Onderwerp: Wat een avontuur; voor de eerste keer 'echt' airbrushen!
Mijn zwager vierde zijn veertigste verjaardag, dus als verrassing maakte ik deze taart. De airbrush stond al tijden in de kast, maar ik durfde hem maar niet te gebruiken! Wel voor kleine accenten of kleurverloop op een taart, maar nog nooit had ik een volledige taart gekleurd met behulp van de airbrush.
Voor de duidelijkheid; àlles is bekleed met wit fondant, of gemaakt in wit en daarna pas gekleurd.
Na bijna twee uur lang doodsangsten te hebben uitgestaan in de auto bij het vervoeren (wegwerkzaamheden, hobbels, kuilen, scherpe bochten en andere weggebruikers), is de taart heelhuids overgekomen. Normaal vind ik het geen probleem om taarten te vervoeren, zelfs stapels van 5 lagen vervoer ik in het geheel. Bij deze was het glas alleen nogal tricky, omdat het zwaartepunt van de taart heel hoog lag. De voet was 10 cm en liep uit tot 15 cm naar de top van het glas, waardoor de kans bestond dat hij om zou kukelen als we te hard zouden remmen/door de bocht gingen/etc. Gelukkig geen van bovenstaande
De 'hamburger' taart was citroencake met banketbakkersroom en bosbessenjam en het glas gemarmerde cake, gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam.
Dit is 'm!