1

Onderwerp: hoeveel vulling

ik wil een overzichtje gaan maken, zodat ik makkelijker kan zien hoe duur een taart gaat worden.
Maar ik 'doe altijd maar wat' qua hoeveelheid vulling.
Hoeveel vulling (bc, opgeklopte ganache) gebruiken jullie voor 1 laag? Voor de 15, 20, 25, 30 en 35 cm taarten (die vormen heb ik, hahaha)

2

Re: hoeveel vulling

Dat is voor iedereen verschillend, denk ik. De een vult 2x, de ander 3x. De een vult dik, de ander dun enz... Ik zou bij de volgende taart(maten) die je gaat maken opschrijven hoeveel je maakt en hoeveel je na het vullen overhoudt. Dan weet je precies wat je de keer erop nodig hebt  ;). Zo heb ik het gedaan.

3

en met de inhoud van je vormen kun je de hoeveelheden omrekenen :)

Hoeveelheid gebruikt bij rond20cm : inhoud rond 20cm x inhoud vierkant 25= hoeveelheid voor vierkant 25 :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Hoi! Thx voor jullie reacties.
Ik vind het lastig om 'genoeg' te maken, dus heb ik vaak veel te veel vulling, vandaar mijn vraag.
Ik vul meestal 2 lagen, dat past wel in mijn biscuits. En dan een gemiddelde dikte denk ik (als ik het vergelijk met een taart bij de bakker).
Ik zal voor vandaag dus maar een flinke batch botercreme en ganache maken en dan kijken hoeveel erin gaat. De 25 cm wordt met ganache (2 lagen dus), de 20 met buenocreme en de 15 met oreo...
Het zou dan handig zijn geweest als ik van tevoren af kom meten hoeveel ik voor de buenocreme en hoeveel voor de oreocreme apart moet houden.
Dus ik ga het maar gewoon weer op de oude manier doen, hopen dat ik niet te weinig maak, hahahaha

5

als je nu dus gaat opschrijven/bijhouden, dan maak je de volgende keer genoeg en niet teveel :)

overigens is bc en ook ganache prima in te vriezen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl