1 Laatst bewerkt door astap79 (01-06-2015 14:09)

Onderwerp: Lactosevrij bakken

Hallo,

Ik moet binnenkort een lactosevrije taart maken...
Ik heb al een beetje gelezen en zag dat ik dan het beste gewoon het biscuit recept van het forum kan gebruiken,die met de maïzena volgensmij? Funcakes is niet lactose vrij zag ik. en als het goed is kan ik ook gewoon fondant van funcakes en callebaut gebruiken

Ik heb met die mevrouw gesproken en ik zei dat ik Swiss meringue botercreme gebruikt met roomboter en dat was geen probleem, dus dan zal de allergie wel niet heel erg zijn?

Ik vroeg me af of jullie hier verstand van hadden en of dit wat ik hier hebt staan een beetje klopt.

Ik ga de taart simpel houden:
Biscuit dus recept van het forum, en vullen met aardbeien confiture en Swiss meringue botercreme.
Ik bekleed de taart met callebaut en decoreer met Funcakes.

Ik hoor graag jullie mening.

Ps: moet ik ook nog mijn kommen enzo extra goed schoonmaken hiervoor?

Groetjes Astrid.

2

Re: Lactosevrij bakken

De funcakes mix voor biscuit is inderdaad niet lactosevrij, maar dat is roomboter zeker weten ook niet??
Je zou in plaats van roomboter wajang kunnen gebruiken?

Anders eerst nog even goed navragen hoor!

Normaal schoonmaken is voldoende: lactose is niet luchtgedragen als bijvoorbeeld de sporen van noten oid.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Hoi Sonj@,

Ik heb haar inderdaad gevraagd over hoe het zit met boter.. neej zegt ze letterlijk: Boter kan gewoon.

Bedankt voor jou reaktie!

groetjes :)

4

Ik zou dat toch zwart op wit willen hebben. Stel dat er toch iets gebeurt dan kun jij altijd zeggen dat er uitdrukkelijk is gezegd dat de roomboter wél mocht. Of ben ik nu gek?

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

5

Misschien kun je voor de zekerheid toch beter deze gebruiken http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=244629

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Hallo allemaal ,

Bedankt voor de reacties.
Ik heb haar nogmaals gevraagd en ze heeft me beantwoord in een mail dat hij roomboter goed kan verdragen, dus dan zit het wel goed :) en haar nog gevraagd of ik ergens anders op moest letten, maar ze zei nee alléén geen melk en slagroom gebruiken.

7

Probeer om geen sojamelk te gebruiken.................dat is echt niet lekker............ Als het lactosevrije melk kan zijn ben je een stuk beter af!

groetjes Wilma

8

Hoi Wollie,

Bedankt..ik heb er ook niet veel verstand van, maar hoef gelukkig geen melk te gebruiken :)
Ik maak de biscuit van het recept hier van het forum, met de maïzena en dan vul ik met aarbeienconfiture en Swiss meringue botercreme.
Ik bekleed met Callebaut fondant en decoraties met Funcakes fondant, dus zit allemaal wel goed volgensmij :)

9

Succes  ;-)

groetjes Wilma

10

Roomboter kan je gewoon gebruiken want het is het vet wat ze gebruiken maar gebruik niet de roomboter ah euroshopper daar zit weer als ik het goed heb weipoeder in. Ik kan namelijk ook niet tegen lactose.

11

Ik gebruik normaal gesproken de boter van de Lidl.. daar staat op weidemelk, mag deze dan dus niet?

12

Misschien even navragen welke boter je klant zelf altijd gebruikt?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

13 Laatst bewerkt door astap79 (02-06-2015 19:32)

Ja dat ga ik doen!   :thumb:
is inderdaad wel het makkelijkste haha. bedankt.

heb het ondertussen gevraagd en dit kan makkelijk vertelde ze me... kleine hoeveelheden kon geen kwaad.