Marjolein1989 schreef:Wat goed gelukt zeg, super!
Mijn collega is enorm colafan ('s ochtends om 7u al aan de cola..), voor haar jubileum dinsdag zou ik graag deze taart willen maken. Is dat te doen als beginner? Heb wel eerder wat taarten gemaakt, maar ik denk dat dit al wat meer 'op niveau' is?
Heb je toevallig een recept? Of in ieder geval de ingrediënten?
Ik kan uit het filmpje niet echt opmaken wat de eerste 2 vloeibare substanties zijn.
Alvast bedankt!!
Groetjes Marjolein
Hallo Marjolein
Dat is zeker te doen voor een beginner dus gewoon proberen.
Ik weet niet of je de litersfles of de halve litersfles gaat gebruiken maar ik heb niet het recept op het filmpje gebruikt.
De vloeibare substantie van het filmpje is om de biscuitcake in tesmeren zodat hij niet droog is of om er een smaakje aan toe te voegen maar ik heb het met chocoladecake gedaan van koopmans en met een blonde brownie.
Je bakt gewoon een cake wat je lekker vind, die verkruimel je in de keukenmachine en daar doe je zelf iets doorheen wat de cake aan elkaar plakt en lekker is.
Dus jam of chocolade, nutella, caramel of wat dan ook of je maakt een brownie die is van zichzelf al plakkerig en lekker.
In het filmpje gebruiken ze dus biscuit en dat vind ik zoiezo al niet lekker maar vul hem gewoon met wat jij lekker vind
Dan in het halve litersflesje doe je 125 gram gesmolten chocolade even laten uitharden en dan nog eens 125 gram chocolade smelten en in het flesje ronddraaien totdat alles is geraakt dus 2 x om het wat dikker te maken.
Dat lat je uitharden in de koelkast en daarna vul je hem met wat jij wilt.
Daarna even het gat wat dichtsmeren, etiket eroverheen en klaar is kees.
Met de litersfles hetzelfde alleen gebruik je daar 2 x 250 gram chocolade voor