Onderwerp: Ganache vraagje
Ik heb tot nu toe 2 keer ganache gemaakt. de eerste keer witte chocolade ganache (1 deel slagroom, 3 delen witte chocolade) de slagroom met de witte chocolade dmv de magnetron manier laten smelten en goed geroerd. En toen het op een koude plek laten afkoelen. De volgende dag in de koelkas gedaan en ben m toen even vergeten en was hij vervolgens kei en keihard geworden
Heb m toen een paar seconden in de magnetron gedaan. Maar na een paar minuten werdern mijn toef alsnog weer keihard... wat heb ik fout gedaan?
Tweede keer heb ik pure chocolade ganache gemaakt ( 1 op1 ) en ook dit keer weer via de magnetron methode. goed geroerd en afgedekt overnacht op een koude plek laten staan. Vervolgens max een uurtje in de koelkast zodat ie wat harder werd. En even op kamertemperatuur laten komen en vervolgens ben ik het gaan mixen zodat ik er toeven van kon maken alleen toen ik het even later er weer bij ging pakken is de uiteindelijke consistentie eerder een chocolade mouse geworden dan opgeklopte ganache.
Heb vantevoren juist nog oude topics gelezen etc maar dat heeft helaas niet mogen baten
Beide keren dus niet goed gegaan... wat doe ik fout dames
Graag zie ik jullie tips en tricks tegemoet.