Onderwerp: Advies m.b.t. bewaren en vervoeren (per vliegtuig)
Hallo baksters!
Ik heb al vele taarten gemaakt, maar nooit een aanvraag gehad waarbij ik zoveel vraagtekens zet
Mijn collega wil graag een taart van mijn hand, prima, maar....
Ik kan de taart maken op woensdag 10 juni. Mijn collega vertrekt donderdag 11 juni rond 15.30 uur per vliegtuig naar Berlijn en kan de taart rond 12.00 uur op ons werk ophalen (en gaat dan dus gelijk door naar Schiphol). De taart zelf wordt pas zaterdag 13 juni gegeten.
Zelf denk ik dat de taart (ik maak alles vers) zaterdag nog best te eten is (hij wil zelf het risico nemen qua versheid) en als ik botercreme en jam gebruik is dat volgens mij geen probleem. De taart wordt tenslotte geheel afgesloten door de marsepein.
Maar dan het vervoer....
Doe ik de taart woensdag, nadat ik deze gedecoreerd heb, in de vriezer en haal ik de taart er donderdagochtend (07.30 uur) uit en zet deze op mijn werk (08.00 uur) in de koeling tot 12.00 uur? Dan neemt mijn collega de taart half gevroren mee naar Berlijn en kan de taart daar de koelkast weer in.
Of plaats ik de taart woensdag na gedecoreerd te hebben gewoon in de koelkast en vervoer ik 'm naar mijn werk en zet de tart daar weer in de koelkast?
Zelf denk ik aan optie 1, al heb ik zelf geen ervaring met een gedecoreerde taart uit de vriezer
Ik hoop dat er reacties komen, want ik weet het zelf niet.... Ik ga altijd voor vers, maar hij wil zelf de verantwoording nemen m.b.t. de versheid.
Helluppie!!