1

Onderwerp: Binnenkant biscuit hard

Wie kan me helpen?

Ik bak al vijf jaar taarten en heb nu een nieuwe oven gekocht. De buitenkant van mijn biscuitdeeg is mooi luchtig, maar in het hart van de cake is het deeg hard en soms zit er een harde ronde ring in de cake terwijl de rest gewoon luchtig is. Wat gaat er mis? Ik kom er zelf niet meer uit....

Alvast bedankt voor t meedenken!

2 Laatst bewerkt door Tortje (10-11-2015 13:16)

Re: Binnenkant biscuit hard

Hey Diaan68,

Ben even gaan zoeken op google voor jou en kwam dit oude topic tegen vanop dit forum.  Blijkbaar toch een probleem dat nogal eens voorkomt.

Hopelijk heb je er iets aan.

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=207882

Groeten
Tortje

3

Heb ik ook wel eens gehad. Dan is de biscuit net niet gaar, al lijkt het wel zo wanneer je er bijv een prikker in prikt of de biscuit voorzichtig indrukt om te kijken of deze al gaar is.
Heb je er een losse oventhermometer in gezet? Elke oven is weer anders  ;) . Laatst kon ik de oven van mijn buurvrouw lenen omdat bij mij het element kapot was (paniek in de tent  :s ). Dit was ook een hetelucht dus ik had de temperatuur hetzelfde gezet als ik bij mij doe. Nou, volgens mij was deze wel 15-20 gr heter dan de mijne..

Mocht je biscuit maken van funcakes dan is dit veelal het geval, je kan er weinig aan doen.

Groetjes Kirsten

5

Bedankt dames voor het meedenken! Ik moet je indd wel zeggen dat ik een zak van 15 kilo meel heb gekocht van fun cakes en ik daarvoor  nog nooit problemen heb gehad. T is en blijft een apart verhaal maar ik ga t nog eens met een oven thermometer proberen. Mocht dat indd het probleem zijn laat ik jullie dat weten!

Misschien toch gewoon even je zak meel doorroeren en anders even contact opnemen met de leverancier of funcakes wellicht kunnen zij nog iets voor je betekenen. Houdt de verpakking in ieder geval in huis, voor het batchnummer.

Groetjes Kirsten

7

Dank je wel voor je tip! Ik ga indd morgen gelijk even bellen  :thumb: