1

Onderwerp: vraag over petit fours

Ik vraag het hier maar even, als het mag.
Ik moet in november 100 petit fours maken. Nou had het stel een voorbeeldje aangeleverd waarbij de petit fours bekleed zijn met fondant, maar de twee zijkanten zijn open zeg maar. zoals het voorbeeld op de foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RFHBMZJG-D.jpg
Maar nu vraag ik me af of de zijkanten niet uitdrogen...ze willen zelf smorgens de petit fours op komen halen en vast op locatie brengen, maar weet niet wanneer ze ze gaan eten, ik denk smiddags.
Kan iemand me antwoord geven op de vraag of ze uitdrogen?

Re: vraag over petit fours

Ja het biscuit zal vast wel wat droger worden. Ik denk gewoon zo dicht mogelijk tegen elkaar aan zetten in de doos en zo laat mogelijk uit de doos halen om uit te serveren.

Groetjes Kirsten

3

Denk dat het wel mee zal vallen als ze in de koeling staan. Bij de banketbakker/bakker staan ze ook los van elkaar in de koeling! (of denk ik te simpel ;-) )

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

Je hebt volgens mij afdekgelei. Wel eens ergens gelezen. Denk dat ze dat bij de bakker ook gebruiken voor de zijkanten.

5

Je zou ook goed kunnen tremperen aan de zijkanten? Dus voor je ze vult en decoreert enzo, en dan na het decoreren en snijden nog een keertje aan de zijkanten? Gewoon met een keukenkwast! Ik had er 25, die stonden niet in de koeling o.i.d., ik heb ze ook eerst getrempeerd, toen gevuld en gedecoreerd, en toen  aan de zijkant nog een keer getrempeerd. Nergens last van gehad, waren absoluut niet droog.

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

6

bedankt voor jullie antwoorden, daar kan ik denk ik wel wat mee...