1

Onderwerp: Wat een avontuur; voor de eerste keer 'echt' airbrushen!

Mijn zwager vierde zijn veertigste verjaardag, dus als verrassing maakte ik deze taart. De airbrush stond al tijden in de kast, maar ik durfde hem maar niet te gebruiken! Wel voor kleine accenten of kleurverloop op een taart, maar nog nooit had ik een volledige taart gekleurd met behulp van de airbrush.
Voor de duidelijkheid; àlles is bekleed met wit fondant, of gemaakt in wit en daarna pas gekleurd.

Na bijna twee uur lang doodsangsten te hebben uitgestaan in de auto bij het vervoeren (wegwerkzaamheden, hobbels, kuilen, scherpe bochten en andere weggebruikers), is de taart heelhuids overgekomen. Normaal vind ik het geen probleem om taarten te vervoeren, zelfs stapels van 5 lagen vervoer ik in het geheel. Bij deze was het glas alleen nogal tricky, omdat het zwaartepunt van de taart heel hoog lag. De voet was 10 cm en liep uit tot 15 cm naar de top van het glas, waardoor de kans bestond dat hij om zou kukelen als we te hard zouden remmen/door de bocht gingen/etc. Gelukkig geen van bovenstaande :lol:

De 'hamburger' taart was citroencake met banketbakkersroom en bosbessenjam en het glas gemarmerde cake, gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam.

Dit is 'm! :D

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/p720x720/11350890_1096744673672679_1272197615672921209_n.jpg?oh=855f3fd2a951aa0f7db8b56b5acdab90&oe=56032C41

2

Re: Wat een avontuur; voor de eerste keer 'echt' airbrushen!

Gaaaaaaaaaff!!!!!!!!

3

Wauw gaaf zeg! En zo mooi geairbrushed. Ik heb hem ook nog nooit voor zo grote projecten gebruikt, kleuraccenten en een onderbord en dergelijke wel, maar dat is toch wel gaaf geworden!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Wauwwww!!!

heel mooi! echt heel gaaf! je mag trots zijn!

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

6

Cooooool!!! Je zal wel blij zijn met je airbrush! :D

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

TOP  :thumb:

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

8

Dank u dames!

Zelf tot nu toe ook alleen nog maar voor kleuraccenten gebruikt, maar dit is toch wel heel erg leuk om te doen ook! Al gaandeweg leert men ;)

Geweldig mooie taart is het geworden!!

10

Wauw, dat ziet er meer dan levensecht uit. Heel gaaf!

Tieneke

11

Erg leuk!

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

12

Wauw, echt geweldig!!! wat heb je dat mooi gedaan zeg :thumb:

kan begrijpen dat je je angstig tijdens de rit voelde wat een karwei :lol:

Wauwwwwwwwww!

14

Die viel vast in de smaak. Letterlijk en figuurlijk  =D