1

Onderwerp: Kabouter plop taart

Een kennis vroeg aan mij of ik een kabouter plop taart wilde maken met de gezichtjes aan de zijkant en iets met de naam van hun zoontje die 2 jaar werd. Aangezien ik niet heel veel ervaring heb met taarten maken heb ik ja gezegd, maar wel duidelijk gemaakt dat ik eenbeginner was. uiteindelijk begonnen met de taart, als vulling wilder ze gele room en aardbeienmousse. aangezien dat allebei vullingen zijn die je in kan vriezen en ik het niet op het laatste moment kon afmaken heb ik de taart gemaakt en bekleed met de basis fondantlaag, en vervolgens ingevroren. Toen het ontdooien. Daar ging het mis. Ik had de taart vanuit de vriezer op het aanrecht laten ontdooien, en binnen een half uur was de fondant aan het smelten. Dikke stress, en uiteindelijk de fondant eraf gehaald en snel naar de winkel om nieuw fondant te kopen  :grr:
dat gebeurd me nu geen tweede keer meer. uiteindelijk de rest van de taart versierd. Iets minder uitgebreid dan de bedoeling was doordat ik nu een beetje tijdgebrek had. Uiteindelijk heel voorzichtig afgeleverd en zelf ook de reactie van de kleine man gezien toen hij de taart zag en proefde. En dat maakt alle stress toch wel de moeite waard  :thumb:

Dit is de taart dan. De paddenstoel is ook gewoon van cake gemaakt. Ik heb hem expres scheef gemaakt. Vond ik persoonlijk wat speelser.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TLYQ8MNV-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MSTPC3FZ-D.jpg

Hier de drie gezichtjes..hebben me een halve middag gekost, maar erg leuk om te doen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D34QB6JB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N4ODU4XX-D.jpg

2

Re: Kabouter plop taart

Erg leuk!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

3

Knap gedaan, zeker omdat je nog niet veel ervaring hebt. Kvind m leuk! Maar fondant in de vriezer..dat gaat niet nee ;) zonder tr bekleden kan dat wel. Leuk dat de ontvanger er zo blij mee was!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Leuk zeg! Knap dat je hem alsnog zo mooi hebt kunnen bekleden.

5

Ik vind hem super leuk geworden!
Jammer dat je fondant uit de vriezer niet lukte, zelf vries is ze ook wel met fondant en al in en er is niets aan de hand! Ik moet erbij zeggen dat ik het laat ontdooien in de koelkast misschien dat dat scheelt..

6

lady-vall schreef:

Knap gedaan, zeker omdat je nog niet veel ervaring hebt. Kvind m leuk! Maar fondant in de vriezer..dat gaat niet nee ;) zonder tr bekleden kan dat wel. Leuk dat de ontvanger er zo blij mee was!

Misschien kan fondant uit de vriezer niet altijd, maar bij mij wel hoor! Na de diepvries laten ontdooien in de koelkast en je fondant is nog perfect!!

7

Ondanks de tegenslag is hij heel leuk en mooi geworden! Ik heb ook 2 keer door omstandigheden mijn taarten moeten invriezen. Ik had ze ook bekleed, alleen niet de versieringen erop gedaan, in een taartdoos. Ontdooien ging prima, heb ze wel een nacht van te voren uit de vriezer in de koelkast gedaan. Misschien een tip voor de volgende keer?

8

Wat een ontzettend leuke taart en wat heb je alles leuk en mooi gemaakt!! je paddenstoel vind ik heel erg leuk :thumb:

jammer dat het even tegen zat maar daar zullen zij niks van merken :)

En de volgende keer in de koelkast ontdooien dat zou toch goed moeten gaan :think:

9 Laatst bewerkt door saskiahuisman (26-09-2015 14:34)

Hoi,

Mooie taart heb je gemaakt.

Een taart met fondant invriezen gaat prima, alleen moet je de taart nadat je deze uit de vriezer haalt nooit meteen op het aanrecht laten afkoelen. Dat doe je met vlees toch ook niet. Het temperatuur verschil is enorm groot. Je mag blij zijn dat er niemand ziek van is geworden.

Vanwege je vulling gele room (melkproduct) kun je beter de taart laten ontdooien in de koelkast, maar dat geldt ook voor alle andere vullingen.
De beste manier is:
Uit de vriezer halen en 1 dag laten ontdooien in de koelkast. Halverwege ontdoe je de taart van de plastic zak waar die in zat (daar zit een hele hoop condens in). Laat de taart dan verder ontdooien in de koelkast vanwege de gele room (melkproduct). Na 1 hele dag is je taart voldoende ontdooid en bewaar je de taart in de koelkast vanwege de gele room. Een half uur voor gebruik uit de koelkast halen. Je zult zien dat het op deze manier beter gaat en je geen nieuwe fondant er op hoeft te leggen.
Veel succes met de volgende en alle begin is moeilijk hoor!

10

Ik vind hem erg leuk geworden, je gezichtjes zijn top.

“Find something you're passionate about and keep tremendously interested in it.”