1

Onderwerp: Gewone simpele appelbollen

Mijn tweeling krijgt altijd als we naar de Sligro gaan een appelbol en ze vroegen me eens een keer zelf appelbollen te maken dus bij deze :)
Dus niks moeilijks aan en ook niet heel bijzonder maar wel erg lekker :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQIMK6A4-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPWCQURE-D.jpg

2

Re: Gewone simpele appelbollen

ziet er heeeerlijk uit.....ben wel erg benieuwd hoe je deze gemaakt hebt   :9

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

3 Laatst bewerkt door dollelollypop (12-01-2014 11:08)

amina84 schreef:

ziet er heeeerlijk uit.....ben wel erg benieuwd hoe je deze gemaakt hebt   :9

Dankjewel en ze vonden ze ook erg lekker en vroegen: je mag er zeker maar één?  :9
Er is geen kunst aan en erg makkelijk.
Appel schillen en klokhuis eruithalen ( gaatje maakte ik wel iets groter dan de grootte van de appelboor ) dan onderin de appel in het gaatje een beetje amandelspijs ( ik deed 10 gram onder en 10 gram bovenin ) duwen en dan bovenin het gaatje twee theelepeltjes kaneelsuiker gedaan en daar bovenop weer het gaatje dichtmaken met de andere 10 gram amandelspijs.
Dan een bladerdeegvelletje over de appel heenleggen en dan rondom goed aanduwen.
Dan insmeren met eigeel, door de appel/kaneelsuiker rollen en dan 15 min. in de oven op 200 graden en dat is het :)

4

Jammie...dat ziet er erg lekker uit :9

5

ziet er heerlijk uit!!

Ga het zeker ook een keer maken :D

Hartelijk dank voor jullie reactie en het is zo snel en makkelijk dat je het elk moment van de dag wel kan maken  :)

Ziet er lekker uit!

Hmm, ik zou wel een doorsnede willen zien. Zit de bol vol appel of is het gerezen?

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

9 Laatst bewerkt door dollelollypop (12-01-2014 19:40)

zoethoudertje schreef:

Hmm, ik zou wel een doorsnede willen zien. Zit de bol vol appel of is het gerezen?

Het is gewoon een hele appel, het klokhuis verwijderd en het gaatje opgevuld met amandelspijs en kaneelsuiker met daaroverheen een bladerdeeg gerold door de ei en de kaneelsuiker.
Een doorsnede gaat niet meer lukken want ik had er 10 maar er is er vandaag geen een meer over  :nooo:
Ik heb drie kinderen en een man die ze alle tien hebben op gegeten want dat gaat hier altijd erg snel, kan er altijd nog net foto's van maken haha want moet uitkijken dat ze niet op zijn vóór ik de foto's heb kunnen nemen  :s

Als je hieronder de link even aanklikt dan zie je hoe ze gemaakt worden bij Rudolph van Veen.

http://www.24kitchen.nl/recepten/appelbollen

Ik deed wel gewoon 1 plakje bladerdeeg want had kleine goudreinetten genomen.
Ook heb ik ze gewoon op bakpapier gezet want als je ze in zo'n bakje zet wordt het deeg wat in het bakje zit niet helemaal gaar.
Hij deed er ook maar een klein beetje suiker op en ik rolde het door de kaneelsuiker zodat er lekker veel suiker opzit :)

10

Die zien er ook wel heerlijk uit :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Mmmmm ziet er lekker uit!!!

Vroeger toen ik nog klein/jonger was maakte mn vader ze ook altijd met onze verjaardagen voor mn oma ( had suiker dus kon nooit veel dingen eten!!) Maar hij deed er altijd gehakte walnoten met rozijnen in......

Moet ze nog steeds eens weer een keer maken.....

"Love is the flower you've got to let grow"

Yvett schreef:

Mmmmm ziet er lekker uit!!!

Vroeger toen ik nog klein/jonger was maakte mn vader ze ook altijd met onze verjaardagen voor mn oma ( had suiker dus kon nooit veel dingen eten!!) Maar hij deed er altijd gehakte walnoten met rozijnen in......

Moet ze nog steeds eens weer een keer maken.....

Ja je kunt er natuurlijk alles in doen wat je wilt en lekker makkelijk om te maken :)

13

Klinkt niet moeilijk, maar het ziet er erg lekker uit.

Moodswing schreef:

Klinkt niet moeilijk, maar het ziet er erg lekker uit.

Nou het klinkt niet alleen niet moeilijk het is ook niet moeilijk  :lol:

15

Is het ook mogelijk om de appelbollen in te vriezen. En ze uit de diepvries te halen en dan af te makken. Of gaat dat dan ten kosten van de smaak

Angel1989 schreef:

Is het ook mogelijk om de appelbollen in te vriezen. En ze uit de diepvries te halen en dan af te makken. Of gaat dat dan ten kosten van de smaak

Je bedoelt om ze later af te bakken.
Dat zou wel moeten kunnen maar dat betekent wel dat je dan de bladerdeeg eerst moet laten ontdooien, dan over de appel moet doen en dan weer opnieuw in zou moeten vriezen maar zou niet weten waarom je dat zou willen want zoveel werk is het echt niet :)

dollelollypop schreef:
Angel1989 schreef:

Dat zou wel moeten kunnen maar dat betekent wel dat je dan de bladerdeeg eerst moet laten ontdooien, dan over de appel moet doen en dan weer opnieuw in zou moeten vriezen maar zou niet weten waarom je dat zou willen want zoveel werk is het echt niet :)

18

dollelollypop schreef:
dollelollypop schreef:
Angel1989 schreef:

Dank je. Is inderdaad niet veel werk. Een collega heeft gevraagd of ik er een paar wil maken maar die kunnen niet meteen afgebakken worden. Daarom mijn vraag of je ze kon invriezen dan kunnen ze hem zelf afbakken.

19

Ziet er geweldig lekker uit! Met Oud&Nieuw kopen we ook altijd appelbollen bij de warme bakker, ze zijn er hier dol op. Maar had nooit gekeken of/hoe ze evt zelf te maken waren. Ben heel blij met jouw uitleg, en ga het zeker een keer proberen.  :thumb:  :thumb:

Angel1989 schreef:
dollelollypop schreef:
dollelollypop schreef:

Dank je. Is inderdaad niet veel werk. Een collega heeft gevraagd of ik er een paar wil maken maar die kunnen niet meteen afgebakken worden. Daarom mijn vraag of je ze kon invriezen dan kunnen ze hem zelf afbakken.

Nou ik denk wel dat dat kan hoor.

LaLuub schreef:

Ziet er geweldig lekker uit! Met Oud&Nieuw kopen we ook altijd appelbollen bij de warme bakker, ze zijn er hier dol op. Maar had nooit gekeken of/hoe ze evt zelf te maken waren. Ben heel blij met jouw uitleg, en ga het zeker een keer proberen.  :thumb:  :thumb:

Graag gedaan hoor het is hartstikke simpel en iedereen kan het :)

22

leuk recept!! :thumb:

hoe gaat het met je, is de operatie goed gegaan? heb je erg veel pijn?

Baklataart schreef:

Hai hai

Ja hoor het gaat prima dankjewel.
Ik ben nu twee weken verder het is me reuze meegevallen ondanks dat het een best heftige operatie is maar ik zou het zo weer doen.
Het resultaat is voor zover ik nu zie al veelbelovend dus kan alleen maar nog beter worden dus ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Het gaat prima maar morgen weer naar het ziekenhuis voor een carpaal tunnelsyndroom dus misschien weer een operatie aan mijn pols en dan wordt het bakken weer uitgesteld denk ik maar hoop dat het een beetje in dezelfde tijd kan als mijn buik :)

24

dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

Hai hai

Ik ben nu twee weken verder het is me reuze meegevallen ondanks dat het een best heftige operatie is maar ik zou het zo weer doen.
Het resultaat is voor zover ik nu zie al veelbelovend dus kan alleen maar nog beter worden dus ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Het gaat prima maar morgen weer naar het ziekenhuis voor een carpaal tunnelsyndroom dus misschien weer een operatie aan mijn pols en dan wordt het bakken weer uitgesteld denk ik maar hoop dat het een beetje in dezelfde tijd kan als mijn buik :)

Wat fijn dat het meegevallen is en dat je er nu al blij mee bent , super voor je.
wel jammer van je pols (erg pijnlijk hoor)
Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat alles straks allemaal achter de rug is!!! :thumb:

Baklataart schreef:
dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

Hai hai

Wat fijn dat het meegevallen is en dat je er nu al blij mee bent , super voor je.
wel jammer van je pols (erg pijnlijk hoor)
Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat alles straks allemaal achter de rug is!!! :thumb:

Voor mijn pols kan ik pas 2 december terecht bij de plastisch chirurg en dan wordt er een afspraak gemaakt wanneer ik geholpen ben maar ga dat dit jaar dan niet meer doen maar begin volgend jaar want anders zit ik net in december en daar begin ik niet aan :)
Dat duurt dus nog even een aantal maandjes :)