1 Laatst bewerkt door lady-vall (08-04-2015 09:00)

Onderwerp: populaire frisse vullingen?

Hoi hoi!
Ik maak binnenkort een taart voor de verjaardag van mijn moeder. Ze wil graag geen machtige, dus een frisse vulling. Ik heb wel een beetje gezocht maar moet dan maar gokken of het wel lekker is dus ik dacht, hebben jullie ervaring met een frisse vulling die jullie zouden aanraden? En dan wel een combi ( ik vul de taart met twee soorten vullingen) en lemon curd lust ze niet ;)
Bedankt!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2 Laatst bewerkt door Hertje (09-04-2015 09:18)

Re: populaire frisse vullingen?

Meerdere lagen frambozenbavarois, met daarin ook grotere stukjes framboos voor het extra zuurtje.
Lekker met daarbij lagen op basis van bijvoorbeeld roomkaas (Monchou) en / of yoghurt.
Als ze daar wel van houdt, kan er evt. ook citroenmunt door.
Succes! :)

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

3

Ik gebruik dan de 3 lagen combinatie :

tropische vruchtjes ( vlaaifruit) ,

homemade sinaasappel - meringue creme

en een laagje sinaasappelmarmelade ( of lemoncurd hihi )

Heerlijk!  :9

4

Ik heb pas een Peche Melba vulling gemaakt.
Dit is een slagroom-mascarpone-kwark vulling in combinatie met perziken en frambozen. Daarbij heb dan één laag met de perzik gedaan en één laag met verse frambozen. Erg lekker. Zeker niet te zwaar.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

5

Bianca1969 schreef:

Ik heb pas een Peche Melba vulling gemaakt.
Dit is een slagroom-mascarpone-kwark vulling in combinatie met perziken en frambozen. Daarbij heb dan één laag met de perzik gedaan en één laag met verse frambozen. Erg lekker. Zeker niet te zwaar.

Dat lijkt me erg lekker!! Kun je me een recept sturen hoe je dit precies maakt?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Natuurlijk kan ik dat. Ik zet het hier neer, dan hebben anderen er ook wellicht iets aan.

Peche Melba
NB: de hoeveelheid in dit recept is genoeg om een taart van 26cm doorsnede te vullen en rondom af te smeren (niet bedoeld als onderlaag voor fondant!!). Ik heb pas nog een taart van 18cm er mee gevuld, en ik had meer als de helft over. Bij wijze van proef heb ik dat deel dat overgebleven was ingevroren, maar weet dus nog niet hoe dit uit de vriezer komt

Blik perziken (825gr)
250 à 350 gr frambozen (ik had verse genomen)
500 ml slagroom
2 zakjes klop-fix
2 zakjes vanillesuiker
750 gr mager kwark
250 gr mascarpone (ik heb Galbani genomen)
125 gr suiker
ca 150 gr frambozengelei.

*Laat de perziken goed uitlekken (evt nog wat droogdeppen).
*Was de frambozen, dep droog.
*Verwarm de gelei, roer hem glad.
*Klop de slagroom stijf met de klop-fix en de vanillesuiker.
*Meng met de mixer de kwark, mascarpone en de suiker.
*Spatel de slagroom erdoor.

Snijd je biscuit 2x horizontaal door en bestrijk de onderste laag met ca. 3 el kwarkcrème. Verdeel de perzik hierover. Bedek met kwarkcrème.
De tweede laag ook eerst ca 3 el kwarkcrème en hierop de frambozen verdelen. Verdeel over de frambozen nog de frambozengelei. Bedek weer met kwarkcrème.

Indien je geen fondanttaart maakt, kun je de taart rondom en bovenop met deze crème rijkelijk afsmeren en evt. afwerken met wat geroosterde amandelen.

Hieronder een foto van een Peche Melba zonder fondant, maar dus ook met deze crème afgesmeerd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-BZUKWALJ.jpg

En hieronder een foto van de Peche Melba vulling in een fondanttaart verwerkt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-WTM7C3YF.jpg

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Echt top, bedankt!!! :D  :thumb:

8

Verse ,mango welke goed  rijp is, dus ook zacht, en combinatie met licht gezoete aangevette slagroom....errrrugh lekker

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda