Onderwerp: Ruzie met Creamcheese Frosting

Ben zelf enigszins verslaafd aan red velvet taart met creamcheese frosting.
Nu maak ik die voor thuis gewoon op basis van slagroom en roomkaas.
Nu vroeg een vriendin of ik er eentje wilde maken met fondant versieringen erop...tja..das geen goede combi met slagroom, dus...creamcheese frosting op basis van botercreme dit keer...Appeltje eitje dacht ik zo...
Niet dus; de eerste lading frosting mislukte :s  hoogstwaarschijnlijk doordat ik de boter wel op temperatuur had laten komen maar niet zo slim was dat dit misschien ook met de roomkaas moest gebeuren... :O

Opnieuw begonnen, frosting gelukt maar nu het afsmeren...Wat een ramp!  Niet glad te krijgen...
Na heeeeeeeeeeeeel lang smeren dan uiteindelijk enigszins toonbaar gekregen...(en alle foutjes beplakt met grassprietjes O-)   )
Denk dat ik voorlopig ff geen red velvet meer maak :grr:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZWQTTGG.jpg

2

Re: Ruzie met Creamcheese Frosting

Hij is toch mooi geworden, wat een lieve kleurtjes!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Wat jammer! Ik maak altijd eerst een botercrème heel luchtig waar ik achteraf pas de roomkaas aan toevoeg. Even kort door laten mengen en klaar is kees. Ik ben zelf ook enigszins verslaaft aan red velvet met cream cheese.. heerlijk!

Heb het ook wel eens gehad dat hij in de schift ging maar sinds ik bovenstaande uitvoer geen problemen meer gehad.

Al met al vind ik het een leuk en vrolijk taartje geworden!!

4

Volgens mij is deze frosting meer bedoeld om rommelig te smeren, niet glad. Ik denk dat het erg aan je mes plakt. Klopt dat? Dan kun je het ook niet glad krijgen.
Leuke taart trouwens.

Tieneke

@Tante Tien Inderdaad; plakt behoorlijk :) ..uiteindelijk met heet paletmes erlangs gegaan...
@Vera...bedankt voor de tip :D
@ Lady Vall Dank je! :cool: