lilli schreef:Hi!
Waar loop je tegenaan met afsmeren? Voor het bekleden is het vooral belangrijk dat je niet te dun uitrolt en een grote Lap rolt.
Succes!
Juist die grote lap is mijn grote nachtmerrie....
Ik vind die onhandelbaar...
als ik hem oppak met handen/armen, roller (of hoe dat ook maar zou kunnen) dan zakt die lap in, er komen deuken in en/of het scheurt aan de randen....
En nee, ik rol echt niet dun uit....
Als ik het op/met een doorzichtig kleed op de taart wil leggen, weet ik ook niet hoe ik het vast moet pakken en nog minder hoe ik het goed op de taart kan leggen.
Dat erop leggen moet in 1x goed, want ik kan die grote lap niet meer opnieuw pakken en verschuiven
Het goed erop "mikken" qua positie is dus ook lastig...
Als dat ding er éénmaal op ligt, sta ik ook met mijn handen in het haar en het zweet in de.....
Want dan moet ik eerst het veel te veel aan fondant eraf halen totdat ik een enigszins werkbare hoeveelheid aan de randen overhoudt...
Dan gaat het bovenop al vaak mis met het randje, dat er kleine scheurtjes in die rand ontstaan...
en dan begint de ellende van het goed rond de zijkant vast krijgen zonder vouwen enzo...
Leuk hoor, een taart maken.....
NOT !!
Gister complete meltdown gehad tijdens het bekleden, leek wel een soort zenuwinzinking, echt helemaal over m'n toeren...
Ik roep dus ook elke keer dat dit mijn laatste (pieperdepiep piep piep ) taart is....
Er komt dan door frustratie taal uit mijn mond waar ik normaal gesproken niet eens aan denk, ahum....
Ik vind het mooi maken erna wel heel leuk, maar ik zie er steeds meer en meer tegenop om de taart zover te krijgen dat ik hem leuk kan gaan maken
Dat is dus mijn rij aan problemen en als ik dat nu zo allemaal op een rijtje lees, valt het afsmeren eigenlijk wel mee, dat is gewoon een kliederzooi die ik er niet netjes en makkelijk op krijg en wat steeds lastiger gaat, naarmate de bc langer staat (omdat het niet zo snel gaat bij mij, haha...)
Dus euh......
dat dus...
Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen.... ;-)