1

Onderwerp: ganache voor bruidstaart

mij is gevraagd om een bruidstaart te maken. ze houd niet zo van marsepein/fondant dus was mijn idee om het met ganache te doen. decoratie mocht evt wel met marsepein/fondant.
ik wil de taart afsmeren met ganache, met dit recept:
•250ml slagroom
•250 gram chocolade
•(gebruik bij witte chocolade 300 gram op 125 ml slagroom)
•eventueel wat likeur

nu vraag ik me af waarvoor dient de likeur?

en dan wil ik er nog wat chocolade overheen gieten, nadat de taart is afgesmeerd met ganache. kan ik dit gewoon doen met alleen chocolade of is het beter om dat ook met ganache te doen?
is dat dan lastig aansnijden of wordt het niet echt super hard?
en moet de taart zeker in de koelkast bewaard worden?

wat zijn lekkere vullingen bij een ganache taart?

heb het op deze manier nog nooit gedaan en vind het wel een beetje spannend, gelukkig nog genoeg tijd om te oefenen, maar vandaar al mijn vragen.

heb al wel in andere topics zitten lezen maar kwam er nog niet helemaal uit.

2

Re: ganache voor bruidstaart

De likeur dient om de ganache een smaakje te geven. Persoonlijk doe ik het nooit, maar ik denk dat het wel lekker is als je afsmeert met ganache.

Overgieten zou ik ook met ganache doen. Met chocola wordt erg hard.
Maar als je gaat overgieten moet je zo dun mogelijk afsmeren, anders krijg je een héél machtige taart!
Overgieten zorgt wel voor een mooi glanslaagje.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Re: ganache voor bruidstaart

Voor combi's zou je even in de sticky kunnen kijken? Staan echt heel veel goede combi's in, ook waar je zelf niet aan zou denken...

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

4

Re: ganache voor bruidstaart

Ik heb overlaatst een taartje gevuld met de bananenvulling van bij de recepten en die overgoten met ganache, was heel lekker.
Ik doe ook geen likeur in mijn ganache.

5

Re: ganache voor bruidstaart

cakebym schreef:

De likeur dient om de ganache een smaakje te geven. Persoonlijk doe ik het nooit, maar ik denk dat het wel lekker is als je afsmeert met ganache.

Overgieten zou ik ook met ganache doen. Met chocola wordt erg hard.
Maar als je gaat overgieten moet je zo dun mogelijk afsmeren, anders krijg je een héél machtige taart!
Overgieten zorgt wel voor een mooi glanslaagje.

dankjewel!

6

Re: ganache voor bruidstaart

MariekjeJo schreef:

Voor combi's zou je even in de sticky kunnen kijken? Staan echt heel veel goede combi's in, ook waar je zelf niet aan zou denken...

dankjewel, ga ik is kijken!

7

Re: ganache voor bruidstaart

Melou schreef:

Ik heb overlaatst een taartje gevuld met de bananenvulling van bij de recepten en die overgoten met ganache, was heel lekker.
Ik doe ook geen likeur in mijn ganache.


dankjewel! lijkt me ook wel lekker!

8

Re: ganache voor bruidstaart

en moet deze taart in de koelkast bewaard worden?