Onderwerp: biscuit krimpt na het bakken
Hallo medebakkers,
Ik heb een vraagje over mijn biscuit en twijfel een beetje over wat normaal is en wat niet. Ik gebruik voor mijn biscuit sindskort een recept van de site van AH ( 160 gr. witte basterdsuiker, 180 gr. zelfrijzend bakmeel en 5 eieren en dat verdeel ik over 2 springvormen van 20 cm). Het beslag is altijd heel luchtig als het in de vorm gaat en het rijst ook super, ik bak het op 160 graden ( electrische oven, geen hete lucht) en dan ong. 30 minuten a 35 minuten.
Maar als ik de vorm uit de oven haal, dan begint het te krimpen: het komt los van de rand etc. Ik dacht dat dit niet normaal was, dat het zoveel krimpt, maar nu lees ik hier op het forum ( onder de zoekfunctie) dat het altijd wel wat krimpt
Ik heb van het biscuit dat ik net gebakken heb foto's gemaakt en ik hoor graag van jullie of dit normaal is of niet ( om een beeld te schetsen: toen het nog in de oven stond kwam het tot aan de rand en was ook het gehele blik gevuld)
Als jullie dit niet "normaal' vinden, hoor ik graag jullie tips. Hoe bak ik zo'n mooie hoge taart?
Waar ga ik de fout in? Ik heb overigens geen oventhermometer dus ik ga er maar vanuit dat het inderdaad 160 graden is.
Ik bak ook niet met oplopende temperaturen. Gewoon constant zo'n 160 graden ( op oven staat 150 graden en 175 graden, dus zet hem daar dan maar tussen)