1

Onderwerp: help frosty sheet bobbelt

Ik heb vorige week een slagroomtaart mogen maken met daarop een foto op frosty ik heb de taart af gesmeerd met slagroom en daarop fondant gelegd en daarop de sheet met eetbare lijm vastgezet.  Nu ging het helemaal bobbelen, wat kan er fout gegaan zijn?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

2

Re: help frosty sheet bobbelt

Teveel lijm? Of misschien is de fondant-laag door de slagroom eronder zacht/nattig geworden?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Denk ook teveel lijm??

4

Bedankt voor jullie reacties. 
Het zou allebei goed kunnen er zat natuurlijk ook slagroom onder het fondant en had de sheet inderdaad  lekker ingesmeerd, kan ik beter piping gel gebruiken?

Groetjes Vonn

5

In eetbare lijm zit water, en daar kunnen de sheets niet tegen. Ik plak altijd met piping gell en op fondant en geen bobbels, ook niet in de koelkast

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Tigrasas schreef:

In eetbare lijm zit water, en daar kunnen de sheets niet tegen. Ik plak altijd met piping gell en op fondant en geen bobbels, ook niet in de koelkast

Oh dat is goed om te weten,  want ik ga de print er 's morgens op doen en de taart wordt pas in de avond gegeten, dan ga ik zeker piping gel gebruiken en doe jij dat alleen aan de randjes of op de hele print?

Groetjes Vonn

7

Ik dek altijd de hele print af, zodat er een soort "brug" tussen de taart en de print is, als de taart in de koeling moet plak ik de print op een cirkel, of andere vorm, van fondant en leg hem dan op de taart
Onderstaande taart heb ik zo gemaakt, de voetballetjes zijn ook printjes en deze taart komt op de foto net uit de koeling

http://s14.postimg.org/5l917ajvx/image.jpg

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Ook bij piping gel gebruik ik echt heel weinig. Wanneer je enkele drupjes met je vinger over de print uitstrijkt is echt voldoende om te plakken

9

Tigrasas schreef:

Ik dek altijd de hele print af, zodat er een soort "brug" tussen de taart en de print is, als de taart in de koeling moet plak ik de print op een cirkel, of andere vorm, van fondant en leg hem dan op de taart
Onderstaande taart heb ik zo gemaakt, de voetballetjes zijn ook printjes en deze taart komt op de foto net uit de koeling

http://s14.postimg.org/5l917ajvx/image.jpg

Zo dat ziet er echt mooi uit zeg,  ga de print zeker op fondant plakken want hij moet op een slagroomtaart.

10

Boppe schreef:

Ook bij piping gel gebruik ik echt heel weinig. Wanneer je enkele drupjes met je vinger over de print uitstrijkt is echt voldoende om te plakken

Dank je wel voor je antwoord, ga ook jou manier een x proberen.

Groetjes Vonn