1 Laatst bewerkt door astap79 (14-07-2015 20:48)

Onderwerp: Make-up taart

Ik mocht als verassing voor een 13 jarig meisje een make-up taart maken..
Erg leuk om te maken zeg!
Er werd verteld niet teveel roze want ze is aan het puberen :) maar toch met wat accenten wat roze gebruikt en ze was er heel erg blij mee.

bij het decoreren gisteravond had ik wel last van zwetende taart, weet nog steeds niet hoe ik dit het beste aan moet pakken.. of ik de taart gelijk decoreer als deze uit de koelkast komt of hem eerst laat uitzweten, wat zo'n 2 uur duurde ( misschien wel 3 )
Ik doe namelijk een taart die ik afsmeer eerst in de koelkast, daarna de fondant erover, even smootheren en dan weer terug in de koelkast, maar als ik hem dan eruit haal om te decoreren gaat hij weer zweten.
als de taart zo zweet krijg je last van vlekken met het aanraken van de taart :( en ook kan ik hem als hij uit de koelkast komt niet nog ff na smootheren, dat gaat dan ook glimmende plekken geven...
Hoe doen jullie dit?

Nou goed dan het blijft lastig en er is zoveel te leren :D :D

Hier dan de foto's van de taart , bedankt voor het kijken.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NMRDRQSR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VNMIHMGZ.jpg

en nog een foto van hoe ik hem had ingepakt .

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PWPAABL7.jpg

groetjes Astrid.

2

Re: Make-up taart

Mooi afgewerkte taart en je make-up artikelen zijn zo gedetailleerd geboetseerd. Leuk!

3

Mooi! En goed idee om zo in te pakken! Ik zat pas ook te worstelen met het inpakken en hoe je kunt voorkomen dat het folie dan aan die zwetende fondant vastplakt (en taart te hoog voor in een hoge taartdoos)  :grr: .
Dit zo is echt een uitkomst! Top idee! Ga ik zeker gebruiken!!!  :thumb:  :thumb:

4

Hele leuke taart!! Mooi gedaan

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5 Laatst bewerkt door astap79 (15-07-2015 08:56)

Bedankt voor de leuke reacties!

@LaLuub: ik zat eerst ook mee te worstelen met die folie en dan kwam het tegen de taart aan, dit is de 1ste keer dat ik het zo heb ingepakt en werkt fantastische :D , ga het niet meer anders doen.
Voor het vervoeren ook, lijkt het toch wat stabieler en lijkt wat professioneler voor de klant denk ik.

6

Wauw, wat is die geweldig mooi zeg, echt een plaatje en wat heb je het allemaal mooi geboetseerd en de lagen zo mooi gemaakt!! een super taart :thumb:

En als het zo warm is zet ik de ventilator op tafel dat helpt best wel :)

7

Heel erg gaaf. Super mooi afgewerkt.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

8 Laatst bewerkt door astap79 (15-07-2015 19:57)

Bedankt Baklataart en Bianca1969!! :D

Ik had de ventilator erbij gezet maar het duurde toch heel erg lang bij mij :(
Ik mag zondag weer een taart maken en zaterdag word het volgensmij ook zo warm, dus dan zal het zondag nog wel erg warm zijn in huis, ik wordt nu al zenuwachtig haha.
Ik gebruik voor afsmeren altijd Swiss meringue 1:2:2,5 maar misschien nu als het wat warmer is de 1:2:3 gebruiken.

9

Heel mooie taart!

10

Tof!!!

11

astap79 schreef:

Bedankt Baklataart en Bianca1969!! :D

Ik had de ventilator erbij gezet maar het duurde toch heel erg lang bij mij :(
Ik mag zondag weer een taart maken en zaterdag word het volgensmij ook zo warm, dus dan zal het zondag nog wel erg warm zijn in huis, ik wordt nu al zenuwachtig haha.
Ik gebruik voor afsmeren altijd Swiss meringue 1:2:2,5 maar misschien nu als het wat warmer is de 1:2:3 gebruiken.

je hebt geloof ik geluk doordat het zaterdag wat koeler wordt!! :lol:

succes met bakken ik kijk er naar uit :thumb:

12

Hoi Baklataart,

Ja ik had de weersvoorspelling al bekeken :D :D voor mij wel wat gunstiger .
Bedankt! Ik mag een frozen taart maken met frosty sheet Elsa en een geboetseerde olaf.
Je ziet hem vast wel weer voorbij komen :)

13

Mooie taart hoor, chique en niet te kleine meisjesachtig.

Tips voor bij het warme weer:
- afsmeren met ganache (bc smelt eerder)
- koelkast minder koud zetten, zodat verschil met kamertemp minder is
- idd ventilator op tafel en steeds na bewerking terugzetten in koelkast

14

Hoi YL

Bedankt, het was inderdaad de bedoeling dat hij niet te meisjesachtig zou worden :)

Ik ga toch is een keer Ganache proberen , lijkt me idd wel makkelijker met het warme weer.
en dus toch elke keer even terug zetten in de koelkast.. bedankt voor jou tips!  :thumb:
groetjes.

15

Erg leuk en mooi gedaan

16

Bedankt HK voor je compliment! :D