Onderwerp: [FEEDBACK] mijn eerste taarten
De eerste foto is van mijn eerste taartje ooit. Hij was gevuld met grannysmithmousse en afgesmeerd met botercreme met lemon curd. Had er wel wat te weinig van gemaakt. Had de fondant heel dun uitgerold en is beginnen scheuren toen ik het op de taart legde en heb maar bloemetjes geplakt om de scheuren te verbergen.

Dit tweede taart was een testtaartje voor moederdag. Diameter was maar 12.5 cm. Hij is gevuld met bananenmousse en afgestreken met chocoladeganache. Heb de fondant dikker uitgerold maar vond dit niet zo lekker zo dik erop.

Deze derde foto is de taart voor moederdag. Heb hulp van mijn zus (en mijn vriend) ingeroepen die ook nog nooit taarten heeft gemaakt. We hebben veel plezier gemaakt en veel bijgeleerd. Terug de fondant wat dunner uitgerold en was aan de rand gescheurd. Spijtig maar ondertussen heb ik hier een topic gevonden dat de fondant van de Aveve niet zo geschikt is voor een taart te bekleden, volgende taart ga ik dus een ander merk proberen. Onze mama was er heel blij mee en de taart was superlekker. Nu ik de foto hier plaats zie ik dat toen al een bloemetje kapot was maar dat heeft toen niemand gezien
Al bij al waren we heel tevreden met het resultaat. Oh ja de taart was geïnspireerd op de voorjaar taart van May, moet nog veel oefenen om ooit zo een resultaat te gaan neerzetten. Er kruipt veel werk in al die mooie taarten wat ik hier op dit forum allemaal zie voorbij komen.

, verkwisting maar ben alles aan het noteren. Mijn vriend likt graag de lepel af maar dat was iets te veel