1

Onderwerp: stapeltaart (ondersteboven)

Beste medebakkers,

Ik heb een verzoek voor een "Canimals" taart. Nu dacht ik om hem 3D te maken door een stapeltaart te maken, maar als ik een plaatje bekijk is het lijf kleiner/ smaller dan het hoofd van die diertjes.

Wat ik me afvroeg is het mogelijk om een groter biscuit op een kleiner biscuit te zetten ( dus een stapeltaart op zijn kop zeg maar) of moet ik de onderste taart van cakebeslag maken?

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand of het überhaupt mogelijk is zoals ik het voor me zie?

Ik hoor het graag.

2 Laatst bewerkt door Tante Taartje (20-12-2015 11:29)

Re: stapeltaart (ondersteboven)

Siena heeft ooit zo'n taart gemaakt, toch dames?
Ze schrijft al een poosje niet meer op het forum, maar misschien heeft ze wat tekst en uitleg gegeven bij haar taart...

Edit: Found it! http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=240322

Groetjes,
Ingrid

3

Ik kende de poppetjes niet, maar ik heb even gegoogeld en volgens mij moet je dat best kunnen maken van biscuit hoor. Als je de boventaart maar op een stevig cakeboard zet, dan kan ie best wat uitsteken buiten de ondertaart, je zet de dowels toch niet op het uiterste randje van de taart die erop komt (tenminste ik niet).
Het verschil in diameter tussen onder- en boventaart is niet zo heel erg groot, ik zou max 5 cm verschil aanhouden en dan de dowels in de ondertaart 2-3 cm binnen de buitenrand van je taart zetten, rondom (hoeveel is afhankelijk van de diameter van de taart, ik weet niet hoeveel personen het moet worden, maar ik denk dan aan onder 15cm, 20cm erbovenop, of zoiets). 1 dowel in het midden en 3 of 4 dowels in een cirkel eromheen). Volgens mij moet dat echt wel kunnen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4 Laatst bewerkt door SweetTooth (20-12-2015 12:17)

Hmm.. dubbel  :grr:  :grr:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nog nooit een stapeltaart gemaakt. Ken alleen maar de theorie in die zin dat ik YouTube tutorials heb gezien en me heb ingelezen en nee zou inderdaad ook niet de dowels direct aan de rand zetten.

6

Ik kende ze ook niet, maar moet wel lukken met biscuit. Het verschil in lijf en hoofd is (gelukkig  ;) ) niet zo groot. Als je een 15 en cm gebruikt als lijf, dan zou ik minstens 5 dowels gebruiken. Met 17,5 dan 6 dowels enz. Ik zou iig geen rietjes of chocosticks gebruiken. Echte (houten) dowels dus  ;)

7

Bedankt. Het is gelukkig voor "mezelf". Dus dan kan ik me iets meer permitteren qua schoonheidsfoutjes.