1

Onderwerp: Hoeveel stukjes werkelijk?

Hallo,
Ik wil graag weten hoeveel stukjes er werkelijk uit een gevulde taart gaan.  Ik vind de tabellen op deze site erg ruim, of kloppen deze wel? Ik moet een taart maken voor 43 personen en dacht aan 25, 20, 15 en 10 cm maar als ik de tabellen erbij pak kom ik op 17, 11, 7 en 3 stukjes. Niet genoeg dus. Kan ik deze ruimer tellen en zo ja,  hoeveel ruimer? Ik wil natuurlijk niet dat ze tekort hebben of muizenstukjes..
Alvast heel erg bedankt voor het reageren!

2

Re: Hoeveel stukjes werkelijk?

Het ligt er uiteraard aan, hoe hoog je de taart maakt en hoeveel lagen je vult, maar ik reken altijd ongeveer 25cm2 per stukje (minimaal 2x gevuld), dat is dus bij vierkante stukjes 5x5cm.
En dan zou ik dus met ronde taarten zoals jij ze aangeeft komen op:
Ø25cm >> ca. 19 à 20 stukjes
Ø20cm >> ca. 12 à 13 stukjes
Ø15cm >> ca. 7 stukjes
Ø10cm >> ca. 3 stukjes
totaal: 41 à 43 stukjes
Dus op zich moet het wel kunnen.
En zeker kan het als je hoge taarten maakt, met 3 lagen vulling, dan mogen de stukjes best nog wat kleiner uitvallen. Het is geen maaltijd...
Wel zou ik dan - als het zo precies komt voor het aantal stukjes - een snijschema meegeven, hoe ze die aantallen stukjes moeten snijden. Anders loop je het risico, dat ze zomaar beginnen te snijden en dan niet uitkomen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Met de maten die je noemt (25-20-15-10) kom ik uit op 43 ( ;) ) personen. Ik gebruik de max aantallen die SweetTooth hier boven aangeeft. Ik maak biscuits van 8 cm hoog en vul 3x. Meestal met 1x jam/vlaaivulling en 2x een dunne laag bc. Je hoeft dan geen grote stukken te snijden  :Y

4

Ik zou ook die maten gebruiken inderdaad!

.. Want taart kan altijd!!