1

Onderwerp: Eerste zelf bij elkaar geraapte taart

Normaal gesproken volg ik altijd braaf een recept voor het maken van een taart (bodem, vulling en "omhulsel"). Nu wil ik eens zelf een taart in elkaar flansen en bekleden met fondant (om te oefenen voor de verjaardagstaart van mijn dochter).

Een goede voorbereiding is het halve werk, dus ben ik alvast op zoek gegaan naar vullingen het wordt de combi bastognebotercreme en bonblocvulling. Als bodem maak ik een gewone biscuitbodem. De vulling is al heftig genoeg (denk ik?). Het wordt een klein taartje van 15 of 20 cm (dat leek mij een goed formaat om te beginnen).

Is het verstandig om van de botercreme iets apart te houden om af te smeren (zonder de bastognekruimels)? Dat lijkt mijn mooier met het fondant of maakt dat niet uit.

En voor welk formaat taart zijn de vullingrecepten die hier op de site staan? Ik kan het nergens vinden.

Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Groetjes Ilse

2

Re: Eerste zelf bij elkaar geraapte taart

het is beter om met 1:1 botercreme zonder bastogne kruimels af te smeren dit wordt steviger en gladder.

ik durf niet te zeggen voor welke maat taart het is maar ik denk zo te zien wel meer dan voor het maatje wat je wilt gaan maken maar het is goed in te vriezen hoor dus kan je nog is oefenen/

heel veel succes met de taart :thumb:

3

Re: Eerste zelf bij elkaar geraapte taart

Het beschuit is gebakken en de vullingen zijn (bijna) klaar. Ik ga hem morgen vullen en bekleden met fondant en dan invriezen. Decoreren doe ik dan volgende week. Dan ben ik ruim op tijd. Ikmoet namelijk nog een thema verzinnen dus dat wordt how-to's uitpluizen  :O