1

Onderwerp: Welke vullingen doen jullie in een taart voor pakjesavond?

De titel is al wel duidelijk denk ik...ik ga een taart maken voor pakjesavond (bekleed met fondant), maar twijfel over de vulling. Ik zat aan iets met pepernoot/speculaassmaak te denken (bv botercreme meg stukjes speculaas), maar wat is daar weer lekker bij? Het moet vooral voor kinderen lekker zijn. Daarom twijfel ik ook nog om gewoon iets met jam en vanile botercreme te doen. Tips zijn welkom!

2

Re: Welke vullingen doen jullie in een taart voor pakjesavond?

Onlangs heb ik een taart gevuld met ganache van pure chocolade met stukjes chocolade pepernoten en een laag vanille botercreme met mandarijntjes.  Vond hem erg Sinterklaas proof ☺

3

Ik begrijp dat je graag een vulling wil die bij het Sinterklaasfeest past. Dan lijkt mij in de eerste instantie pepernoten/speculaas ook erg logisch. Aan de andere kant, als ik er wat meer over nadenk vraag ik me af of het niet veel leuker/lekkerder is om juist niet deze smaken te kiezen. Je wordt in die dagen helemaal plat gegooid met pepernoten, speculaas, al dan niet gevuld, banket enz. Misschien is het dan juist lekker om iets heel anders te kiezen. Iets lekker fris en fruitigs. Met mandarijntje pak je dan toch nog een beetje die Sinterklaassfeer. Misschien iets met kwark en mandarijntjes?

4 Laatst bewerkt door Gerlinda (24-11-2015 19:12)

Dat klinkt erg lekker die chocolade ganache en vanile botercreme met mandarijntjes. Ik ga het onthouden!

Vulling met kwark is ook een goede optie, lekker fris ook. Ik ga er nog even over nadenken. Bedankt voor jullie tips!