan1985 schreef:

heeft iemand het al met melk chocolade geprobeerd?


Ja ik heb het zelf ook met melkchocolade gedaan met de halve litersflesjes Susan zie foto hieronder want mijn twee zoons vinden puur niet lekker en begonnen te zeuren of ik het nog eens wilde maken.
Nu had ik dus voor ieder een eigen flesje gemaakt van melkchocolade die ze mee naar school genomen hadden en gedeeld hebben met vriendjes :)

http://myalbum.com/photo/54AaeG6gYWVu/360.jpg

http://myalbum.com/photo/25EhZLJGBtCV/360.jpg

30

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

ik ga het morgen dus proberen , ik heb het etiket al heel verwijderd , daar ben ik al blij om :lol:

maar hoe heb jij het etiket er weer opgeplakt of blijft dat vanzelf wel zitten?

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

Baklataart schreef:

ik ga het morgen dus proberen , ik heb het etiket al heel verwijderd , daar ben ik al blij om :lol:

maar hoe heb jij het etiket er weer opgeplakt of blijft dat vanzelf wel zitten?


Ik heb het etiket uitgeprint op frostysheets maar als je dat niet kan dan moet je het originele etiket gebruiken inderdaad.
Als je fles klaar is en je hebt de fles verwijdert moet je met chocolade de achterkant even dichtsmeren met chocolade en daar kan je dan ook meteen het etiket opplakken dus dan blijft hij vanzelf daar wel op zitten :)

32

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

ik ga het morgen dus proberen , ik heb het etiket al heel verwijderd , daar ben ik al blij om :lol:

maar hoe heb jij het etiket er weer opgeplakt of blijft dat vanzelf wel zitten?


Ik heb het etiket uitgeprint op frostysheets maar als je dat niet kan dan moet je het originele etiket gebruiken inderdaad.
Als je fles klaar is en je hebt de fles verwijdert moet je met chocolade de achterkant even dichtsmeren met chocolade en daar kan je dan ook meteen het etiket opplakken dus dan blijft hij vanzelf daar wel op zitten :)

Oh ja dat is wel dom van me dat ik daar helemaal niet over na gedacht heb =(
Maar ja daar is het nu te laat voor, ik ga het zo doen als je zegt en als ik het dan nog is die bestel ik een print :D
Dank je wel voor het advies en ik zal laten zien hoe de is geworden :)

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

Baklataart schreef:
dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

ik ga het morgen dus proberen , ik heb het etiket al heel verwijderd , daar ben ik al blij om :lol:

maar hoe heb jij het etiket er weer opgeplakt of blijft dat vanzelf wel zitten?


Ik heb het etiket uitgeprint op frostysheets maar als je dat niet kan dan moet je het originele etiket gebruiken inderdaad.
Als je fles klaar is en je hebt de fles verwijdert moet je met chocolade de achterkant even dichtsmeren met chocolade en daar kan je dan ook meteen het etiket opplakken dus dan blijft hij vanzelf daar wel op zitten :)

Oh ja dat is wel dom van me dat ik daar helemaal niet over na gedacht heb =(
Maar ja daar is het nu te laat voor, ik ga het zo doen als je zegt en als ik het dan nog is die bestel ik een print :D
Dank je wel voor het advies en ik zal laten zien hoe de is geworden :)

Maakt toch helemaal niet uit je kunt ook het originele etiket erop doen hoor.
Als je hem aansnijd dan weet je toch dat je hem er eerst af moet halen, dat is toch helemaal geen probleem :)
Ik ben benieuwd :)

34

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

hahahah het is me uiteindelijk gelukt, de blondie, die ik nooit eerder bakte was een mislukking liep de hele oven door, maar ja geluk nog cupcakes in de vriezer. :lol:

ik vond het best lastig het flesje te verwijderen maar opeens lukte het makkelijk :think:

de chocolade is niet helemaal mooi maar ja, voor de eerste keer ben ik wel blij, ben zo benieuwd wat mijn dochter er vanavond van vind, ze is jarig daarom maakte ik het :)

dit is die geworden:

http://myalbum.com/photo/1p9bS9exvirV/360.jpg

http://myalbum.com/photo/su5jK8oUkOIe/360.jpg

ik wik de volgende keer ook wel een eetbaar etiket maar daar had ik nu dus totaal niet over nagedacht :lol:

35 Laatst bewerkt door dollelollypop (10-12-2015 12:14)

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

Baklataart schreef:

hahahah het is me uiteindelijk gelukt, de blondie, die ik nooit eerder bakte was een mislukking liep de hele oven door, maar ja geluk nog cupcakes in de vriezer. :lol:

ik vond het best lastig het flesje te verwijderen maar opeens lukte het makkelijk :think:

de chocolade is niet helemaal mooi maar ja, voor de eerste keer ben ik wel blij, ben zo benieuwd wat mijn dochter er vanavond van vind, ze is jarig daarom maakte ik het :)

dit is die geworden:

http://myalbum.com/photo/1p9bS9exvirV/360.jpg

http://myalbum.com/photo/su5jK8oUkOIe/360.jpg

ik wik de volgende keer ook wel een eetbaar etiket maar daar had ik nu dus totaal niet over nagedacht :lol:


Ik vind hem echt prachtig geworden hoor.
De blonde brownie wel eerst een stuk laten afkoelen anders loopt hij inderdaad weg haha want de boter en de chocolade zijn dan nog te vloeibaar :)
Maar je hebt het goed opgelost toch, hartstikke mooi :)

Oh ik zie nu dat hij in je oven al wegliep.
Heb je geen bakpapier gebruikt dat scheelt al een hoop.
Bij mij loopt er ook altijd iets weg hoor maar niet zo heel veel :)

36 Laatst bewerkt door Baklataart (11-12-2015 19:12)

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

hahahah het is me uiteindelijk gelukt, de blondie, die ik nooit eerder bakte was een mislukking liep de hele oven door, maar ja geluk nog cupcakes in de vriezer. :lol:

ik vond het best lastig het flesje te verwijderen maar opeens lukte het makkelijk :think:

de chocolade is niet helemaal mooi maar ja, voor de eerste keer ben ik wel blij, ben zo benieuwd wat mijn dochter er vanavond van vind, ze is jarig daarom maakte ik het :)

dit is die geworden:

http://myalbum.com/photo/1p9bS9exvirV/360.jpg

http://myalbum.com/photo/su5jK8oUkOIe/360.jpg

ik wik de volgende keer ook wel een eetbaar etiket maar daar had ik nu dus totaal niet over nagedacht :lol:


Ik vind hem echt prachtig geworden hoor.
De blonde brownie wel eerst een stuk laten afkoelen anders loopt hij inderdaad weg haha want de boter en de chocolade zijn dan nog te vloeibaar :)
Maar je hebt het goed opgelost toch, hartstikke mooi :)

Oh ik zie nu dat hij in je oven al wegliep.
Heb je geen bakpapier gebruikt dat scheelt al een hoop.
Bij mij loopt er ook altijd iets weg hoor maar niet zo heel veel :)

het recept was enorm en er ging een pond suiker in denk dat het niet klopte allemaal , ik had het van Rudolph gemaakt en weer weg gegooid :lol:  :lol:

Ze heeft de fles vandaag met haar reis genoten van de uni in de trein opgegeten en ze hebben gesmuld :9  :9

ga het zeker nog is doen echt veel leuke reacties, dank je wel voor de leuke ideeën dollelollypop :thumb:

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

Baklataart schreef:
dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

hahahah het is me uiteindelijk gelukt, de blondie, die ik nooit eerder bakte was een mislukking liep de hele oven door, maar ja geluk nog cupcakes in de vriezer. :lol:

ik vond het best lastig het flesje te verwijderen maar opeens lukte het makkelijk :think:

de chocolade is niet helemaal mooi maar ja, voor de eerste keer ben ik wel blij, ben zo benieuwd wat mijn dochter er vanavond van vind, ze is jarig daarom maakte ik het :)

dit is die geworden:

http://myalbum.com/photo/1p9bS9exvirV/360.jpg

http://myalbum.com/photo/su5jK8oUkOIe/360.jpg

ik wik de volgende keer ook wel een eetbaar etiket maar daar had ik nu dus totaal niet over nagedacht :lol:


Ik vind hem echt prachtig geworden hoor.
De blonde brownie wel eerst een stuk laten afkoelen anders loopt hij inderdaad weg haha want de boter en de chocolade zijn dan nog te vloeibaar :)
Maar je hebt het goed opgelost toch, hartstikke mooi :)

Oh ik zie nu dat hij in je oven al wegliep.
Heb je geen bakpapier gebruikt dat scheelt al een hoop.
Bij mij loopt er ook altijd iets weg hoor maar niet zo heel veel :)

het recept was enorm en er ging een pond suiker in denk dat het niet klopte allemaal , ik had het van Rudolph gemaakt en weer weg gegooid :lol:  :lol:

Ze heeft de fles vandaag met haar reis genoten van de uni in de trein opgegeten en ze hebben gesmuld :9  :9

ga het zeker nog is doen echt veel leuke reacties, dank je wel voor de leuke ideeën dollelollypop :thumb:


Nou inderdaad leuk dat ze het ook samen met haar reis genootjes heeft opgegeten :)
Ik heb onderstaand recept gebruikt en zoals je ziet zit daar ook heel veel suiker in :)
Bij mij liep hij ook een beetje leeg hoor buiten het blik maar dat was niet heel erg veel.

Ingrediënten
Porties: 24
•    225 gr boter
•    85 gr witte chocolade, in stukjes
•    4 eieren
•    400 gr suiker
•    1 theelepel vanille-extract
•    250 gr bloem
•    1 theelepel zout
•    180 gr witte chocolade, in stukjes
Bereidingswijze
Voorbereiding: 15 minuten |Bereiding: 30 minuten
1.    Verwarm de oven voor op 175 graden C. Vet een brownie-bakvorm in.
       
2.    Smelt de boter en witte chocolade op een laag vuur in een steelpan. Haal van het vuur, en laat iets afkoelen. Klop ondertussen de eieren met de suiker en vanille-extract in een kom, meng door het botermengsel en roer de bloem en zout erdoor tot alles goed gemengd is. Schep het beslag in de ingevette bakvorm, en bestrooi met de witte chocoladestukjes.
       
3.    Bak 30 tot 35 minuten in de voorverwarmde oven totdat een cocktailprikker er schoon uitkomt. Laat ongeveer 10 minuten in de bakvorm afkoelen en snij hem dan in vierkante brownies.

38

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

Dank je wel voor het recept, ga het zeker uit proberen  :thumb:

39

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

hoeveel chocolade had je nodig voor de grote fles. En dan bedoel ik uiteraard alleen voor de buitenkant?

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

40 Laatst bewerkt door dollelollypop (15-12-2015 09:41)

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

karinc schreef:

hoeveel chocolade had je nodig voor de grote fles. En dan bedoel ik uiteraard alleen voor de buitenkant?


Ik heb 2 x 250 gram gebruikt ( omdat de fles in 2 x is gedaan )  dus een pond in het totaal.
Dan heb ik het over de litersfles.

De halve litersflesjes heb ik gedaan met 2 x 125 gram dus 250 gram in het totaal.

41

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

bedankt voor je snelle reactie! En voor het showen en de geweldige ideeën die je hier altijd laat zien!
ik heb hem gisteren voor mijn dochters verjaardag gemaakt.
Helaas brak de chocolade bij het wegsnijden van de fles.
Ik heb hem net in 3d parade gezet mocht je het willen zien.
Ga hem zeker nog eens proberen.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

Wat goed gelukt zeg, super!
Mijn collega is enorm colafan ('s ochtends om 7u al aan de cola..), voor haar jubileum dinsdag zou ik graag deze taart willen maken. Is dat te doen als beginner? Heb wel eerder wat taarten gemaakt, maar ik denk dat dit al wat meer 'op niveau' is?
Heb je toevallig een recept? Of in ieder geval de ingrediënten?
Ik kan uit het filmpje niet echt opmaken wat de eerste 2 vloeibare substanties zijn.

Alvast bedankt!!

Groetjes Marjolein

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

Marjolein1989 schreef:

Wat goed gelukt zeg, super!
Mijn collega is enorm colafan ('s ochtends om 7u al aan de cola..), voor haar jubileum dinsdag zou ik graag deze taart willen maken. Is dat te doen als beginner? Heb wel eerder wat taarten gemaakt, maar ik denk dat dit al wat meer 'op niveau' is?
Heb je toevallig een recept? Of in ieder geval de ingrediënten?
Ik kan uit het filmpje niet echt opmaken wat de eerste 2 vloeibare substanties zijn.

Alvast bedankt!!

Groetjes Marjolein


Hallo Marjolein

Dat is zeker te doen voor een beginner dus gewoon proberen.
Ik weet niet of je de litersfles of de halve litersfles gaat gebruiken maar ik heb niet het recept op het filmpje gebruikt.
De vloeibare substantie van het filmpje is om de biscuitcake in tesmeren zodat hij niet droog is of om er een smaakje aan toe te voegen maar ik heb het met chocoladecake gedaan van koopmans en met een blonde brownie.

Je bakt gewoon een cake wat je lekker vind, die verkruimel je in de keukenmachine en daar doe je zelf iets doorheen wat de cake aan elkaar plakt en lekker is.
Dus jam of chocolade, nutella, caramel of wat dan ook of je maakt een brownie die is van zichzelf al plakkerig en lekker.
In het filmpje gebruiken ze dus biscuit en dat vind ik zoiezo al niet lekker maar vul hem gewoon met wat jij lekker vind :)

Dan in het halve litersflesje doe je 125 gram gesmolten chocolade even laten uitharden en dan nog eens 125 gram chocolade smelten en in het flesje ronddraaien totdat alles is geraakt dus 2 x om het wat dikker te maken.
Dat lat je uitharden in de koelkast en daarna vul je hem met wat jij wilt.
Daarna even het gat wat dichtsmeren, etiket eroverheen en klaar is kees.

Met de litersfles hetzelfde alleen gebruik je daar 2 x 250 gram chocolade voor

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

Gelukt! Dank je wel voor je snelle en goede reactie!  =D

[url]http://s17.postimg.org/8uni7bouz/image.jpg[/url]

45 Laatst bewerkt door dollelollypop (20-01-2016 09:38)

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

Marjolein1989 schreef:

Gelukt! Dank je wel voor je snelle en goede reactie!  =D

[url]http://s17.postimg.org/8uni7bouz/image.jpg[/url]


Die is inderdaad goed gelukt en ik heb het graag gedaan hoor.
Je collega zal hier wel erg blij van worden :)

46

Re: Fles Coca Cola taart gevuld met een blonde brownie

zo die is zeker goed gelukt, wat heb je hem mooi kunnen vullen :thumb: