1 Laatst bewerkt door Melou (17-05-2015 17:41)

Onderwerp: [FEEDBACK] mijn eerste taarten

De eerste foto is van mijn eerste taartje ooit. Hij was gevuld met grannysmithmousse en afgesmeerd met botercreme met lemon curd. Had er wel wat te weinig van gemaakt. Had de fondant heel dun uitgerold en is beginnen scheuren toen ik het op de taart legde en heb maar bloemetjes geplakt om de scheuren te verbergen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJVT6A7O-D.jpg

Dit tweede taart was een testtaartje voor moederdag. Diameter was maar 12.5 cm. Hij is gevuld met bananenmousse en afgestreken met chocoladeganache. Heb de fondant dikker uitgerold maar vond dit niet zo lekker zo dik erop.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-88ZKUXRN-D.jpg

Deze derde foto is de taart voor moederdag. Heb hulp van mijn zus (en mijn vriend) ingeroepen die ook nog nooit taarten heeft gemaakt. We hebben veel plezier gemaakt en veel bijgeleerd. Terug de fondant wat dunner uitgerold en was aan de rand gescheurd. Spijtig maar ondertussen heb ik hier een topic gevonden dat de fondant van de Aveve niet zo geschikt is voor een taart te bekleden, volgende taart ga ik dus een ander merk proberen. Onze mama was er heel blij mee en de taart was superlekker. Nu ik de foto hier plaats zie ik dat toen al een bloemetje kapot was maar dat heeft toen niemand gezien :) Al bij al waren we heel tevreden met het resultaat. Oh ja de taart was geïnspireerd op de voorjaar taart van May, moet nog veel oefenen om ooit zo een resultaat te gaan neerzetten. Er kruipt veel werk in al die mooie taarten wat ik hier op dit forum allemaal zie voorbij komen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NPWBKTAT-D.jpg

2

Re: [FEEDBACK] mijn eerste taarten

Wat een schatje van een taart, die laatste! En wat een leuke poppetjes heb je gemaakt. Goed hoor!

Tieneke

Wat goed dat je lekker aan het experimenteren bent met dikte van fondant! Ik vind dat je daar een beetje gevoel voor moet ontwikkelen en het klinkt alsof je daar helemaal mee bezig bent.

Je taarten vind ik mooi helder van kleur en je boetseersels zien er ook leuk uit. Top gedaan!

Wauw ik vind de poppetjes erg leuk!
voor de dikte van de fondant.. er is ook een speciale roller daarvoor, maar je zal er idd steeds meer feeling in krijgen.

5

Dat ziet er al goed uit, je ziet bij elke taart verbetering!

.. Want taart kan altijd!!

6

wat een leuke taartjes en die laatste is zo ontzettend leuk en schattig met je kruimeldiefjes :thumb:

heel lief hoe jullie al die bloemetjes hebben gemaakt :)

7

Ik vind dat je erg vooruit gaat zeg! Mijn eerste taarten waren niet zo mooi! Wat betreft het uitrollen van je fondant, dat is ook super lastig. Na een tijdje ga je er feeling voor krijgen. Dat komt vanzelf. En ook dan kan het wel eens mis gaan, dat heb ik ook nog wel eens. Ik vind de fondant van Funcakes fijn werken of het huismerk van de Sligro. Misschien een tip?

O ja en je poppetjes zijn super leuk! En heel goed gelukt!

8

Mooi gedaan al, vooral de laatste. Ik kan Callebaut aanbevelen om mee te bekleden, is superspul!  :thumb:

“Find something you're passionate about and keep tremendously interested in it.”

9

Merci voor de complimentjes!!! Heb veel aan het forum gehad om te kunnen starten ermee.
Ik heb een winkel gevonden hier in de buurt waar ze Callebaut verkopen en ga er dit weekend eens achter zien. Sligro is hier in België niet te vinden. Makro ben ik geweest en daar hadden ze geen fondant.
Ik heb dus een roller maar de 3.5mm ringen vind ik te dik en de 1.5mm precies te dun. Moet nog een beetje oefenen, ergens tussenin zou ok zijn gok ik.
Vooral moeilijkheden met hoeveelheden ondervonden. Van de moederdag taart had ik nog de helft ganache en de helft vulling over  :O , verkwisting maar ben alles aan het noteren. Mijn vriend likt graag de lepel af maar dat was iets te veel :D

10

Leuke taarten!

11

Als je met Callebaut gaat werken zul je géén scheuren meer krijgen en die kun je super dun uitrollen. Veel succes!!

12

Wat een leuk begin al....en je ziet de vooruitgang al....dat belooft wat.
Ben benieuwd naar je volgende taartjes.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

13

Melou schreef:

Merci voor de complimentjes!!! Heb veel aan het forum gehad om te kunnen starten ermee.
Ik heb een winkel gevonden hier in de buurt waar ze Callebaut verkopen en ga er dit weekend eens achter zien. Sligro is hier in België niet te vinden. Makro ben ik geweest en daar hadden ze geen fondant.
Ik heb dus een roller maar de 3.5mm ringen vind ik te dik en de 1.5mm precies te dun. Moet nog een beetje oefenen, ergens tussenin zou ok zijn gok ik.
Vooral moeilijkheden met hoeveelheden ondervonden. Van de moederdag taart had ik nog de helft ganache en de helft vulling over  :O , verkwisting maar ben alles aan het noteren. Mijn vriend likt graag de lepel af maar dat was iets te veel :D

hahah misschien een soep lepel nemen om af te likken :lol:  :lol:

je kan ook best veel invriezen hoor, dat is ook best handig en callebaut werkt echt heel erg fijn en makklijk :)

14

mooi en inderdaad het is eerst een beetje proberen en aftasten.