1 Laatst bewerkt door astap79 (18-03-2015 21:00)

Onderwerp: Swiss meringue botercreme bewaren buiten de koelkast..

Hallo,

Ik vroeg me af of je de Swiss meringue botercreme een paar dagen gewoon buiten de koelkast op kamer temperatuur kunt bewaren? of moet het persé in de koelkast?
Ik las namelijk op een Blog van iemand uit Amerika dat je deze botercreme wel 4 dgn op kamer  temperatuur kunt bewaren:

Notes

This Recipe Can Be Stored for 4 days room temperature, 2 weeks refrigerator, 2 months freezer.

Iemand hier ervaring mee?

degene bij wie ik dit las heeft 20 jaar ervaring in de proffesionele bakkers industrie, dan zal het wel zo zijn..?
Nou hoef ik niet perse de crème 4 dgn buiten de koelkast te bewaren, maar als ik het sochtends maak dan zou het wel fijn zijn als het de hele dag buiten de koelkast kan laten staan voor als ik het savonds wil gebruiken :) of savonds maken en dan volgende ochtend gebruiken zonder dat ik het eerst op kamer temp. moet laten komen etc.
Ik vroeg me dus af of deze crème daadwerkelijk zo lang op kamer temp bewaard kan blijven.

groetjes Astrid.

2

Re: Swiss meringue botercreme bewaren buiten de koelkast..

Ik vind vier dagen erg veel, maar een dag zoals jij beschrijft is denk ik geen probleem

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Hi Tigrasas,

Bedankt.. ja ik kom er altijd achter dat als ik het in de koelkast doe en het wil gebruiken dat ik het al veel eerder eruit had moeten halen zodat het op temp kan komen... ik vind dat altijd zo'n gedoe haha, dan duurt het me veel te lang :)

4

Als het zo uitkomt maak ik het 's avonds of haal het 's avonds uit de koelkast. Dan is het de volgende ochtend prima te gebruiken  :y

4 dagen is wel errug lang, op kamertemp, maar op zich zou het moeten kunnen...
Eiwit is gepasteuriseerd, boter en suiker kunnen rustig 4 dagen op kamertemperatuur staan.... maar gevoelsmatig zou ik het toch niet doen met mbc  :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Hoi Carien,

Bedankt voor jou reaktie.. ja 4 dgn zou ik inderdaad ook niet doen nee, dan eerder 1 dag.
maar het zou dus wel kunnen, dat is wel fijn om te weten :)

groetjes.

6

Hallo, even een berichtje op een eerder geopend topic.

Ik ben bezig met mijn Swiss meringue botercreme, had vanmiddag mijn taart afgesmeerd en de overgebleven botercreme in de kelderkast gezet.
Ik vraag me nu af of deze kapot kan gaan bij dit warme weer?
Hij was natuurlijk goed smeerbaar en heb hem net maar even in de koelkast gezet, maar ik twijfel of hij kapot kan gaan of dat ik er straks nog gewoon mee kan afsmeren?

Groeten Astrid.