1 Laatst bewerkt door dollelollypop (01-04-2015 14:32)

Onderwerp: Winnaarstaart van Streektaart Amersfoort met Harry Mercuur

Vandaag winnaar geworden van Streektaart Amersfoort met mijn Macadamia Cheesecake en er deden 30 mensen mee maar 21 hadden hun taart maar ingeleverd.
Het werd beoordeeld op voornamelijk de smaak want dat was het belangrijkste maar daarnaast werd er gekeken naar baktechnieken, structuur, presentatie en de toepassing van de ingrediënten

Wat Harry Mercuur over de winnaarstaart zei was:
De bodem was goed, de karamel was mooi en een taart moet zo gemaakt zijn dat hij toonbaar in een winkel gezet kan worden en deze taart kan zo voor € 35,- de winkel in en dat was het mooiste compliment dat ik ooit gekregen heb over mijn taarten.
Ik ben een gelukkig en dankbaar mens :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YT8CVDI8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GWZUOX3I-D.jpg

2

Re: Winnaarstaart van Streektaart Amersfoort met Harry Mercuur

Gefeliciteerd!  :thumb:
Snap het wel  ;) . Ziet er erg lekker uit  :9  :9  :9

3

Proficiat!
Ik geef hem gelijk, hij ziet er heerlijk uit!!!

Dankjewel voor jullie reactie :)

5

Wow. Wat een mooi compliment voor een mooie en smakelijk uitziende taart.

6

Zo, wat ontzettend fijn voor je. Van harte gefeliciteerd met je prijs en het mooie commentaar. Van harte gegund. Enne... die winkel is nog wel een idee voor al het moois en lekkers dat je maakt...

Tieneke

7

Geweldig Marion!!!
Toen ik'm op fb zag, dacht ik al dat je een hele goede kanshebber zou zijn....en wow...je hebt de eerste prijs behaald.
Super trots op je. En wel gefeliciteerd.
....misschien toch eens aan een eigen winkeltje denken???

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

8

Het water loopt in mijn mond........ En hij ziet er prachtig uit!

Wat een lieve reactie van jullie heel erg bedankt.
Het lezen van jullie leuke reactie maakt het winnen van deze wedstrijd nog leuker :)
Heel erg bedankt :)  O-)

10

Ziet er prachtig en superlekker uit, je moet van deze hobby je werk gaan maken!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

11

Wauw, en terecht dat je gewonnen hebt, van harte gefeliciteerd!!!! :thumb:  :thumb:

En trots mag je zeker zijn , je maakt van die heerlijke dingen en zien er altijd even mooi uit!!

en ja, over die winkel zijn het er meer mee eens, zou er toch is aan gaan denken hoor als ik jou was :D

Geniet van je complimenten en je prijs!! :thumb:

12 Laatst bewerkt door dollelollypop (01-04-2015 14:34)

Baklataart schreef:

Wauw, en terecht dat je gewonnen hebt, van harte gefeliciteerd!!!! :thumb:  :thumb:

En trots mag je zeker zijn , je maakt van die heerlijke dingen en zien er altijd even mooi uit!!

en ja, over die winkel zijn het er meer mee eens, zou er toch is aan gaan denken hoor als ik jou was :D

Dankjewel en ik hoop dat er dingen op mijn pad zullen komen door deze winactie.
Er komt ook een stukje in de mjam taart te staan en streekchef besteed er ook de nodige aandacht aan dus je weet nooit wat er uit voortkomt dus ik hoop eigenlijk op een leuke baan of zoiets :)

GEFELICITEERD!!!!  :thumb:

14

Goed gedaan, proficiat.

15

Gaaf joh, gefeliciteerd!

Hartelijk dank allemaal voor jullie leuke reactie :)

17

dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

Er komt ook een stukje in de mjam taart te staan en streekchef besteed er ook de nodige aandacht aan dus je weet nooit wat er uit voortkomt dus ik hoop eigenlijk op een leuke baan of zoiets :)

Dacht dat ze nog dingen gingen vragen voor in de mjam maar denk dat alleen de gewonnen taart geplaatst wordt dus zal het maar in de gaten houden want ik heb mijn lidmaatschap van de mjam net opgezegd in december omdat ik er te weinig vernieuwing in vond zitten.
Op een bepaald moment vond ik of ik elke keer weer in hetzelfde boekje keek en ik deed er eigenlijk bijna nooit iets mee vandaar dat ik het lidmaatschap had beeindigd :)

Ga het voor je in de gaten houden en stuur je er een foto van, maar krijg je het nummer niet als je er instaat? :)

18 Laatst bewerkt door dollelollypop (01-04-2015 08:03)

Baklataart schreef:
dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

Dacht dat ze nog dingen gingen vragen voor in de mjam maar denk dat alleen de gewonnen taart geplaatst wordt dus zal het maar in de gaten houden want ik heb mijn lidmaatschap van de mjam net opgezegd in december omdat ik er te weinig vernieuwing in vond zitten.
Op een bepaald moment vond ik of ik elke keer weer in hetzelfde boekje keek en ik deed er eigenlijk bijna nooit iets mee vandaar dat ik het lidmaatschap had beeindigd :)

Ga het voor je in de gaten houden en stuur je er een foto van, maar krijg je het nummer niet als je er instaat? :)

Dat weet ik niet of ik het nummer krijg maar ik koop het nummer wel even als het er is :)

19 Laatst bewerkt door dollelollypop (01-04-2015 14:40)

Nu zag ik staan ergens dat de mooiste taart in het Mjam magazine komt en dat vind ik eigenlijk wel een beetje raar.
De mooiste werd gekozen door het publiek en ik had vernomen dat ze een heleboel volgers mee genomen had om op haar taart te stemmen zodoende heeft ze dus gewonnen maar om nu te zeggen dat ik hem echt heel erg mooi vind kan ik ook niet zeggen want ik zag er veel mooiere tussen staan.

Ook moest aan de smaak gewerkt worden werd er gezegd want de taart smaakte niet zo lekker, kon meer suiker in en was gemaakt van groene thee , sesam en aardbeien wat de jury niet echt ( qua smaak dan ) lekker vond dus waarom juist deze taart dan zoveel andacht krijg snap ik niet helemaal maar goed ik ben tevreden en blij dat ik voor smaak gegaan ben en niet voor mooi.

Dit waren de taarten die gewonnen hadden en degene met de aardbeien stond dus op de tweede plaats.

Dit was de categorie kindertaarten want er deden drie kinderen mee.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TBSHXZJT-D.jpg

Dit was de nr. 3 de streektaart
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LVPLBQCI-D.jpg

Dit was de nr. 2 dus de mooiste taart en die zou dan dus in de mjam komen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RP6QY84Y-D.jpg

En dit was dus mijn taart de lekkerste
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YNWLHLH6-D.jpg

Baklataart je hoeft het dus niet in de gaten te houden denk ik want als het goed is komt alleen de mooiste taart dus in de mjam staat in de onderstaande krant de AD :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UCINDJOY-D.jpg

20

als ik heel eerlijk ben vind ik de jouwe ook mooier dan degene die nummer 1 is geworden, en wat ziet ie er heeeeeeerlijk uit.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

21

Dat komt denk ik omdat bovenstaande taarten alle 4 de 1e prijs gewonnen hebben, elk in hun eigen categorie.

We hebben vier winnaars:
1. Jongeren t/m 16 jaar: Jasmijn Frederik (11 jaar) met een salted caramel & pecannoten paastaart.
2. De lekkerste taart, gekozen door de jury: Marion Visser met een Witte chocolade macadamia cheesecake met een blonde brownie.
3. De mooiste taart, gekozen door het publiek: Man Yee Cheung met een groene thee/zwarte sesamtaart; met prachtige aardbeien!
4. De streektaart, gekozen door de organisatie Smaak van de Streek/StreekChef: Úna Patton met een zwarte bes & amandeltaart.

Gezien de Mjam een blad is over taart decoratie snap ik wel dat zij aandacht geven aan de mooiste...

Maar... ben het helemaal met je eens dat er véél mooiere taarten waren!
(& nee, daarbij doel ik niet op mijn eigen)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

22 Laatst bewerkt door dollelollypop (01-04-2015 14:36)

Siena schreef:

Dat komt denk ik omdat bovenstaande taarten alle 4 de 1e prijs gewonnen hebben, elk in hun eigen categorie.

We hebben vier winnaars:
1. Jongeren t/m 16 jaar: Jasmijn Frederik (11 jaar) met een salted caramel & pecannoten paastaart.
2. De lekkerste taart, gekozen door de jury: Marion Visser met een Witte chocolade macadamia cheesecake met een blonde brownie.
3. De mooiste taart, gekozen door het publiek: Man Yee Cheung met een groene thee/zwarte sesamtaart; met prachtige aardbeien!
4. De streektaart, gekozen door de organisatie Smaak van de Streek/StreekChef: Úna Patton met een zwarte bes & amandeltaart.

Gezien de Mjam een blad is over taart decoratie snap ik wel dat zij aandacht geven aan de mooiste...

Maar... ben het helemaal met je eens dat er véél mooiere taarten waren!
(& nee, daarbij doel ik niet op mijn eigen)

Ja Geessiena dat snap ik ook want er stonden echt mooiere taarten tussen en ik weet wel dat je jouw taart niet bedoel maar het was wel zo.

Ik vind als je dan de mooiste taart mee laat doen je dat ook door een jury moet laten beoordelen en niet door hoeveel vrienden je mee genomen heb want dat is wat iemand vertelde daar dat ze de hele achterban had meegenomen en dat vind ik niet winnen op de mooiste cratie maar meer op de meeste vrienden en van dat soort wedstrijden houd ik niet zo.

Maar ik vind dat dan de streektaart nog meer aandacht had moeten hebben omdat het een streekmarkt was en de mooiste niet eens lekker was vertelde hij.
Vreemde wedstrijd hoor haha maar het was wel leuk meegemaakt te hebben.

vonn schreef:

als ik heel eerlijk ben vind ik de jouwe ook mooier dan degene die nummer 1 is geworden, en wat ziet ie er heeeeeeerlijk uit.

groetjes Vonn

Nou ik doelde niet op mijn taart hoor haha want ik ging niet voor mooi maar voor lekker maar er stonden ook andere taarten bij die veel mooier waren dan de winnende taart.

Baklataart schreef:
dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

Dacht dat ze nog dingen gingen vragen voor in de mjam dus zal het maar in de gaten houden want ik heb mijn lidmaatschap van de mjam net opgezegd in december omdat ik er te weinig vernieuwing in vond zitten.

dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:
dollelollypop schreef:

Dat weet ik niet of ik het nummer krijg maar ik koop het nummer wel even als het er is :)