1

Onderwerp: kan je hak vlaaivulling invriezen?

Ik wil een taart gaan vullen met zwitserse room met daar bovenop aardbeienvlaaivulling van hak,
en dan de 2e laag met aardbeienmousse (recept van hier) .
Maar omdat ik met mijn tijd zit, moet ik gaan invriezen, gaat dat met deze vullingen?
en denken jullie dat deze combi lekker zal zijn?
het liefste doe ik er verse aardbeien in, maar die kun je niet invriezen.

alvast bedankt, Sandy

2

Re: kan je hak vlaaivulling invriezen?

Ik denk dat het heeeeel zoet wordt... of je het kunt invriezen... er is een sticky met daarin een lijst met wat je wel en niet kung invriezen. Wss staan ze daar tussen. Zo niet, dan zou ik, als ik daar tijd voor had, een proefje doen, dan weet je zeker dat je wel/niet goed zit!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

3

Dank je, er stond bij het recept dat je het kan invriezen,en dan voor gebruik even doorkloppen...Dus ik denk dat als ikmijn taart gevuld heb, dat het wel kan.
Wat betreft het zoete, ik zou niet weten wat ik anders erbij moet doen, ik doe al slagroom door de banketbakkersroom om het minder zoet te maken, maar ze willen het liefst alleen aardbei, aardbei en nog eens aardbei...

4

Zie http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=113183

5

Ik heb wel met vlaaivulling gevulde taarten ingevroren en dat ging goed. Maar ik doe nooit vlaaivulling/jam samen met een andere vulling (bc of bbr) in 1 laag. Ik weet niet wat er gaat gebeuren als de vlaaivulling en zwitserse room samen ontdooien  :think: . Denk niet dat ik het zou doen.

6

Ik doe regelmatig banketbakkersroom met daarop een laagje jam en dat in de vriezer, dat gaat heel goed....
maar ben nu aan het twijfelen ,een laag aardbeienmousse met een laag bbr met hak aardbeien vlaaivulling, of dat to much is...
misschien kan ik beter ipv aardbeien vlaaivulling, jam op de bbr doen....

7

Vlaaivulling is wel natter en niet zo zoet als jam, vind ik. Voor de stevigheid zou ik dus jam gebruiken. Je zegt zelf al dat dit invriezen goed gaat. Dan zou ik het risico niet nemen om toch vlaaivulling te nemen  ;).
Tja, wat de combi betreft.....ik eet/vul nooit met mousse dus weet niet of deze zoeter is dan bijv bc of bbr. Zelf vind ik trouwens niet snel iets zoet

8

Ik ga voor de jam, denk ik.....
de mousse is niet zo zoet, omdat er ook wat citroensap door zit,....