1

Onderwerp: (te) grote taarttopper, en cakepop vraagjes

Hallo allemaal,

Ik heb van de week een gesprek gehad met een leuk stel dat eind juni gaat trouwen.
Zij kwamen bij mij taart proeven, en hadden ook al een taarttopper gekocht.
Nu is dit het probleem:
Ze hebben maar voor een klein groepje mensen taart nodig, en ik ga een taart maken van 25/20/15
Maar, de taarttopper is best groot, en heeft een plateau van 15 cm.
Hoe ga ik dit mooi verwerken?
Eerdere ervaringen heb ik niet veel met taarttoppers, maar die ik al gebruikt heb, waren een stuk kleiner, die had ik op een bekleed board gezet, en dat afgewerkt met een parelrandje.
Maar aangezien deze topper eigenlijk net zo breed is als de taart, gaat dat niet.
Hoe zou ik dit op een mooie manier op kunnen lossen?

en dan heb ik nog een vraagje, voor 's avonds ga ik cakepops maken, maar hoe lang van te voren kan je die maken, hoe lang blijven die vers? En hoe kan ik die naar de locatie vervoeren?

alvast bedankt!

2

Re: (te) grote taarttopper, en cakepop vraagjes

Ik weet niet of het storend is dat de caketopper net zo groot is als de taart  :think: . Ik zou het moeten zien  ;) . Het ligt er dus aan hoe de topper eruit ziet. Je zou ook met andere maten kunnen werken? Dus de bovenste een 17,5 cm of een 20 cm? Dan krijg je misschien een 2-laags ipv 3-laags, maar is het misschien wel mooier met de topper. Beetje afwegen dus  ;)
Cakepops weet ik niks van. Maak ik nooit. Ik weet wel dat verschillende winkels, geloof Xenos ook, van die cakepop standaards heeft. Of je maakt zelf een doos, die je leuk inpakt, en daar de pops in steekt?

3

maak een stapel van je bakblikken en zet de topper daarop, dan zie je hoe het staat (en het bruidspaar ook). Omdat wij geen idee hebben hoe dat ding eruit ziet, kunnen we er verder niks zinnigs over zeggen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

daar hebben jullie gelijk in!!
zal volgende week even een fotootje ervan maken  ;)

5

Ik moest even weer uitvinden hoe ik ook alweer een foto hier kon plaatsen, maar hier is hij dan toch ;-)

https://farm9.staticflickr.com/8726/16900498900_52397e0db0_o.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7591/16465600024_0d0fd83e5a_o.jpg

Graag jullie advies en ideeen, alvast bedankt.

6

Ik vind het een hele leuke caketopper maar ik vind hem wel wat te groot voor op 15cm.
Kan je niet 30/25/20 maken? Op die van 20 gaat hij wel mooi staan denk ik.
En dan als dat teveel taart is kan je voor die van 20 een dummy nemen en dan kunnen ze de dummy met de caketopper een tijd thuis laten staan als herinnering. Kan je denk ik iets moois van maken.

7

Of ernaast zetten, dat kan toch ook?

Tieneke

8

nee, dit kan niet  :nooo ( :think: maar dat moet het bruidspaar toch ook zien?)
het plateau is ook best hoog... inderdaad ernaast zetten of op een dummie en dan die rand proberen weg te werken...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

ja, ik vind het ook een lastig ding!
Ze hadden hem al gekocht, dus ik kon ook niet meer zeggen dat het niet te groot moest zijn.
Ik vind hem zelf ook erg groot, groter dan andere die ik weleens gezien/gebruikt heb.

Een grotere taart zou kunnen, maar deze 3 laags is al ruim.
Ze hebben overdag maar een heel klein groepje, en hebben maar voor ongeveer 20/22 personen taart nodig.
dus dan zou de tweede en derde laag al voldoende zijn.
Had ook gezegd, dat het dan leuk is om het kleinste taartje voor het 1-jarig jubileum te bewaren.

Maar, jullie bedoelen dan, de taart gewoon 3 laags maken, zonder dit ding erop, en dan een losse drum, en daar dan dit ding op om ernaast te zetten?
En wat zouden jullie dan bovenop de stapel doen?

10

Je kan ook 1 van de lagen een dummie gebruiken........... is het toch een mooi geheel, maar is er niet heel veel taart over???

11

Je kan ook 1 van de lagen een dummie gebruiken........... is het toch een mooi geheel, maar is er niet heel veel taart over???

12 Laatst bewerkt door Esther68 (09-04-2015 21:42)

Inderdaad een grote topper..maar wel erg leuk  :Y .
Ik zou ook een dummie gebruiken en dus zorgen dat de bovenste groot genoeg is voor de topper. Moet je alleen nog uitrekenen welke de dummie wordt  ;) .
Topper ernaast zetten zou ik niet doen... :O Het heet niet voor niets 'topper'  ;)

Moeten het ronde taarten zijn? Misschien is ovaal ook leuk (als je die bakvormen hebt natuurlijk).Of vierkant.
Dan past hij wel.
Persoonlijk zou ik voor de dummie gaan.

14 Laatst bewerkt door hannekie (10-04-2015 21:06)

Ik denk dat ik dan idd. maar voor een dummie moet gaan, ernaast vind ik denk ik ook niet zo leuk

Zouden jullie dan voor een stapel van 20,25,30 gaan?

En ovaal heb ik helaas niet, en vierkant wilden ze sowieso niet ;-)