1

Onderwerp: Aardbeien strudel met banketbakkersroom en een Aardbeien ijsje

Aardbeien Strudel met Kwark, Amandelen, Cantuccini en Aardbeien en serveren met banketbakkersroom.

De ijsjes zijn gemaakt van Roomkaas, Aardbeien, Griekse Yochert en Melk en ze waren zo op :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TAOQTGTQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LTMFVYPX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-76OOWOTE-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VRXOEQOU-D.jpg

2

Re: Aardbeien strudel met banketbakkersroom en een Aardbeien ijsje

Dat zier er weer heerlijk uit.

Het water loopt mij in de mond!   :y  :9

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

4

Wauw, het water loopt bij mij ook in de mond en ik moet nog gaan verzinnen wat we voor het avond eten willen, zou wel even langs willen wippen :lol:  :lol:

Ziet er weer zalig uit allemaal :thumb:

Hartelijk dank weer allemaal :)

6

Superlekker!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Ik vind de ijsjes zo leuk zou je het recept willen delen. En welke vormpjes heb je gebruikt.
Ik wil ze heel graag gaan maken. Misschien dat het dan eindelijk eens mooi weer gaat worden! :cool:

Bindi06 schreef:

Ik vind de ijsjes zo leuk zou je het recept willen delen. En welke vormpjes heb je gebruikt.
Ik wil ze heel graag gaan maken. Misschien dat het dan eindelijk eens mooi weer gaat worden! :cool:

Hallo Bindi

Ik heb de cupcake malletjes gekocht bij de Ikea zie link hieronder.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80175251/

En dit is het recept.

Strawberry Cheesecake Popsicles

Ingrediënten

1 kopje bastogne koekkruimels
4 eetlepels gesmolten boter
225 gram roomkaas Philadelphia
280 gram aardbeien, gehalveerd
50 gram poedersuiker
70 ml. melk
60 ml Griekse yoghurt

Instructies

In een kleine kom, combineer bastogne kruimels en gesmolten boter tot een vochtige, kruimelig mengsel en dan even apart zetten.
In de kom van een keukenmachine de roomkaas, aardbeien, poedersuiker, melk en Griekse yoghurt.
Even mixen tot het goed gemengd is.
Schep het mengsel gelijkmatig in ijsjes mallen, vullen tot ongeveer 2½ cm onder de rand.
Verdeel de bastognekruimels over de bovenkant van elke ijsje, met behulp van uw vingertoppen druk zachtjes in het beslag op de kruimels. Doe in elk ijsje een stokje en plaats in de vriezer totdat volledig bevroren, ten minste 4 uur.

9

Wat een lekkers weer,  ik heb je recept te laat gelezen want ik was vanmorgen nog bij Ikea haha.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

vonn schreef:

Wat een lekkers weer,  ik heb je recept te laat gelezen want ik was vanmorgen nog bij Ikea haha.

Groetjes Vonn

Ja de ikea zit bij mij om de hoek dus ik ben er zo :)

11

Super bedankt dat je het deelt. Hier zal mijn 2-ling ook heel blij mee zijn

12

Lekkerrr...en zien er erg leuk uit.
Denk dat ik ook nog maar eens een uitje naar de Ikea waag, want deze vormpjes zjjn wel erg leuk!
Dank je wel voor het delen van het recept.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Bindi06 schreef:

Super bedankt dat je het deelt. Hier zal mijn 2-ling ook heel blij mee zijn

Graag gedaan hoor en ik deel alles als er naar gevraagd wordt dus geen probleem :)
Toevallig heb ik ook een tweeling :)

Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie reactie :)

15

O het ziet er weer heerlijk uit Marion!
En nou we toch aan het bedelen om receptjes zijn  O-) : kun je die van je strudel er ook bij zetten, want het ziet er echt verukkelijk uit  :9  :9  :9  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

SweetTooth schreef:

O het ziet er weer heerlijk uit Marion!
En nou we toch aan het bedelen om receptjes zijn  O-) : kun je die van je strudel er ook bij zetten, want het ziet er echt verukkelijk uit  :9  :9  :9  :9  :9

Dat kan :)
Al moet ik zeggen dat ik de volgende keer denk ik bladerdeeg zou gebruiken.
Ik vind dat filodeeg niet echt heel lekker.

Strawberry strudel met banketbakkersroom

Voor de banketbakkersroom, Verwarm de melk in een pan met 3 eetlepels suiker en 1 theelepel van de vanille-extract. Breng aan de kook, haal van het vuur.
Klop twee van de eieren in de slagroom. Keer terug naar de hitte en verwarm zachtjes, al roerend tot het dik wordt. Niet laten koken. Haal van het vuur en laat afkoelen, af en toe roeren. Opzij zetten.

Verwarm de oven voor op 200 ° C / 180 ° graden
Plaats 75g van de boter in een kom met het zout, de resterende vanille-extract en de 100g suiker. Klop goed met een elektrische mixer. Voeg de rest van de eieren een voor een mix goed tussen elke toevoeging. Roer door de kwark.

Smelt de rest van de boter in een kleine steelpan. Leg een groot vel bakpapier op een werkblad. Met behulp van 4 vellen filodeeg, iets overlappend, maak een 40 x 50cm rechthoek op de top van het bakpapier, zodat de 40cm kant is verticaal aan u. Bestrijk met de boter. Herhaal met de resterende vellen.

Meng het kwark mengsel met de amandelen, cantuccini en aardbeien, lepel het in het midden, met een 3 cm rand aan de boven- en onderzijde. Vouw de lange zijden van het deeg om de vulling te omsluiten. Draai dus de naad aan de onderkant. Knijp de uiteinden en stop ze onder.

leg op een bakplaat bekleed met bakpapier. Bestrijk met boter en bak 35 minuten. Uit de oven bestrijken met de rest van de boter en laat afkoelen. Bestrooid met poedersuiker en de serveer met de banketbakkersroom.

400 ml melk
100 g + 3 eetlepels basterdsuiker
2 theelepel vanille-extract
5 medium eieren
200 ml room
200 g boter
Snuifje zout
500 g kwark (20% vet)
12 30cm x 30cm vel filodeeg
75 g geroosterde gemalen amandelen
100 g cantuccini, geplet
400 g aardbeien, gepeld en gehakt