1

Onderwerp: iemand bekend met Beko miscuitmix?

Hallo,

de titel zegt het eigenlijk al, is er iemand bekend met het bakken van biscuits met de mix van beko huysmerk??
Ik hoor graag van jullie of deze lekker is qua smaal, lekker luchtig? etc.
Ik gebruik nu Funcakes en deze bevalt goed, maar ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van dit andere merk.

groetjes Astrid.

2

Re: iemand bekend met Beko miscuitmix?

Ik ben er niet bekend mee, maar weet wel dat dit merk veel in de bakkerij op het werk, in de bakkerij word gebruikt

hobbybakster voor het leven!
https://www.facebook.com/sylviahobby

3 Laatst bewerkt door astap79 (24-09-2015 13:14)

Bedankt Sylvia1989,

Ik hoorde inderdaad dat het bakkerskwaliteit is.
Ik mocht een kilo verpakking kopen om deze te proberen ( deze zijn normaal per 20 kg te koop )
Ik ben heel benieuwd hoe deze smaakt en qua luchtigheid .

4

Laat ons weten hoe je het ervaart. Ben ook erg benieuwd.

5

Ik zal het zeker laten weten :)  :thumb:

6

Ik heb vandaag ook een kilo ontvangen om te proberen! :)

Ben benieuwd hoeveel je nodig hebt voor een taart van 15, 20 en 25 cm, vorm 10cm hoog. Iemand een idee?

7

Ik vroeg het me ook af.
Er werd me verteld dat er voor 1000 gram, 100 ml water gaat en 16 eieren.
Het lijkt me beetje hetzelfde als de funcakes denk ik want er gaat dan per 100 gram 1,6 ei en 10 ml water.
als ik funcakes gebruik dan zou ik ook bij 100 gram mix ook 1,5 ei en 10 ml water gebruiken.
( ik gebruik voor 18 cm taartje 200 gram mix, 3 ei en 20 ml water )
Ik hou zelf voor funcakes dit schema aan... en dan gewoon kijken hoeveel liter er in je vorm past en dan de gewenste hoogte en dan uitrekenen hoeveel mix je nodig hebt.
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=201922

Succes en ik hoor graag jou ervaring ervan :)

8

Ik heb biscuit gebakken met de Beko mix.
Ik heb gewoon dezelfde verhouding aangehouden als met de Funcakes mix en hij werd mooi hoog en luchtig.
de smaak was ook goed, misschien net iets te lang in de oven gehad want m'n partner vertelde dat hij ietsje droger was als funcakes..verder een goeie mix!

http://s29.postimg.org/5n5as0cfn/DSC_3573.jpg

9

Ik heb hem ook gemaakt, vond hem ook wat droger dam funcakes. Heb ook de funcakes verhouding aangehouden. Heb nog over dus ga nog eens proberen.

Smaak was verder wel goed!

10

Ik wil graag even weten of mijn gedachtegang en berekening klopt.. Ik heb altijd mix voor biscuit van funcakes gebruikt, had standaard hoeveelheden enzo voor mijn bakvormen. Heb nu mix van Beko besteld, nadat de eerste kilo goed is bevallen.

Bij Beko zou je per 1000 gram mix, 16 eieren en 100 ml water nodig hebben. Even omrekenen naar per ei, is dat 62,5 gram beslag en 6 ml water.

Per halve liter zou je 1 ei nodig hebben. Als ik naar de tabellen kijk, zou je voor de 20 cm ronde en 10 cm hoge vorm per 1/2 liter de waarde 6,2 hebben. Moet ik dan voor deze genoemde vorm 6,2x 62,5 gram mix nemen, 6,2 x 1 ei en 6,2 x 6 ml water hebben? Ronden jullie dan de eieren naar boven/beneden af, dus 6 eieren?

Alvast bedankt!

11

Per halve liter zou je 1 ei nodig hebben.  tot zover snap ik d berekening helemaal.

Als ik naar de tabellen kijk, zou je voor de 20 cm ronde en 10 cm hoge vorm per 1/2 liter de waarde 6,2 hebben? leg uit wat bedoel je 6,2 x een halve liter dus 3,1 liter in totaal wat in de vorm past?

. Moet ik dan voor deze genoemde vorm 6,2x 62,5 gram mix nemen, 6,2 x 1 ei en 6,2 x 6 ml water hebben? Ronden jullie dan de eieren naar boven/beneden af, dus 6 eieren?

eieren rond ik sowieso naar boven af.

12

eigenlijk doe ik altijd voor de makkelijkheid afronden, dus er staat bij 20 cm en 10 cm hoog = 6,2 halve liters... dan maak ik daar 6 halve liters van, werkt bij mij altijd goed.

13

kimi schreef:

Per halve liter zou je 1 ei nodig hebben.  tot zover snap ik d berekening helemaal.

Als ik naar de tabellen kijk, zou je voor de 20 cm ronde en 10 cm hoge vorm per 1/2 liter de waarde 6,2 hebben? leg uit wat bedoel je 6,2 x een halve liter dus 3,1 liter in totaal wat in de vorm past?

. Moet ik dan voor deze genoemde vorm 6,2x 62,5 gram mix nemen, 6,2 x 1 ei en 6,2 x 6 ml water hebben? Ronden jullie dan de eieren naar boven/beneden af, dus 6 eieren?

eieren rond ik sowieso naar boven af.

die 6,2 vind ik terug in de tabel. Facebookpagina Taartvragen voor beginners, bestanden, maattabellen bakblikken. Daar staat bij 20cm ronde en 10 cm hoge vorm 6,2 genoemd.

Astap79 heb jij nog de Beko geprobeerd? Ik heb vanavond weer een taartje gemaakt, even gewoon om te proeven, maar vind hem wel echt zwaarder aanvoelen dan de Funcakes mix, en ook wat droger lijkt wel.

14 Laatst bewerkt door astap79 (08-11-2015 21:35)

Eveline82,

Ik heb hem verder voor mezelf niet meer geprobeerd en de mix is helaas zo goed als op.
Ik twijfel dus ook nog wat ik ga doen, heb eerst ergens anders mix gekocht van 5 kg ipv gelijk 20 kilo te moeten kopen.
die van 5 kg heb ik gekocht bij Pies of keek, en die komt van haar eigen groothandel.
mijn familie vond deze lekker smaken.