Onderwerp: bakvormen voor een taart van 300 personen
Hoi allemaal,
Ik had een vraag: welke (ronde)bakvormen kan ik gebruiken voor een stapeltaart van 300 personen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakvormen voor een taart van 300 personen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi allemaal,
Ik had een vraag: welke (ronde)bakvormen kan ik gebruiken voor een stapeltaart van 300 personen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Op de site van Wilton staat een tabel van de bakvormen en ik zie dat het aantal servings verschilt met de servings hier op het forum. Weet iemand waar het verschil in zit? Dit is de link van wilton: http://www.wilton.com/cakes/making-cake … -guide.cfm
wilton cake servings zijn vaak gebaseerd op cake en niet op biscuit.
[MOVE] -> bakken & vullen
Is het de bedoeling dat je 1 stapeltaart maakt waar alle stukjes uit moeten? Zo ja dan heb ik geen tips, maar zo ja: je zou een flinke stapeltaart kunnen maken van 4 hoog oid en dan de rest aanvullen met aansnijdtaarten? Dat is minder stressvol (zal de taart t houden?!) dan wanneer je 1 stapel moet maken...
Ik zou ook niet alleen een stapel doen, maar ook aansnijtaarten doen. Denk dat de grootste bakvorm zo groot moet zijn dat deze niet in een normale oven passen (een 30-25-20-15-10 is bij mij voor +/- 70 personen). Maar 300 personen......ik doe het je niet na. Succes!
300 wauwwwww, ik kan je niet helpen maar bewonder je dat je het aan gaat
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Ik zat inderdaad te denken aan 1 stapel met aansnijtaarten. Aan de maten 35-30-25-20-15-10 dit zal ongeveer van 100 personen zijn en daarnaast 6 losse aansnijtaarten van 35, of is dit te veel? Ik heb zelf ooit een bakvorm van 40 cm gehaald, alleen past deze niet in mijn oven. Wellicht kan ik een bakker vragen de biscuit af te bakken, alleen weet ik niet of dit mogelijk is. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand voor hoeveel personen ongeveer de ronde bakvorm van 40 cm is?
Ik weet nog niet zeker of ik de taart zal maken omdat ik nog geen exacte datum heb doorgekregen van de bruiloft. Dat wordt nog spannend :-)
Je kan ook vierkante taarten nemen dan gaan er al snel meer stukjes uit...kijk maar eens in de tabellen. Ook kan je overgwegen om cake te gebruiken in plaats van biscuit. Snij je veel kleinere stukjes van dus gaan er meer uit een taart
Gebaseerd op cakes van ongeveer 10 cm hoog.
35 rond voorziet al ruim 70 man van cake.
Ik zou voor cake gaan.
Ik heb pas voor 225 man geleverd, Dat was een vijflaags stapel van 10-20 cm en twee aansnijtaarten van 25x25.
De hoge stapel was voor 125 man, de aansnijtaarten voor 50 ieder.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakvormen voor een taart van 300 personen