Onderwerp: Advies gevraagd, strakke taarten
Hallo allemaal,
Ik bak nu al een jaartje en ben aan het leren om strakke taarten te maken en zie hier ook geregeld van die mooie strakke taarten voorbij komen, zelfs sharp edges.
Ik lees ook veel dat de meesten maar een dunne laag botercreme gebruiken om mee af te smeren, ik vraag me dan af hoe jullie dan zulke strakke taarten krijgen, want mijn biscuits zijn nooit helemaal recht, dus om dan de biscuit recht en strak te krijgen dan vul ik dat op met botercreme, maar dan heb ik dus op sommige plekken dikkere laag creme als op andere stukjes van de taart.
Mijn vraag is hoe doen jullie dit en hebben jullie na het bakken al een mooi strak biscuit?
Ik heb vandaag voor het eerst een vierkant biscuit gebakken maar als je goed kijkt dan is de ene kant wat hoger als de andere kant van het biscuit, ( zo heb ik dit ook met ronde biscuits )en ok zijn de hoeken niet strak, hoe lossen jullie dit op om toch een mooie rechte/ strakke taart te krijgen.
Ik weet dat je normaal het biscuit omkeer, zodat de onderkant de bovenkant wordt en dit doe ik ook altijd wel, maar voor de foto wou ik het even laten zien.
Als ik dit biscuit dan omdraai dan heb ik dus de onderkant ongelijk en moet ik dan de gaten opvullen met creme? want de bovenkant blijft dan schuin lopen omdat de onderkant ( wat eerst de bovenkant was ) niet gelijk was.
Het is een heel verhaal en ik hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven van hoe jullie te werk gaan.
groetjes en alvast bedankt
Astrid.